برنامه های دومین جشنواره ملی ادبیات داستانی رضوی در سبزوار اعلام شد

برنامه هاي جشنواره ملي ادبيات داستاني رضوي اعلام شد
 
بخش داستان خواني به جشنواره ملي ادبيات داستاني رضوي اضافه مي شود.
 
 
به گزارش سايت جشنواره، جشنواره ي ملي دانشگاهي سفرنامه و ادبيات داستاني رضوي براي دومين سال متوالي به ميزباني دانشگاه حكيم سبزواري استان خراسان رضوي شهرستان سبزوار برگزار ميگردد. تاريخ اختتاميه ي جشنواره 25 آبان ماه اعلام شده و فعاليت هاي لازمه توسط كميته ها و تيم هاي مربوطه در حال پيگيري و اجرا است. اين جشنواره در سه بخش برگزار ميشود كه عبارتند از :
 
- داستان كوتاه
 
- سفرنامه
 
خاطره
 
جشنواره ادبيات داستاني رضوي، سال گذشته نيز به ميزباني دانشگاه حكيم سبزواري برپا و 200اثر از دانشگاه هاي سراسر كشور به اين جشنواره ارسال شد. به منتخبان جشنواره لوح تقدير، تنديس و جوايزي اهداء شد. از جمله برنامه هاي سال گذشته مي توان به اجراي تئاتر مسافران به كارگرداني محمد اكبري، پخش كليپ آهنگ سازي شده اشعار رضوي دكتر حسن دلبري، نقل خواني در محيط آزاد دانشگاه، برپايي نمايشگاهي از آثار عكاسان جشنواره تئاتر تك رضوي درسال 91-90 اشاره كرد.
 
لازم به ذكر است كه امسال بخش داستان خواني به برنامه هاي جشنواره اضافه شده است.
 
و همچنين دو نمايشگاه كه در حاشيه اين جشنواره برگزارمي شود از برنامه هاي اعلام شده ي امسال است. اين دو نمايشگاه عبارتند از: نمايشگاه جنبي مصور حكيم كه در برگيرنده ي 30 تابلو اثر قرآني است و ديگري نمايشگاه عكس نخستين دوره ي جشنواره ي ادبيات داستاني رضوي، از نمايشگاه هاي ذكر شده مي باشد.
 
30 تا 45 اثر از آثار منتخب همراه با عكس و بيوگرافي كوتاهي به شكل بنر طراحي و در قسمت هاي مختلف دانشگاه نصب خواهد شد تا در معرض ديد علاقمندان قرار بگيرد.
 
رونمايي از كتاب نخستين جشنواره ي ملي دانشگاهي سفرنامه و ادبيات داستاني رضوي از ديگر برنامه هاي جشنواره مي باشد.
 
كارگاه آموزشي با حضور دكتر حسين پاينده از جمله برنامه هاي ديگر جشنواره است و به شركت كنندگان حاضر در كارگاه آموزشي گواهي حضور داده خواهد شد.
 
مهمانان كشوري جشنواره معاون وزير علوم دكتر سيد ضياء هاشمي، مدير كل فرهنگي اجتماعي وزارت علوم دكتذ ميرزايي، مديرعامل بنياد بين اللملي امام رضاحاج آقا جعفري، مدير كل ارشاد اسلامي خراسان رضوي اقاي سرابي، معاون مدير كل ارشاد اسلامي آقاي اميني و دكتر پاينده اعلام شده اند.
 
خاطر نشان مي كنيم علاوه بر برنامه هاي اعلام شده موارد ديگري نيز در مراسم افتتاحيه در نظر گرفته شده كه فضاي جشنواره، و شور و نشاط آن را دو چندان خواهد كرد.
 
 در هر بخش3 اثر از آثار ارسالي به عنوان منتخب برگزيده مي شود و جوايزي به اين عزيزان به عنوان آثار برگزيده اختصاص داده خواهد شد. در بخش خاطره نويسي علاوه بر جوايز در نظر گرفته شده سفر به مشهد مقدس نيز به منتخبان هديه خواهد شد.
 
همچنين تا كنون تيم اجرايي خاطره، سه هزار پاكت را بين دانشجويان دانشگاه حكيم سبزواري،دانشكده علوم پزشكي، بقيةالله،پيام نور، فناوري هاي نوين، دانشگاه آزاد اسلامي توزيع كردند. و همچنين تيم هايي را به دانشگاه فردوسي مشهد اعزام نموده، تا پاكت هاي خاطره را در بين دانشجويان حاضر در جشنواره ي ملي حركت دانشگاه مشهد توزيع كنند. در ادامه ي فعاليت هاي تيم خاطره، كار جمع آوري خاطرات از دانشجويان با موفقيت به پايان رسيده و خاطرات ارسالي در حال بررسي است.
 
پس از بررسي داوران، آثار برگزيده معرفي مي شوند.
 
اسامي هيئت داوران به شرح ذيل اعلام شده است:
 
داور مذهبي: آقاي آريان نژاد
 
داورادبي و داستاني: دكتر ابراهيم استاجي و دكتر نوراله رضوي
 
داور ملي: دكتر حسين پاينده
 
 
لازم به ذكر است كه30 نفر از شركت كنندگان كه آثار آنها توسط داوران مورد قبول و برگزيده شود. به عنوان مهمانان جشنواره در اختتاميه دعوت خواهند شد و حضور براي دانشجويان علاقمند آزاد است.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما