تخصیص اعتبار 40 میلیارد ریالی برای تکمیل استادیوم 15 هزارنفری سبزوار/ مقایسه روند احداث ورزشگاه سربداران سبزوار با دیگر ورزشگاه های مشابه درکشور

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار به تازگی از اختصاص اعتبار 40 میلیارد ریالی برای تکمیل استادیوم 15 هزارنفری سربداران سبزوار خبر داده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه احمد برادران میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را نیز تا به این لحظه 50 درصد اعلام کرده و احتمال داده است که این ورزشگاه تا 2 سال دیگر به بهره برداری برسد.

ورزشگاه سربداران سبزوار یکی از حدود 22 استادیوم 15 هزارنفری کشور است که عمدتا درشهرهای مراکز استان ها تاسیس می شوند (منبع) و از جمله پروژه هایی است که در زمان دولت گذشته مصوب شده و عملیات اجراییشان آغاز گردیده است اما مقایسه روند احداث ورزشگاه سربداران سبزوار با دیگر ورزشگاه ها در شهرهای مشابه نشان می دهد سبزوار به تدریج دارد در روند احداث این پروژه عقب می افتد. این در حالی است که سبزوارهمواره یکی ازقطب های مهم ورزشی خراسان وکشور بوده و شایستگی و همچنین نیاز لازم برای استقرار امکانات و تاسیسات مناسب ورزشی را دارد.

اسرارنامه در ادامه ضمن انتشار متن اظهارات فرماندار ویژه سبزوار درباره جدیدترین اعتبارات اختصاص یافه به ورزشگاه سربداران، به مقایسه ای کوتاه بین روند احداث 22 ورزشگاه 15 هزارنفری کشور می پردازد.

تخصیص 40 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل استادیوم 15 هزار نفری سربداران سبزوار

 استادیوم 15 هزار نفری سربداران سبزوار از طرح های ناتمام دولت قبل است که متاسفانه مشکلات اقتصادی کشور طی این سال ها باعث توقف پیشرفت فیزیکی این پروژه شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار از تصویب چهل میلیارد ریال اعتبار برای ورزشگاه 15هزار نفری سربداران سبزوار خبر داد و گفت: این طرح که هم اکنون دارای 50 درصد پیشرفت فیزیکی است تاکنون 170 میلیارد ریال جهت اجرای این طرح اختصاص یافته است.

برادران اظهار امیدواری کرد: با تخصیص کل اعتبار پروژه ظرف 2 سال آینده شاهد بهره برداری از این طرح بزرگ ورزشی باشیم.

معاون حقوقی ، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان چند روز قبل با سفر به سبزوار بازدیدی از روند اجرائی این پروژه داشتند قرار بود این استادیوم برای تکمیل نهایی به بخش خصوصی واگذار شود  فرماندار سبزوار نیز برای واگذاری آن اعلام امادگی کرد.

اینکه دولت علیرغم مشکلات اعتباری برای تکمیل این استادیوم چه خواهد کرد جای بحث دارد.

گفتنی است این ورزشگاه در شمال شهر سبزوار واقع شده و عملیات اجرایی آن از سال 1383 آغاز شده است.

منبع: سبزوارنیوز

 

لازم به ذکر است، استادیوم 15 هزارنفری فوتبال سبزوار بعد از استادیوم های موجود در مشهد، بزرگترین استادیوم فوتبال درمیان شهرستان های خراسان رضوی است که نظیر این پروژه همزمان با سبزوار در برخی دیگر از مراکز استان و تعدادی دیگر از شهرهای مهم کشور در حال احداث است.

با توجه به طولانی شدن زمان احداث آن تا کنون چندین مرتبه وعده افتتاحش داده شده، ولی به گفته فرماندارکنونی سبزوار تا به این لحظه تنها 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

البته ناگفته نماند این وضعیت فقط مختص به استادیوم سربداران سبزوار نیست بلکه در سایر شهرهای دیگر نیز افتتاح استادیوم های 15 هزارنفره به دلیل مشکلات مالی دولت در چند سال اخیر با تاخیرهای زیادی مواجه شده است که نمونه ای از آن را می توانید در پیوندهای زیر مطالعه نمایید:

طلسم بهره برداری از استادیوم 15 هزار نفری بجنورد باز می‌شود؟

افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری کرمانشاه؛ وعده ای که تمدید شد

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر:ساخت ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهرتسریع می‌یابد

پروژه‌ای كه تاریخی شد/ رستگاری ورزشگاه زنجان درگیر اما‌و‌اگرها

استاندار سمنان خواستار شد: تکمیل و بهره‌برداری از ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان

 

البته در همین مدت برخی دیگر از شهرهایی که احداث استادیوم های 15هزارنفری آن ها همزمان با سبزوار آغاز شده است، موفق شده اند این پروژه ها را به اتمام برسانند. که ازآن میان می توان به

 

ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج افتتاح شد

ورزشگاه 15 هزار نفری قزوین افتتاح شد

انتظار 11 ساله کرمانشاهیان به سر رسید

ورزشگاه 15 هزار نفری کرمانشاه افتتاح شد

ورزشگاه 15 هزار نفری ایلام با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

 

بنابراین حالا که سبزوار توانسته در زمان دولت اصلاحات (خاتمی) و باهمت و پیگیری مسئولان و نمایندگان وقت(به ویژه دکتر خیرآبادی) مجوز احداث چنین پروژه بزرگی را دوشادوش سایر مراکز استان های کشور به دست بیاورد و بخشی از عملیات اجرایی آن نیز تحقق یابد، اینک نیز مسئولان شهرستان سبزوار در دوران دولت تدبیر و امید باید بکوشند، تا سبزوار در امر اجرا و افتتاح استادیوم 15هزارنفری سربداران از بقیه شهرهای همتای خود عقب نماند و ان شاالله جوانان غرب خراسان رضوی که استعدادهای ورزشی فراوانی نیز دارند، از امکانات مورد نیاز نیز برخوردار شوند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

استادیوم 15هزارنفری سربداران سبزوار 68 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نظرت را بنویس
comments

حسن

با سلام. از آنجایی که ما ایرانیها به بیماری کم حافظگی و اغلب فراموشی تاریخی مبتلا هستیم ، لازمست یادآوری نمایم که پروژه استادیوم 15 هزار نفری سبزوار میراث دولت آقای خاتمی و نتیجه تلاشهای جناب آقای دکتر خیرآبادی بوده که به سال 1382 توسط دولت برای 10 شهر ایران (سبزوار و کاشان و نیز 8 مرکز استان) به مجلس پیشنهاد میشود که با تصویب مجلس ، این طرح دارای ردیف بودجه ای میشود. البته بدانیم و آگاه باشیم که همه 9 استادیوم موضوع قانون فوق اجرا و به بهره برداری رسیده اند و متاسفانه فقط پروژه سبزوار به سرانجام نرسیده است. ضمنا پس از دوره اصلاحات ، و در دولت احمدی نژاد پروژه های زیادی از همین دست برای شهرهای مختلف کشور تصویب شد که بعضا پیشرفت اجرایی آن از استادیوم 15 هزارنفری سبزوار هم بسیار بیشتر است و این نمایندگان محترم مجلس و فرمانداران مربوطه هستند که باید پاسخ دهند که در طول این دوران چه می کرده اند؟ بهر حال بعنوان یک شهروند توصیه میکنم که کم کاری خود را با انبوه مصوبات دولت آقای احمدی نژاد مخلوط نکنید تا نتیجه مغالطه بعمل آمده، وضعیت حاکم امروزین ما باشد. واقعا به آنچه بر این شهر میگذرد باید افسوس خورد.......

حمیدیان

بنام خدا مدیر محترم سایت اسرارنامه سلام علیکم احتراما معروض می دارد استادیوم پانزده هزا رنفری از مصوبات دولت اصلاحات بوده واقای دکتر خیرابادی نماینده وقت اهتما م زیادی برای تخصیص اعتبار این پروژه مبذول نمودند خواهشمند است اصلاح فر مایید علی رضا حمیدیان
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما