اخطاریه جمعی از دانشجویان حکیم سبزواری به مسئولان سبزوار درباره کوی گلستان


در راستای مطالبه شهری انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری (جنبش عدالت‌خواه) در پی بحرانی شدن منطقه کوی گلستان سال گذشته با برگزاری تور عکاسی اولین اقدام را در این منطقه رقم زد، و پس از آن نیز مصاحبه‌ها و پیگیری‌هایی برای حل مشکلات این منطقه صورت گرفت اما نتیجه‌ای حاصل نشد؛ امروز و در سیزدهمین سال صدور فرمان رهبری اقدام به صدور اخطاریه‌ای به مسئولین شهری کرد تا شاید از خواب غفلت بیدار شوند.
 
بسمه تعالی
 
- امروز سرآغاز فهرست بلند مسائل کشور، مسئله عدالت است. دانشجوی جوان اگرچه خود برخاسته از قشرهای مستضعف جامعه هم نباشد به عدالت اجتماعی و پر کردن شکاف‌های طبقاتی به چشم یک آرزوی بزرگ و بی‌بدیل می‌نگرد.
«رهبر معظم انقلاب»
 
- دانشجو رسالتش در این است که در برابر دردهای جامعه برای همیشه حساس بماند، فقر و محرومیت گودنشینان را دریابد. وای به‌روزی که تحصیل‌کرده‌های جامعه تبدیل بشوند به گروه بی‌درد...وای به حالجامعه‌ای که گروه ممتازش تبدیل بشود به گروه بی‌درد.
 «شهید دکتر بهشتی»
 
 
منطقه «کوی گلستان» یکی از فرسوده‌ترین محله‌های شهرستان سبزوار است که سال‌ها در انتظار وعده‌های مسئولین نشسته است و امروز در آتش مثلث ندانم‌کاری آنان می‌سوزد و اگر فریاد دانشجویان مطالبه گر و دغدغه‌مند برنخیزد در آینده‌ای نزدیک شاهد دفن مردم در این کوی خواهیم بود. در این منطقه جمعیتی بالغ‌بر 3000 نفر زندگی می‌کردند اما مشکلاتی از قبیل بافت فرسوده، وضعیت نامناسب بهداشتی، فاضلاب و... سبب کوچ 2000 نفر از مردم این منطقه شده است.
 
قریب به هفت سال (!) است که مردم این محله پیگیر مشکلات این کوی هستند و با تمام ارگان‌های مربوطه نامه‌نگاری کرده‌اند، ولی چرا تاکنون هیچ پاسخ قاطعی دریافت نشده است؟
 
شهردار سبزوار دریکی از مصاحبه‌های خود از کوی گلستان با عنوان «قلب سبزوار» یاد می‌کند اما باید گفت در عمل هیچ‌گونه اقدام مؤثری انجام‌نشده است و فقط لبخندِ همه‌چیز خوب است تحویل دوربین‌های عکاسی می‌دهند. از طرف دیگر معاونت نوسازی و بهسازی شهرداری نیز از تصویب کلیاتِ پروژه در کمیسیون ماده پنج می‌گوید و مقصر اصلی اطاله‌ی این طرح را عدم پاسخ صحیح و شفاف از سوی میراث فرهنگی عنوان می‌کند؛ این در حالی است که میراث فرهنگی چندی پیش از آماده بودن طرح بازسازی و مرمت کوی گلستان خبر داد و بسیاری صحبت‌ها و مصاحبه‌های ضدونقیض که در این مختصر نمی‌گنجد.
 
جمع‌بندی تمامی صحبت‌ها و مصاحبه‌های مسئولین ما را به یک دور باطل رساند که هر ارگان تلاش می‌کند توپ را به زمین دیگری بیندازد و گاهی هم با جابجایی برخی مسئولین، تمامی طرح‌های قبلی ملغی و طرح جدیدی از سر گرفته می‌شود!
 
مسئولین شهری! از گردش خود در این دور باطل بایستید؛ دوران پیچاندنِ مردم با تصویب این طرح و آن طرح و صدور نظریه‌های بلندبالا دیگر تمام شده است. خودتان هم خوب می دانید که برخورد سلیقه‌ای شما آقایان مانع حل مشکلات مردم است و نه قانون و مصوبه و طرح! شما فکر کرده‌اید که با آسفالت چهارتا کوچه و خیابان انجام‌وظیفه کرده‌اید؟ خنده‌دار است...
 
بدانید که این‌یک هشدار جدی و یک اخطار از سوی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی است؛ ما دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری (جنبش عدالت‌خواه دانشجویی) پیرو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مطالبه‌ی عدالت اجتماعی ضمن ابراز تأسف از فضای موجود و نگرانی از ادامه این روند با صدور اخطاریه‌ای خطاب به نهادهای ذی‌ربط ازجمله: شهرداری، میراث فرهنگی، شورای اسلامی شهر، معاونت نوسازی و بهسازی شهر سبزوار، فرمانداری و به‌طورکلی مدیریت شهری خواهان توقف این روند کودکانه هستیم. همچنین لازم به ذکر است استانداری،اداره کل راه وشهرسازی، میراث استان و... بی‌تقصیر نبوده و در این امر شانه خالی کرده‌اند.
 
آگاه باشیدکه شما، مسئولِ جان تک‌تک ساکنان این منطقه هستید و اگر خدایی ناکرده با این تعلل‌هاحادثه‌ای ناگوار برای هر یک از اهالی رخ دهد جنبش دانشجویی به‌سادگی از کنار این مسئله نخواهد گذشت و شما «باید» پاسخگوی عملکردتان باشید.
 
و کلام آخر اینکه کوی گلستان امروز در آتش بی‌تدبیری و بی‌توجهی شما مسئولین در حال سوختن است و رسالت انقلاب و پیر جماران که این انقلاب برای خدمت به مستضعفین آمده است زیر چکمه‌های بوروکراسی فرتوت اداری و ماله‌کشی مسئولین گمشده است. امید است این اخطاریه موردعنایت شما قرار بگیرد؛ در غیر این صورت جنبش دانشجویی به راه‌های دیگری برای حل این بحران متوسل خواهد شد.
 
" والعاقبه للمتقین "
 
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری
 
(جنبش عدالت‌خواه)
 
6/8/1394
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments

همشهری

سلام اسرارنامه سپاس که بیانیه رودرج کردی قطعا گزارش چندی پیش درمورد کوی گلستان موجب تحریک جنبش دانشجویی شده

ر.تقی زاده

مقامات شهری باید خجالت بکشن که اینقدر کم کاری کردن که دانشجو ها بهشون اخطار دادن.پس وضع خیلی وخیمه به دادشون برسید.این غیرقابل انکاره که اگه اتفاقی بیفته باید پاسخگو باشین.لااقل بترسید از خدا
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما