انتقال دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری از سبزوار به زابل

شهردار زابل خبر داد:
انتقال دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری از سبزوار به زابل
 
شهردار زابل گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان بیشترین حاشیه‌نشینی را دارد، مقرر شد از سال آینده دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری از سبزوار به زابل منتقل شود.
 
حمیدرضا نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: روز گذشته جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری با حضور وزیر راه در تهران برگزار شد.
 
شهردار زابل افزود: در این جلسه بعد از تشریح وضعیت حاشیه‌نشینی سیستان و بلوچستان و درخواست‌ها توسط علی اوسط هاشمی استاندار، مقرر شد با توجه به اینکه این استان بیشترین حاشیه‌نشینی را دارد، از سال آینده دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری از سبزوار به زابل منتقل شود.
 
این مسئول بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی در کنار سایر مسئولان دولت نگاه ویژه‌ای برای زدودن حاشیه‌نشینی به سیستان و بلوچستان دارند.
 
نوری ادامه داد: امسال 20 درصد از اعتبارات عمرانی شهرداری در حاشیه شهر زابل و برای برطرف کردن مشکلات حاشیه‌نشینی هزینه می‎شود.
 
سکونت 20 هزار نفر در شرایط نابسامان حاشیه‌نشینی در زابل
 
وی با اشاره به وضعیت حاشیه‌نشینی در زابل گفت: 2 هزار و 84 هکتار وسعت زابل است که در 867 هکتار آن معضل حاشیه‌نشینی داریم، در این وسعت تقریبا 20 هزار نفر زندگی می‌کنند که در شرایط نابسامان اجتماعی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و بهداشتی به سر می‌برند.
 
شهردار زابل بیان کرد: در حال حاضر ادارات مختلف از جمله آب و فاضلاب و اداره برق کارهای خود را آغاز کرده‌اند، اداره‎کل فنی و حرفه‌ای نیز کارهای آموزشی را در این مناطق آغاز کرده است.
 
این مسئول افزود: کارگاه‎های کوچک اشتغالزایی نیز قرار شده به همت بانک‌ها و سپاه در این مناطق ایجاد شود و بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات 30 میلیون تومان برای هر واحد مسکونی با سود 8 درصد، تعیین کرده‎اند.
 
وی گفت: در جلسه فوق درخواست کمربند سبز حفاظتی را برای شهرستان زابل داشتیم که برای پیشگیری از حاشیه‌نشینی ضروری بود و مورد موافقت قرار گرفت.
 
نوری تاکید کرد: زابل به عنوان شهر پایلوت کشور است که مقرر شده طرح‌های مقابله با حاشیه‌نشینی در آن انجام ‎شود، قطعا با نظارت‌هایی که در سطح ملی انجام می‌شود طرح‌ها و برنامه‌های مقابله با حاشیه‌نشینی در زابل به بهترین نحو انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

گزارشی از فرسوده ترین بافت شهری سبزوار در محله کوی گلستان

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما