تقدیر ویژه رئیس میراث فرهنگی سبزوار از سرهنگ سید محمد هاشمی

اقدام قابل تحسین فرماندهی نیروی انتظامی سبزوار در هنگام بازدید از قلعه تاریخی باشتین

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سبزوار درتماسی تلفنی باخبرنگار اسرارنامه از اقدام قابل تحسینی خبر داد که فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان به تازگی درحوزه میراث فرهنگی دیار سربداران انجام داده است.

به گزارش اسرارنامه دکتر محمودرضا سلیمانی کوشکی در این زمینه به خبرنگار ما گفت: به تازگی سرهنگ هاشمی طی سفری به روستای تاریخی باشتین و بازدید از قلعه سربداران ، هنگام مراجعه به کاریز این روستا برای وضو گرفتن، با آلودگی هایی مواجه می شود که سیمای اطراف این کاریز تاریخی را نازیبا وغیربهداشتی کرده بودند.

وی افزود: فرمانده نیروی انتظامی سبزوار اما از کنار این موقعیت که البته در حوزه وظایفش نبوده است، بی تفاوت عبور نکرده و با پرداخت مبلغ قابل توجهی به یکی از اهالی معتمد روستا، خواستار پاکسازی محیط کاریز شده است.

سلیمانی کوشکی سپس ادامه داد: خوشبختانه سرهنگ هاشمی شخصیتی فرهیخته و فرهنگ دوست است که توجه ویژه ای به میراث فرهنگی نشان می دهد و در همین مدت 5 بازدید از اماکن مختلف تاریخی سبزوار داشته است و در زمینه تأمین امنیت تپه باستانی سبزواری ها و محافظت از آثار کشف شده آن نیز همکاری مناسبی با اداره میراث فرهنگی داشته است.

وی همچنین گفت: اقدام اخیر جناب سرهنگ نیز هنگام بازدید از یک روستای تاریخی سبزوار ، مورد دیگری است که بیش از پیش روحیه میراث دوستی این مقام نظامی را اثبات کرد.

سلیمانی کوشکی افزود: از زاویه دید فعالان و کارکنان حوزه میراث فرهنگی در هر کجای دنیا، بروز چنین اقدامات داوطلبانه ای از سوی مردم و یا مسئولان مختلف دستگاه های دولتی و حکومتی بسیار حائز اهمیت است و نقطه امیدوار کننده ای در ایجاد و گسترش فرهنگ احترام به میراث تاریخی بشر محسوب می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی سبزوار، در بخش دیگری از این گفتگو، درباره بازدید عمومی از تپه باستانی سبزواری ها معروف به تپه دامغانی سبزوار نیز در روزهای 14 و 15 آبان گفت: مقدمات لازم برای بازدید عموم علاقه مندان از این گنجینه ارزشمند تاریخی در غرب خراسان فراهم آمده و همشهریان سبزواری و دیگر علاقه مندان می توانند فردا و پس فردا (پنجشنبه و جمعه) بین ساعات 9 صبح الی 4 بعد از ظهر از محوطه باستانی سبزوار بازدید کنند.

وی همچنین اظهار داشت: جهت معرفی بیشتر و پوشش گسترده رسانه ای از تپه باستانی سبزواری ها طی هماهنگی های به عمل آمده، از خبرنگاران صدا و سیما در تهران نیز دعوت به عمل آمده که هم اکنون  خانم سمیه نجفی گزارشگر رادیو فرهنگ در سبزوار حضور یافته و در محل هتل کاملیا اسکان داده شده است.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

پرونده تپه باستانی سبزواری ها

نظرت را بنویس
comments

کار جالبی بوده امیدوارم این توجهات واقعی باشه و فقط به خاطر جنبه رسانه ایش نبوده باشه
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما