ماجرای کشته شدن سرنشینان یک خودرو توسط مأموران پلیس سبزوار چه بود؟ شایعه شلیک اشتباه نیروهای پلیس چگونه در رسانه ها پخش شد؟

فرمانده انتظامی سبزوار:
قاتل و شرور سابقه‌دار سبزواری دستگیر شد
 
فرمانده انتظامی سبزوار گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران انتظامی، قاتل و شرور سابقه دار سبزواری دستگیر شد.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، سرهنگ سید محمد هاشم‌زاده هاشمی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبر سبزوار با اشاره به جزئیات عملیات دستگیری شرور فراری اظهار داشت: این شرور فراری به نام «ابوالفضل خالدوری» دارای سوابقی از جمله قتل، تجاوز، شرب خمر، خرید و فروش مواد مخدر و خمر در شهرستان است.
 
وی با بیان اینکه این شرور فراری در آخرین اقدام خود مبادرت به قتل یکی از شهروندان سبزواری کرده بود تصریح کرد: عملیات دستگیری این شرور فراری بلافاصله در دستور کار کارگاهان قرار گرفت و تیمی از مجرب‌ترین و زبده‌ترین نیروهای اننظامی شهرستان برای دستگیری این فرد مامور شدند.
 
فرمانده انتظامی سبزوار با بیان اینکه شناسایی محل‌های اختفاء و ترددهای فرد شناسایی و کنترل شده بود خاطرنشان کرد: متاسفانه خانواده این فرد نیز دارای سابقه شرارت بودند به طوری که پدر این خانواده نیز دارای چندین فقره جرم است.
 
هاشمی با بیان اینکه این فرد شرور با تهدید افراد زیادی قصد آزار، اذیت و قتل این افراد را نیز داشته است عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، تحقیقات میدانی و کسب اخبار از مخبرین عملیات شناسایی و جست‌وجو برای دستگیری این فرد آغاز شد که در حین تحقیقات متوجه شدیم که این متهم به استان تهران گریخته است.
 
وی با بیان اینکه عملیات برای دستگیری این فرد با کسب نیابت قضایی از سوی دادگاه در استان تهران ادامه یافت عنوان کرد: متهم فردی بسیار حرفه‌ای بوده به طوری که از 12 خط تلفن همراه برای تماس با افراد باند خود استفاده کرده و مدام محل اختفای خود را نیز تغییر می‌داد.
 
فرمانده انتظامی سبزوار با اشاره به اینکه همدستان این فرد شرور نیز در تهران سکونت داشتند گفت: یکی از همدستان این فرد سربازی بود که با متهم قرابت نسبی داشته و با لباس نظامی از پادگان محل خدمت خود فرار کرده بود.
 
وی با بیان اینکه مامورین پس از 10 روز عملیات کنترل و مراقبت متهم را در سپیده دم امروز شناسایی و از پای درآوردند گفت: مامورین ما در عین شجاعت این باند مسلح را تحت تعقیب قرار دادند که پس از توقف خودوری آنها، متهمین که چهار نفر بودند با سلاح به سمت مامورین حمله که در نهایت مامورین با استفاده از قانون به کارگیری سلاح و رعایت ضوابط قانونی سه تن از افراد کشته و فرد چهارم نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شد.
 
هاشم زاده هاشمی با گلایه از افراد سود جود و شایعه‌ساز اضافه کرد: متاسفانه برخی از رسانه‌ها این عملیات مهم نیروی انتظامی را با سیاه‌نمایی به انحراف کشاندند و متهمان را افرادی مظلوم و بی‌گناه نشان داده بودند.
 
فرمانده انتظامی سبزوار با بیان اینکه اخبار اعلام شده از سوی برخی از رسانه‌ها مبنی بر بازداشت مامورین ما در شهر تهران کذب است افزود: مامورین مورد تقدیر دادستانی و فرماندهی انتظامی کشور قرار گرفته و در حمایت کامل هستند.
 
وی با بیان اینکه هدف ما در شهرستان حذف کامل شرارت و قانون گریزان است، افزود: در حال حاضر لیستی از افراد سابقه‌دار شهرستان تهیه شده و از آنها خواسته‌ایم که با توبه به دامان اجتماع باز گردند که اگر عمل شرارت باری انجام دهند با آنها برخورد می شود.
 
هاشم زاده هاشمی با بیان اینکه وظیفه نیروی انتظامی تامین امنیت عموم شهروندان است افزود: ما در زمینه تامین امنیت اجتماعی به هیچ عنوان با برهم زنندگان نظم وامنیت مماشات  و اغماضی به خرج نخواهیم داد و با همه برخورد قاطع می‌کنیم.
 
 
لازم به ذکر است از شب گذشته تا امروز، وبسایت باشگاه خبرنگاران و نیز تعدادی دیگر از خبرگزاری ها و روزنامه های معتبر کشور گزارش هایی مبنی بر شلیک اشتباهی مأموران پلیس سبزوار به سرنشینان یک خودرو تحت تعقیب در تهران را منتشر کرده بودند که شرح کامل آن خبر در پیوند زیر موجود است:
 
 
نظرت را بنویس
comments

رضایی

واقعا جای شرم دارد ، دلیرمردانی که فقط برای آرامش و آسایش ما مردم سبزوار جان خود را به خطر انداختند و شر سه شرور ، قاتل و جانی را کم کردند ، حالا به جرم قتل در بند....! چه قتلی ؟ چه دوغی ؟ چه کشکی ؟ اگه قرار به این است تمام پیامبران و امامان و پیشوایان ما هم قاتل اند!!!!!!!!!!!!!! نه جانم پیشوایان ما هم همچون این 6 مامور جان بر کف از جان خود برای امنیت مردم مایه می گذاشتند..... دولت کریمه جهموری اسلامی مدافع آرامش مردم است یا حقوق مجرم؟؟؟ وقتی همه مردم این مهم را میخواهند چرا اجرا نشود؟ وقتی اجرا شد چرا مجریان امر محاکه شوند؟؟؟ مگر ماموران نیروی انتظامی سبزوار سر خود به این ماموریت رفته اند که حالا درگیر قتل عمد باشند ... جناب سرهنگ هاشمی عزیز در خبری در همین سایت و سایت های همسایه فرمودید : بازداشت ماموران انتظامی سبزوار تکذیب شد! چه تکذیبی ؟ اینان که حرف از فعل عمد می زنند... بی شک نیروی های شما برای همچین ماموریتی بدون اذن شما اعزام نشده اند. پس چرا تعلل میکنید؟ مطمین باشید اگر مویی و تنها مویی از سر دلیر مردانی که برای رفاه و آسایش ما جان و آینده خود را به خطر انداخته و به جنگ اشرار رفتند کم شود سبزوار آرام نخواهد بود. تا قانونمردان بداند هنوز روشن فکرانی هستند که فدا میشوند تا ظلم مغلوب شود. ظلم به سربازانی که به مظلومیت در چنگال سیاسیت و سیاست بازی گرفتار شدند. تا فرصت از دست نرفته اقدامی کنید وگرنه به جای آن همه بنر تقدیر ، بنر تنفر خواهید دید. یا علی مدد -------------- در سایت جام جم آنلاین: واقعا جای شرم دارد ، دلیرمردانی که فقط برای آرامش و آسایش مردم کشورمان جان خود را به خطر انداختند و شر سه شرور ، قاتل و جانی را کم کردند ، حالا به جرم قتل عمد در بند....! چه عمدی ؟ چه دوغی ؟ چه کشکی ؟ دولت کریمه جهموری اسلامی مدافع آرامش مردم است یا حقوق مجرم؟؟؟ وقتی همه مردم این مهم را میخواهند چرا اجرا نشود؟ وقتی اجرا شد چرا مجریان امر محاکه شوند؟؟؟ مگر ماموران نیروی انتظامی سبزوار سر خود به این ماموریت رفته اند که حالا درگیر قتل عمد باشند ...چه عمدی!!!!!!! سردار منتظر المهدی عزیز : شما در خبری درخبر 20:30 شبکه دو سیما و در همین سایت و سایت های همسایه فرمودید : هیچ بی گناهی کشته نشده و ماموران کاملا آگاهانه شلیک کرده اند و تکذیب کردید شایعاتی را که وجود داشت . چه تکذیبی ؟ اینان که حرف از فعل عمد می زنند... بی شک نیروی های شما برای همچین ماموریتی بدون اذن شما اعزام نشده اند. پس چرا تعلل میکنید؟ مطمین باشید اگر مویی و تنها مویی از سر دلیر مردانی که برای رفاه و آسایش ما جان و آینده خود را به خطر انداخته و به جنگ اشرار رفتند کم شود آرام نخواهیم بود. تا قانونمردان بداند هنوز روشن فکرانی هستند که فدا میشوند تا ظلم مغلوب شود. ظلم به سربازانی که به مظلومیت در چنگال سیاسیت و سیاست بازی گرفتار شدند. تا فرصت از دست نرفته اقدامی کنید. هیچ از حال و روز خانواده این 6 مامور خبر دارید؟؟؟؟ یا علی مدد

کاوه

انشاله مثل این خانوادها داغدار بشین... تا بفهمین بلیس کارش درسته یا نه .... اینها نیروی انتظام نیستن ی مشت ..............امروز اینا ..بس فردا من ... آینده نزدیک شما

محمد

اولا ابوالفضل مظنون به قتل بوده نه قاتل بعد هم خود جناب سرهنگ هاشمی گفتند دستور دستگیریشو دادیم پس چرا کشتنشون ایا نمی توانستند به جای به رگباربستن ماشین پراید باچهارسرنشین که یک نفرشون مسافر بوده اگراونا به قصد حمله به پلیس باسلاح سرد وقمه به پلیس نزدیک شدن چرابه پاشون شلیک نکردن ازاونجایی که سرو صورتشون داغون شده اینا اصلا ازماشین پیاده نشدن چه برسه که حمله کنند چون اگه پیاده میشدن که پلیس حق نداشته به قصد کشت سرو سینه روهدف بگیره برای ..................................

صارق

در تهران بوده....از سبزوار که تعقیبش نکردن....توی 1خونه تو تهران بوده....بعد که اومده بیرون تعقیب کردن....20 روزه تهران بوده.... چیزیش عجیب نبست عجیبیش فکرای بسته ی شماست که ندونسته قضاوت میکنین... باید تقدیرو تشکر شه از نیروی انتظامی و سرهنگ هاشمی...دست مریزاد باید با اینجور افراد جانی بدتر برخورد شه تا حساب کار دست بقیه بیاد

همشهری

درود برشما از حق نگذریم .انصافا کارزمانبری بوده وانرژی زیادی از شما برده ولی رو سفید درامدن ازاین ماجرا نقطه عطفی برای پلیس سربداران بوده واراذل واوباش حساب کار دستشون میاد. هرچند که بنده انتقاد دارم به برخودهای قهرآمیز پلیس وبعضی ازارگانها بابعضی ازمسائل فرهنگی از جمله نحوه پوشش ولباس پوشیدن عدم اعتماد مردم به این نهادها وفاصله گرفتن از همدیگر میشود.چونکه کار فرهنگی رو فقط وفقط باید با کار فرهنگی پاسخ داد.مطمئنا همه یادشون هستش که امام جواب گلوله سربازان شاه رو با گل دادوجریان انقلاب رو به چه زیبایی عوض کردند. ولی این گونه برخودهای قاطع با اراذل ومزاحمین نظم اجتماعی بشدت مورد استقبال مردم در کل ایران است.

اگر اين قدر شناسايي دقيق کردند چرا در همين جا آنها را دستگير نکردند و اين همه راه با تعقيب و گريز در افسريه تهران آنها را زدند. آيا در طول اين همه راه حتي کي جا مثلاب براي دستشويي هم مجبور نشدند که توقف کنند؟ خيلي عجيب است عجيب

سلام/ يک شهروند اميدواريم اميدواريم روايت جناب سرهنگ درست باشد و ماجرا همانطور که او مي گويد باشد. اما روايت او چند ابهام دارد: - چرا درگيري در ميدان شلوغ افسريه تهران اتفاق افتاده است؟ يعني ماموران نيروي انتظامي از سبزوار تا تهران (700 کيلومتر کم نيست) آنها را تعقيب کرده اند و آن وقت درست در افسريه با آنها درگير شده اند. چرا در طول مسير و در مناطقي که مسکوني نبوده جلو آنها را نگرفته و درگير نشده اند تا مشکلي پيش نيايد. - جناب سرهنگ حتي سرباز زخمي را هم سرباز فراري و از اعضاي باند آنها دانسته است که اين کمي عجيب است؟ - بر فرض که دو کشته شده چنانکه جناب سرهنگ مي گويد از متهمان باشند، مگر ماموران نيروي انتظامي هر وقت و هر جا بخواهند مي توانند با 6 اسلحه تيراندازي کرده و افراد را بکشند. حتي اگر آنها مظنون و متهم هم باشند بايد دستگير و به مراجع قضايي تحويل دهند تا محاکمه شوند اگر حکم اعدام گرفتند اعدام مي شوند. نه اين که نيروي انتظامي افراد را به رگبار ببندد و بکشد و بعد با توجيه اين که آنها متهم يا اشرار بودند و يا به ما حمله کردند سر و ته قضيه را هم بياورد؟ به همين راحتي مي خواهيم قتل دو نفر را به گفتن اين که اشرار بودند لاپوشاني کنيم. خود اين ها بايد ثابت شود؟ - همه خبرگزاري هاي رسمي گزارش دادند دو کشته شده را از مردم عادي بوده اند؛ يعني همه اشتباه کرده اند؟ خدا کند همانطور که جناب سرهنگ مي گويد باشد. و گر نه خون اين دو نفر را چه کسي بر عهده مي گيرد؟ حتي اگر يک درصد احتمال اين که ماموران نيروي انتظامي اشتباه کرده باشند آيا جناب سرهنگ مسئوليت خون اين دو نفر را برعهده مي گيرد؟ - جناب سرهنگ خيلي راحت گفته "شهر در آرامش است"، اما امنيت تنها با تيراندازي ايجاد نمي شود. مردم بايد احساس امنيت کنند با اين واقعه که رخ داد اتفاقا احساس ناامني در شهر بيشتر شده است. الان اتفاقا احساس ناامني در فضاي عمومي بيشتر شده است. الان هر چه مي خواهيد بگوييد يک روزي حقيقت ماجرا مشخص خواهد شد اميدواريم آن روز جناب سرهنگ شرمنده نشوند. فقط جناب سرهنگ حواس شان باشد که زمان اين که هر کاري بخواهند بکنند و هر طور عمل کنند و هر چه بگويند گذشته است. مردم مي فهمند و رسانه ها هوشيارند. - لطفا جناب سرهنگ به اين سوالات منطقي هم جواب بدهند.

عباس

آهای کسی که دنبال جواب منطقی هستی منطقت روزیرسوال بردی چراکه داری بااین حرفات ازیک جانی حمایت میکنی نه ازمامور پلیس که ازبچش میپرسن بابات کجاست میگه رفته زیارت امام رضانمیدونه که باباش میخواسته امنیت رودرجامعه کنترل کنه وبه جرم برقراری امنیت براش پرونده ساختندحرفایی که زدی حرفای یک آدم منطقی نیست بلکه حرفای یکی دیگس ونمیگم کی خودت میدونی توروچه به منطق

سئوال

منم موافقم این ماجرا یک کم مشکوکه در عرض کمتر از یک شبانه روز داستان کلا عوض شد اول گفتن مامورای پلیس 2 نفرو اشتباهی کشتن و بعد پلیسای خاطی بازداشت شدن بعد فرداش گفتن اون مامورا نه تنها اشتباهی نکشته بودن و دستگیرنشدن تازه تشویقم شدن! حالا ممکنه گاهی خبرنگارا تو کارشون دجار اشتباه بشن ولی دیگه نه اونقد که یک خبرو صددرصد برعکس منتشر کنن و جای دزد و پلیسو با هم عوض کنن.خوب حالا اگه واقعا مامورای پلیس کارشونو درست انجام دادن و تشویق شدن بگید ببینیم کیا بودن اون پلیسای کاردرست مردم حق دارن قهرماناشونو بشناسن

دم پلیس مقتدر سبزوار و جناب سرهنگ هاشمی گرم خدا قوت بهشون بده

ق

عین .........................................................................

الهام

فامیل قاتل ابوالفضل قاسمی خانلری هستش نه خالدوری

زحمت کشیدی

نادر

بعضی وقت هاحرکات اقتدار آمیز از سمت پلیس برای حفظ امنیت دیگران لازم است

عرفان

دمتون گرم بابا
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما