ترانه ی کوکی گروه داروگ / در استقبال از اجرای اولین کنسرت موسیقی کودکان در سبزوار

شهناز دیواندری:
 
چون که با کودک سرو کارت فِتاد
پس زبان کودکی باید گُشاد
 
کودکی دوران شیرینی ست که هر فردی علاقمند است با تمام خوشی ها و ناخوشی ها دوباره به آن دوران بازگردد. دورانی که هیچ مشکل وغمی، جز شکستن نوک مدادمان، کم گرفتن نمرات درسی، قهر با دوستانمان، شیطنت ها و ترس از تنبیه پدرو مادر به دلیل خرابکاری های ریزو درشت کودکانمان نبود. تمام دلخوشی هایمان دیدن کارتن فوتبالیست ها، آنشرلی با موهای قرمز، مدرسه موشها و...بازی در کوچه و محله با دوستانمان وسایر سرگرمی های کودکانه بود.
 
کودکی دوران شیرینی ست که هیچ گاه از یاد من و شما نخواهد رفت و شیرینی اش همیشه زیر زبان ها باقی مانده است، و حتماً گاهی سعی میکنیم که باز هم به هر بهانه ای  مزه مزه اش کنیم.
 
17/7/94چهارمین شب اجرای کنسرت موسیقی گروه کودک داروگ، به مناسبت روز جهانی کودک بود.در روزهایی که گذشت جریان هنرمندانه ی زیبا و ستودنی، برای اولین بار در شهرمان به وقوع پیوست، که همه ی آدم بزرگ های حاضر در این کنسرت پر نشاط را به دوران کودکی برد. وقتی کودکان هنرمند شهرمان در گروه داروگ شروع به خواندن و نواختن نوستالیژی های زیبایی مانند: " خونه ی مادر بزرگه هزار تا قصه داره       خونه ی مادر بزرگه شادی وغصه داره..."   من بدون هیچ معطلی ناخود آگاه شروع به زمزمه کردم  وحتی مسئول کمیسیون فرهنگی شهر نیزکه کمی دورتر نشسته بودند با ضربات آرام انگشتان دست به به دسته صندلی حس وجودی خود را از این نوستالیژی زیبا نشان دادند و بی شک افراد زیادی زیر لب به یاد کودکی و شادی هایشان زمزمه کنان مرور خاطرات می نمودند و قطعاً دلشان برای خیلی از روزها و خاطره ها و افراد آن دوران تپید و تنگ شد.                                                     
    قسمت اعظمی از سالن را علاوه بر کودکان، بزرگتر ها پر کرده بودندو این نشان دهنده این واقعیت بود که ما چه کوچک و چه بزرگ همیشه نیازمند، شعر و موسیقی، نوا و آوا و شور و شادی هستیم.
 
اما جای تأسف دارد که در کشور و علی الخصوص استان خراسان رضوی وهمچنین شهر ما کمتر به موسیقی اصیل، بهاءداده می شود، در صورتی که موسیقی نوازشگر روح انسان است.و باید یادآوری کرد هنرمندان شهر ما، پتانسیل آن را دارند که اگر به هنرشان بهاء و ارزش داده شود قطعاً میتوانند در زمینه ی موسیقی خوشتر بدرخشند.
 
 با این چنین کنسرت ارزشی، بزرگترها و کودکان شهر، چند شب را، به لطف و همت وپشتکارو عشق و علاقه ی گروهی از کودکان شهرمان و استاد رضا سید نیا، مسئول و مدیر آموزشگاه و گروه موسیقی داروگ، کنار هم گذراندن، تا به ما ثابت کنند با دستان کوچکشان خالق آثار زیبای بزرگی هستند.
 
 مثل همیشه به تکرار مکررات یادآوری میکنیم، که امیدواریم مسئولان مربوطه به این عزیزان بیشتر بهاء بدهندتا باز هم خالق آثار زیبا باشندو با حمایتشان این عزیزان را به شکوفا کردن بهتر استعداد و خلاقیتشان بکشانند نه اینکه بی توجه مثل همیشه از کنار این اتفاق گذر کنند. که بی توجهی وعدم حمایت مسئولان، سرچشمه ی خشکاندن استعدادها و خلاقیت ها و افکار نو، در هر زمینه ای است.
 
 یادآور می شوم کودکان شهر من نماینده ی تمام کودکان رنج دیده در جهان وگوشه کنار کشور و شهر خودمان هستند که با دستان کوچکشان بزرگ مردان و زنان این کره خاکی را می سازند، آنان نماینده ی کودکان کار در کشورمان و تمام کودکانی که زیر رگبار گلوله با شجاعت ایستادگی میکنند خواهند بود. کودکان شهر من 5 شب برای ما شادی به ارمغان آوردند و میتوان به جرأت گفت، فرشتگان شهرم خوش درخشیدند.
 
ازگروه داروگ و تمام کودکان هنرمند آن وتمام کسانی که دربرگذاری این کنسرت همکاری نمودندسپاسگذاریم.
 
برای مطالعه یادداشت های بیشتر به قلم شهناز دیواندری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما