مسئول کانون‌های مساجد سبزوار:

جشنواره قرآنی "مدهامتان" در سبزوار برگزار می‌شود

مسئول کانون‌های مساجد سبزوار گفت: جشنواره قرآنی مدهامتان در سبزوار با رویکرد توجه به ارتقا کیفیت مسابقات قرآن کریم برگزار می‌شود.

علیرضا رادمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار، با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در این شهرستان، اظهار داشت: این جشنواره ویژه اعضای کانون‌های مساجد و امامان جماعت مستقر در مساجد شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در دو بخش خواهران و برادران انجام می‌شود، افزود: شرکت‌کنندگان در این جشنواره در رشته‌های ترتیل خوانی، حفظ، قرائت و مفاهیم قرآنی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

رادمان با اشاره به اینکه برای نخستین بار در این جشنواره به مسئله صحیح خواندن قرائت سوره حمد در نماز توجه شده، عنوان کرد: این بخش ویژه رده سنی نوجوانان برگزار می‌شود که در همین راستا کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ای در حاشیه برگزاری جشنواره برای آنان پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های این جشنواره برگزاری مسابقات در رشته مفاهیم با محوریت قرآن و نهج البلاغه و با موضوع اشاعه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی افزود: این مسابقات در بخش خواهران در رشته حفظ 20‌جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود و بخشی نیز با عنوان مسابقات تفسیر قرآن ویژه امامان جماعت مساجد در این جشنواره برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ثبت نام 100‌شرکت‌کننده برای حضور در این جشنواره، بیان کرد: یکی از مسائلی که سبب شده تعداد ثبت‌کنندگان در این جشنواره کاهش یابد، محدودیت سنی شرکت‌کنندگان در ‌آنان است.

رادمان با بیان اینکه اکثر شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی شهرستان در رده‌های سنی زیر 18 سال و یا بالای 30 سال قرار دارند، افزود: جشنواره قرآنی مدهامتان در رده سنی بین 18 تا 30‌برگزار می‌شود که همین امر در کاهش میزان تعداد شرکت کنندگان موثر است.

وی  توجه به ارتقا کیفیت مسابقات قرآن کریم را از مهمترین محورهای برگزاری این جشنواره دانست.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما