عبور راه آهن سراسری از شهرهای سبزوار، بردسکن و کاشمر

کاشمر، بردسکن و سبزوار به خط راه‌آهن سراسری متصل می‌شوند
 
معاونت عمرانی فرمانداری کاشمر از اتصال کاشمر، بردسکن و سبزوار به راه آهن سراسری مشهد-بافق خبر داد.
 
سید مهدی عصمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)– منطقه خراسان- با بیان اینکه با اجرای این شبکه ریلی شهرهای بافق و بندرعباس به شهرهای کاشمر، بردسکن، خلیل آباد، فیض آباد و سبزوار متصل می‌شود، گفت: فاز اول مسیر بردسکن به تربت حیدریه است.
 
وی با اعلام اینکه ایجاد این کریدور موجب می‌شود معادن منطقه از حمل‌ونقل آسان و ارزان بهره‌مند شوند و تحولی در معادن شهرهای منطقه ایجاد شود، افزود: در حال حاضر مطالعات فاز یک در حال انجام است که امیدواریم با تصویب این مطالعات از ابتدای سال 95 مطالعات به مرحله اجرا درآید.
 
عصمتی با اشاره به اینکه تمام کارهای احداث راه‌آهن به دست متخصصان ایرانی انجام می‌شود، به همین جهت در اجرا مشکلی نخواهیم داشت و تنها نگرانی از تامین اعتبار است، گفت: امیداواریم با سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی اعتبار مورد نیاز این پروژه تامین شود.
 
وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز بعد از اتمام مطالعات مشخص خواهد شد، گفت: با راه‌اندازی این شبکه ریلی نه تنها معادن منطقه توجیه‌پذیرتر خواهند شد بلکه صادرات را به کشورهای خارجی و شهرهای داخلی خواهیم داشت.
 
معاونت عمرانی فرمانداری کاشمر با اعلام اینکه حدود یکسال است که مشاور طرح مطالعاتی راه‌آهن سبزوار، بردسکن، کاشمر به مسیر فیض‌آباد را شروع کرده است، افزود: جانمایی‌های پیشنهاد شده برای ایستگاه راه آهن در بردسکن شمال شهر، خلیل‌آباد در نزدیکی روستای دهنو و در کاشمر بین روستای مغان و عشرت‌آباد است.
 
وی با بیان اینکه برای توجیه‌پذیر بودن این شبکه ریلی و به دلیل اینکه جمعیت منطقه کم است، در مرحله اول مسیر حمل و نقل بار را پیشنهاد دادیم و در ادامه حمل‌ونقل مسافر را نیز خواهیم داشت.
 
معاونت عمرانی فرمانداری از کاشمر به عنوان دومین شهر زیارتی استان نام برد و گفت: به دلیل زائر پذیر بودن منطقه و داشتن مناطق گردشگری و ییلاقی به‌ خصوص کوهسرخ، پیش‌بینی می‌کنیم زائر بیشتری را به نسبت سال‌های قبل در منطقه داشته باشیم.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments

جالبه اين چه جور طرحي است و چطور خط سراسري است که گفته اين خط باري است و مسافري نيست. و ما دلمان را به اين خط براي راه آهن خوش کرديم. تازه خطي که در مرحله مطالعه است و معلوم نيست که ساخته شود. چقدر سر اين خط که هنوز نه به دار است و نه به بار مسئولان و نمايندگان تبليغ مي کنند.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما