روایتی دیگر از کشته شدن مجرم سابقه دار توسط پلیس سبزوار در پایتخت

در حالی که از بعد از ظهر دوشنبه 4 آبان خبرهای ضد و نقیض متعددی در رسانه های کشور درباره قتل دو شرور اوباش و یا دو شهروند بیگناه به دست نیروهای پلیس سبزوار در تهران منتشر شده است، روزنامه جوان امروز روایت دیگری را دراین زمینه نقل کرده است که هرچند برخی ابهامات قبلی را پاسخ می دهد، اما خود ابهامات جدیدی به ماجرا می افزاید.
 
به گزارش مجله اینتنرنتی اسرارنامه هرچند در این گزارش روزنامه ایران به این ابهام برخی دنبال کنندگان خبر حادثه بعد از ظهر دوشنبه افسریه تهران پاسخ داده شده است که تعقیب و گریز خودروی اشرار از سبزوار تا تهران ادامه نداشته، بلکه مأموران پلیس سبزوار با آگاهی از اینکه فرد شرور مدتی است به همراه چندتن از همدستانش به تهران گریخته، با حکم قضایی نیابتی عازم پایتخت می شوند، و سرانجام ماجرای تعقیب و گریز از شهرستان پاکدشت در نزدیکی تهران آغاز می شود و در سه راه افسریه تهران با کشته شدن دو تن از مجرمین پایان می یابد.
 
با این حال اینک ابهام دیگری در این ماجرا ایجاد شده است و آن هم اینکه چرا نام فرد کشته  شده توسط فرماندهی نیروی انتظامی سبزوار «ابوالفضل خانلری» اعلام شده و در رسانه های محلی نیز انعکاس یافته است، اما روزنامه جوان از نام هایی نظیر«شاهین»، «پژمان» و «رشید» در گزارش خود استفاده کرده است. در حالی که در هیچ منبع دیگری به داشتن اسم مستعار شاهین برای ابوالفضل خانلری اشاره نشده است!
 
با در نظر گرفتن برخی احتمالات در این زمینه، ممکن است دلیل تغییر اسامی این باشد، که تحریریه روزنامه جوان ترجیح داده است به جای اسم «ابوالفضل» که در بین شیعیان دارای بار مذهبی و احترام خاصی است، برای مجرم به هلاکت رسیده و همراهانش اسامی مستعار دیگری نظیر شاهین، پژمان، رشید و ... را در نظر بگیرد.
 
البته اگر چنین احتمالی صحیح باشد، به نظر می رسد خبرنگاران واصحاب رسانه باید در چنین مواقعی دقت بیشتری به خرج دهند، تا اگر قصد دارند از به کاربردن اسامی واقعی مجرمان که دارای بار مذهبی است، پرهیز کنند حداقل از نام های دیگری که ممکن است از جنبه ای دیگر بار ملی و ایرانی داشته باشند و یا به دلیل ناصحیح بودن باعث ایجاد ابهامات جدید وشکل گیری شایعات بیشتر پیرامون یک پرونده شود،خودداری نمایند و نهایتا  پیشنهاد مناسب برای چنین موقعیت هایی این است که اسامی مجرمین را به صورت مخفف با حرف اول اسم و فامیل آن ها بیاورند. به طور مثال در این فقره نام «ابوالفضل خانلری» به جای شاهین، پژمان یا هر اسم دیگری، می شد به شکل مخفف شده «الف.خ» نوشته شود.
 
اسرارنامه درادامه متن کامل گزارش روزنامه جوان را منتشر می کند:
 
مأموران پلیس:‌
اشرار دست به سلاح بردند شلیک کردیم
 
مأموران پليس شهرستان سبزوار كه در جريان بازداشت قاتل فراري در تهران، وي را به همراه دو همدستش کشته‌بودند، حادثه را شرح دادند.
 
به گزارش خبرنگار ما، ساعت 2 بامداد روز دوشنبه 4 آبان ماه، مأموران كلانتري مسعوديه از درگيري مرگبار بين چند مأمور پليس با سرنشينان خودروي پرايدي در نزديكي سه راه افسريه با خبر و راهي محل شدند. مأموران پليس در نخستين گام با جسد دو مرد جوان كه با شليك گلوله به كام مرگ رفته بودند، روبه‌رو شدند. در كنار اجساد‌، شش مأمور پليس شهرستان سبزوار حضور داشتند. همچنين مأموران كنار اجساد خونين دو قمه هم كشف كردند كه معلوم شد قمه‌ها متعلق به دو مرد كشته شده است.
 
پس از اعلام اين خبر قاضي منافي آذر، بازپرس ويژه قتل از دادسراي جنايي پايتخت به همراه كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي در محل حاضر شدند. بررسي‌ها نشان داد لحظاتي قبل شش مأمور پليس سبزوار با دو خودروي سمند و پژو در تعقيب قاتل فراري به نام شاهين بودند كه به همراه سه نفر ديگر با خودروي پرايدي از پاكدشت به سمت تهران در حركت بودند. مأموران پس از تعقيب و گريز، سرانجام خودروي پرايد را متوقف مي‌كنند و هنگام دستگيري، دو نفر از سرنشینان با قمه به طرف مأموران حمله مي‌كنند و پس از آن مأموران با شليك گلوله آنها را  هدف قرار می‌‌دهند.
 
از سوي ديگر مشخص شد در اين درگيري شاهين به همراه برادرش پژمان در دم كشته مي‌شوند و دو سرنشين ديگر زخمي و به بيمارستان منتقل شده‌اند. در حالي كه تحقيقات درباره اين حادثه ادامه داشت، مأموران‌ دريافتند يكي از سرنشينان خودرو كه رشيد نام داشت در بيمارستان فوت شده است اما سرنشين ديگر به نام فرهاد كه سرباز وظيفه است از ناحيه لگن زخمي شده‌ است.
 
 بررسي‌ها حكايت از آن داشت كه رشيد از سارقان سابقه‌دار و فراري شهرستان سبزوار است كه به همراه شاهين از سبزوار به تهران فرار كرده و از مدت‌ها قبل تحت تعقيب مأموران پليس بوده است. 
 
در گام بعدي تيم جنايي از مأموران تحقيق كردند.
 
يكي از مأموران گفت: يك ماه قبل مأموران پليس آگاهي سبزوار از قتل مرد 60 ساله‌اي در يكي از دامداري‌هاي اطراف سبزوار باخبر شدند. وقتي مأموران به محل حادثه رسيدند، دريافتند مقتول با شليك گلوله‌اي به قتل رسيده است. پسر مقتول در تحقيقات اعلام كرد، پدرش را ‌ شاهين با اسلحه به قتل رسانده است. او گفت پدرم از مدت‌ها قبل با شاهين اختلاف داشته و شاهين چندين بار او را تهديد به قتل كرده است تا اينكه امروز شاهين به اينجا آمد و با پدرم درگير شد و با شليك گلوله به قتل رساند. 
 
مأمور پليس ادامه داد: پس از اين مأموران درباره اين پرونده تحقيق كردند و دريافتند قاتل، شاهين است. از سوي ديگر با بررسي پرونده شاهين مشخص شد وي و برادرانش از اوباش معروف سبزوار هستند كه هر كدام چندين سابقه كيفري در پرونده‌شان ثبت شده است. همچنين معلوم شد شاهين مدتي قبل هم فرد ديگري را كه با او هم اختلاف داشته است در خياباني با شليك دو گلوله به شدت زخمي كرده و از محل گريخته است. 
 
در حالي كه احتمال مي‌رفت اين مرد شرور قصد تسويه‌حساب با افراد ديگر را هم دارد، مأموران تحقيقات گسترده‌اي را براي دستگيري وي به‌كار بردند تا اينكه مشخص شد وي به همراه برادرش به تهران گريخته است. پس از تحقيق فهميديم وي در اين مدت در خانه برادر ديگر و خواهرش مخفي شده است.
 
 پس از اين، ما شش مأمور پليس مأموريت يافتيم تا وي را دستگير كنيم. ما چند روز قبل با حكم قضايي به تهران آمديم و از دادسراي نيابت هم حكم بازداشت وي را گرفتيم. ساعتي قبل از حادثه وي را با خودروي پرايدش حوالي پاكدشت شناسايي كرديم و دستور ايست داديم اما وي توجهي نكرد و بدين ترتيب تعقيب و گريز ما رقم خورد. ما خودرو را تا نزديكي تهران تعقيب كرديم تا اينكه موفق به توقف خودرو شديم. متهمان وقتي راه فرار نداشتند به وسيله چراغ خودرو قصد داشتند تا ديد ما را كور كنند و بعد هم با قمه به طرف ما حمله كردند و ما مجبور شديم به طرف آنها تيراندازي كنيم. از آنجايي كه متهم هميشه مسلح به سلاح گرم بود و چندين بار هم با سلاح گرم مرتكب جرم شده بود، ما فكر كرديم آنها با سلاح گرم به طرف ما حمله كرده‌اند كه به سوي آنها تيراندازي كرديم. وي ادامه داد: يكي ديگر از سرنشينان خودرو كه در بيمارستان فوت كرد، از دوستان دو برادر است. اين متهم نيز از مدت‌ها قبل به خاطر سرقت تحت تعقيب پليس است كه بعد از فرار متهم به قتل همراه وي به تهران آمد.   
 
توضیح رئیس‌پلیس سبزوار 
سرهنگ سيد محمد هاشم‌زاده هاشمي، رئیس پلیس سبزوار‌ ‌‌در توضیح حادثه گفت: اين شرور فراري ‌ چندين سابقه قتل، تجاوز، شرب خمر، خريد و فروش مواد مخدر و خمر در پرونده‌اش ثبت شده است، چندي قبل در آخرين اقدام مبادرت به قتل يكي از شهروندان سبزواري كرده بود. 
 
وي افزود: در حالي كه تحقيقات نشان مي‌داد خانواده اين فرد نيز داراي سابقه شرارت بوده‌اند به طوري كه پدر اين خانواده هم چندين بار مرتكب جرم شده است، عمليات دستگيري اين شرور فراري بلافاصله در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت و تيمي از مجرب‌ترين و زبده‌ترين نيروهاي انتظامي شهرستان براي دستگيري اين فرد مأمور شدند. 
 
هاشمي با بيان اينكه اين فرد شرور با تهديد افراد زيادي قصد آزار، اذيت و قتل آنها را داشته است، عنوان كرد: با پيگيري‌هاي صورت گرفته، تحقيقات ميداني و كسب اخبار از مخبرين، مشخص شد وي به استان تهران گريخته است. مأموران با گرفتن نيابت قضايي راهي تهران شدند كه بررسي‌ها نشان داد متهم حرفه‌اي از 12 خط تلفن همراه براي تماس با افراد باند خود استفاده مي‌كند تا مخفيگاه او شناسايي نشود. 
 
سرانجام مأموران پس از 10 روز عمليات كنترل، اين باند مسلح را شناسايي كردند و تحت تعقيب قرار دادند كه پس از توقف خودرو‌ي آنها، متهمان كه چهار نفر بودند با سلاح به سمت مأموران حمله كردند و در نهايت مأموران با استفاده از قانون به كارگيري سلاح و رعايت ضوابط قانوني سه تن از افراد را كشتند و فرد چهارم را نيز زخمي و به بيمارستان منتقل كردند.
 
فرمانده انتظامي سبزوار با اشاره به اينكه همدستان اين فرد شرور نيز در تهران سكونت داشتند، گفت: يكي از همدستان اين فرد سربازي بود كه با متهم قرابت نسبي داشته و با لباس نظامي از پادگان محل خدمت خود فرار كرده بود. ‌
 
منبع: روزنامه جوان
 
نظرت را بنویس
comments

محسن

انصافا بايد از سرهنگ هاشمي و قاطعيت ايشان و نيروهاي تحت امر ايشان كه پس از چند سال سبزوار رو از وجود انواع اراذل و اوباش حرفه اي در محله هاي مختلف، كه آنقدر جسارت داشتند كه به راحتي به مأموران انتظامي، راهور و...پيشنهاد رشوه ميدادن و يا با انواع سلاح گرم و سرد آنها را مجروح مي كردند و...اما به لطف برخورد قاطعانه سرهنگ هاشمي و استفاده از نيروهاي جوان و زبده،يكي از اراذل كه حكم محاربه و تير مستقيم برايش صادرشده بود،به درك واصل شد و عبرت ساير اراذل...

ali

خداییش از چیزی خبر درستی ندارید الکی چیزی ننویسید این کار شما اصلا درست نیست خب کمی هم نقل قول از طرف خانواده این افراد و دوستان این افراد مینوشتید ali

علی

شماازلحظه ی درگیری اطلاعی نداریدوهمچنین به چهارنفریک باندمیگن این روبدون من دراون ساعتی که اشرارنورماشین روروی چشم پلیس گرفتندتادیداون هاروکورکنندبودم ودیدم که چگونه بانهایت وحشیگری به پلیس حمله کردنداحسنت به نیروی انتظامی اهای فردی که پشت رایانه نشستی هرچی نمیدونی مینویسی اگه امنیت رومیخواهی حمایت ازپلیس روواجب بدون بازهرچی هست به خاطرامنیت زن وبچشون رورهاکردندوراهی این ماموریت خطیر شدندشایددراین ماموریت شش نفرقربانی قاتل میشدند

مرتضي

ماموران آمريكا ميكشند ميگن جنايت ديگر ماموران آمريكا ماموران ما ميكشند ميشن سربازن قهرمان مردم آمريكا مگر خونشان رنگينتر از مردم ما هست والا خجالت داره

کلهر

واقعا بابت نیروی انتظامی کشورمان متاسفم..که قبل از ز محاکمه خودش کارو یکسر مکنه .... بالاخره هر جرمی جزای خودشو داره ولی این بهانه نمیشه که جوانهای مردم قتل عام کنی .... از ...... بدترن

نيروي انتظامي دمت گرم كه اين افراد شرورو به سزاي اعمالشون ميرسوني پاينده باد .

مسعود

مامسلمانیم باید دررفتاروگفتارمان صداقت داشته باشیم ممنون از نیروی انتظامی که سعی در ریشه کن کردن اشرار دارد ولی عملکردشان ونحوه برخورد درست نیست مخصوصا الان که خانواده هایشان داغدارهستند درست نیست که برای با ابروی کشته شدگان وفامیل راببرید نصب بنر درسطح شهر میتواند ازطرف خودنیروی انتظامی باشد چراکه به خاطر کشته شدن سه نفر بیگناه ویتیم شدن چهار فرزند انها تحت فشار میباشند مردم اگاه هستند ومیفهمند که حتی سعی در بزرگنمایی جرایم انها هستید هیچ کدام ازجرایمی که مطرح میکنید برفرض درست بودن حکمش اعدام نبوده که شما اقدام به قتل انها نموده اید

ناشناس

احسنت پاینده بادنیروی انتظامی خداخیرتون بده

م

این فرد مدتها تو سبزوار تحت تعقیب هست و چند سال پیش هم بخاطر تجاوز چند پرونده داشت که فراری بود واقعا احسنت به نیروی انتظامی با قاطعیت برخورد کرده

ا.ز

مردم دلتون به حال امنیت خودتون بسوزه این شرورها به هیچ احدی رحم نمیکردن انواع واقسام سلاح گرم وسرد داشتن فکر کنید با وجود این جانی هایی که مردن وجانی های که هستند شما میتونید دخترتون رو تا سر کوچتون تنها بفرستید این شرورها باید ریشه کن بشن احسنت بر نیروی مقتدر پلیس دست مریزاد به شما و عیرت وطن پرستی شما

متین

نیروی انتظامی سبزوار به یک نفر مظنون به قتل چرامیگه باند اشرارتاحالانمیدونستم باند یکنفره هم هست

محمد

تو ماه محرم کشته شدن سه نفر که فقط یک نفر مظنون به قتل بوده جای تاسف دارد کجای این کار تقدیر وتشکر میطلبد.

سبزوار تيتر يک صفحه حوادث روزنامه هاي امروز ( روزنامه 7 صبح) را ببينيد. مي گوييم سبزوار شهر فرهنگي و دانشگاهي است اما هميشه با حوادث در رسانه ها مطرح مي شود. امروز هم تيتر صفحه حوادث شده است. قابل توجه مسئولان اگر کمي تامل کنند.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما