همایش ملی سیره رضوی و سبک زندگی قرآنی در سبزوار برگزار می شود

سبزوار میزبان همایش ملی سیره رضوی خواهد بود
سبزوار- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سبزوار گفت: همایش ملی سیره رضوی و سبک زندگی قرآنی همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) 29 آذر ماه آتی در این شهر برگزار می شود.
حسین میردشتی روز یکشنبه در نشست هماهنگی این همایش افزود: این همایش با حضور جمعی از مسئولان و چهره های قرآنی عراق، لبنان و الجزایر با اعتبار علمی و پژوهشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری توسط دانشکده علوم قرآنی سبزوار با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) برپا می شود.
رئیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار نیز گفت: در برگزاری همایش ملی سیره رضوی و سبک زندگی قرآنی همراهی قرآن و اهل بیت(ع) به عنوان یک اصل مدنظر قرار گرفته است.
حجت الاسلام محمد فاتحی تقویت پژوهش در حوزه دین، ارتباط بین اهل بیت(ع) و تعالیم قرآن کریم را بخشی از اهداف این همایش عنوان و بیان کرد: در برگزاری این همایش سعی شده تا تلفیقی بین سیره رضوی بر مبنای زندگی قرآنی انجام شود.
وی افزود: تاکنون 200 مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه همایش ملی سیره رضوی و سبک زندگی قرآنی رسیده است.
رئیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار مبانی شاخصه ها و مولفه های سبک زندگی قرآنی در سیره رضوی و راهکارهای ترویج و توسعه سبک زندگی قرآنی در سیره رضوی را از محورهای این همایش برشمرد.
وی برگزاری نمایشگاه قرآنی و نیز نشستهای تخصصی حول محورهای همایش با حضور استادان برجسته حوزه و دانشگاه را از دیگر برنامه های این همایش یک روزه عنوان کرد.
دانشکده علوم قرآنی سبزوار از سال 1390 راه اندازی شده و هم اینک 109 دانشجو در رشته های تربیت معلم قرآن مجید و فنون قرائت، تلاوت و کتابت قرآن مجید دارد. هم اینک 50 تشکل قرآنی در شهرستان سبزوار دایر است.
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما