جشن امضا و خبر چاپ کتاب های جدید محمود دولت آبادی هیجان انگیز است

 
شنيدن «آهوی بخت من گزل» نوشته محمود دولتآبادی با صدای چهرههای سينما
نقشخوانی های یک داستان شاعرانه
 
 از آن زمانی که محمود دولت آبادی با دنيای سينما و تئاتر خداحافظی کرد و ترجيح داد از این ویژگی اش استفاده نکند٬ سال ها میگذرد. او خواست تمرکز اصلی اش را روی نوشتن بگذارد تا بتواند نویسنده قدرتمند ادبيات فارسی باشد؛ نویسنده ای که این روزها چاپ کتاب هایش می تواند علاقه مندان به ادبيات را مشتاق کند؛ نویسنده ای که یک سر و گردن در وضعيت فروش از نویسنده های همدوره اش بالاتر است. همين است که جشن امضا یا خبر چاپ جدید کتابی از او هيجانانگيز است. اما او نویسنده ای است که علاوه بر نویسنده بودن توانایی های اجرایی بالایی دارد و صدایش می تواند تاثير عميقی بر مخاطب بگذارد.
 
 
او یک بازیگر­ نویسنده است که می داند چه طور کارهایش را اجرا کند. کافی است در جلسه ای او را ببينيد و دولت آبادی بخشی از کتابش را بخواند؛ او داستان را اجرا می کند. همين است که او سابقه ای در توليد کتاب های صوتی هم دارد و پيشتر بخش هایی از تاریخ بيهقی را اجرا کرد و در اختيار علاقه مندان قرار داد.
 
پژوهشی بر داستان حسنک وزیر و خواندن بخشهایی از این کتاب٬ اقبال عموم پيدا کرد و این کتاب به صورت اینترنتی به فروش رسيد. اما او این روزها کتاب صوتی دیگری را منتشر کرده است؛ کتابی که سالها پيش آن را منتشر کرده بود. «آهوی بخت من گزل» کتاب کوچکی بود که داستانی لطيف داشت. 
 
این کتاب سال 1367 برای نخستي نبار در سطح گسترده در نشر چشمه چاپ شد و سال بعدش هم دومين چاپ از این کتاب وارد بازار شد.
 
چاپ چهارم این کتاب همراه با تصویرگری مهری حاج آقازاده در زمستان ۱۳۸۲ با همکاری نشر چشمه و انتشارات فرهنگ معاصر در ۳۰ صفحه به چاپ رسيد.
 
حالا پس از سالها این کتاب را می توانيد به صورت صوتی بشنوید. داستانی که روایتگر دختری به نام گزل است که سرنوشتش با غزالی تيزتک درهم می آميزد؛ گویی هر دو که از دست صيادان در آسيب و هراسند٬ چشم انتظار فردایی هستند که روشنی و عشق را به آن ها هبه کند. فردایی که سواران پرشيهه و پرخروش٬ با دشتی از سبزه و آب و آبادانی به خانه بازآیند.
 
در این پروژه در کنار صدای دولت آبادی٬ که روایتگر این داستان است٬ بازیگرهای تئاتر وسينما هم
کرده اند.
 
 
در کتاب صوتی «آهوی بخت من گزل» مانی حقيقی نقشخوان دو شخصيت سلطان و شکارچی آهو است. الهام کردا هم نقش آهو را می خواند و سحر دولت شاهی نيز نقش زن روستایی این کتاب را می خواند. 
 
این کتاب از امروز در سراسر کتاب فروشی ها و مراکز فرهنگی پخش می شود. رضا عسگرزاده نغمه های قدیمی ارمنی را بازسازی کرده و با تنظيم جدیدی بين بخشهای مختلف داستان قرار داده است. در موسيقی این اثر محمدحسين محرمی و رضا عسگرزاده٬ نوازندگی دودوک را برعهده دارند و وحيد اسداللهی٬ نقاره نواخته است.
 
 
این کتاب٬ کتابی 54 دقيقه ای است که در آن صدای بازیگرهای تئاتر و سينما را با صدای نویسنده می شنوید و داستانی شاعرانه را تجربه خواهيد کرد.
 
این کتاب را نشر «هرمس» به عنوان نخستين کتاب صوتی اش منتشر و روانه بازار موسيقی و کتاب کرده است.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما