مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی:

ظرفیت بالای سبزوار در امر کتابخانه سازی با مشارکت خیران / از 15 کتابخانه سبزوار 8 مورد مشارکتی است

تاکید مدیرکل کتابخانه های خراسان رضوی بر بهره گیری از ظرفیت خیران
 
سبزوار- ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: مردمی کردن کارها و توجه به حوزه خیران راهبرد اساسی در حوزه کتابخانه های این استان است.
 
حسین اکبری روز چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی سبزوار افزود: بر این اساس باید از ظرفیت افراد نیکوکار و خیر در خصوص ساخت کتابخانه و گسترش کتابخوانی استفاده شود.
 
وی گفت: وجود هشت کتابخانه مشارکتی از 15 کتابخانه سبزوار نشاندهنده ظرفیت بالای مشارکت خیران در حوزه فرهنگی این شهرستان است.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: باید نه تنها به توسعه فیزیکی و سخت افزاری بلکه نسبت به فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی نیز توجه جدی شود زیرا این دو لازم و ملزوم یکدیگرند هستند.
 
وی همچنین بر لزوم توجه به ساخت کتابخانه های عمومی در قالب برنامه ششم توسعه تاکید و بیان کرد: در برنامه پنجم آسیبها و چالشهای این بخش شناسایی شده ولی به ساخت و ساز کتابخانه های عمومی اشاره نشده بود.
 
اکبری در ادامه به سهم نیم درصدی کتابخانه ها از درآمد شهرداریها اشاره کرد و افزود: طبق طرحی که پارسال در مجلس ارائه شد شهرداریها موظف به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی در سررسیدهای ماهانه هستند و در صورت پرداخت نکردن آن، دولت می تواند مبلغ را از حساب شهرداریها کسر کند.
 
فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست با اشاره به ظرفیتهای این خطه به عنوان شهری دانشگاهی با 35 هزار دانشجو ،53 هزار دانش آموز و نیز پیشینه فرهنگی گفت: به رغم این توانمندیها نتوانسته ایم آنگونه که شایسته است از آن استفاده کنیم.
 
احمد برادران افزود: کتابخوانی از نیازهای ضروری هر جامعه ای است و همگان باید ترویج این فرهنگ را وظیفه خود بدانند .
 
وی کاهش سرانه مفید مطالعه را یک اخطار بزرگ در زمینه فرهنگی توصیف و بیان کرد: با همکاری همه دستگاههای اجرایی به ویژه انجمن کتابخانه ها و دستگاههای فرهنگی و آموزشی باید بستری آماده شود که سرانه مطالعه با ارائه راهکارها و برنامه ارتقا یابد.
 
سبزوار دارای 15 کتابخانه مشارکتی و نهادی با 13 هزار عضو است.
 
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است. 
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما