اظهارات نماینده سبزوار درباره برجام و مسائل سوریه و لبنان

محسنی ثانی: دیپلماسی مدبرانه دولت ، آمریکا و غرب را در مذاکرات هسته ای به زانو در آورد
سبزوار-ایرنا- عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلماسی فعال و مدبرانه دولت یازدهم ، آمریکا و غرب را در مذاکرات هسته ای به زانو در آورد.

دیپلماسی مدبرانه دولت  ، آمریکا و غرب را در مذاکرات هسته ای به زانو در آوردبه گزارش ایرنا ، محمد رضا محسنی ثانی یکشنبه شب در جمع مردم در مسجد النبی سبزوار افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای به هیچ عنوان از خطوط قرمز مورد نظر مقام معظم رهبری عبور نکرده است .
وی اظهارکرد : قدرت امروز چانه زنی جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی و مذاکرات هسته ای، مرهون دیپلماسی برخاسته از حمایت های مقام معظم رهبری ، عقلانیت دولت ، توانمندی ایران اسلامی در عرصه نظامی ، هسته ای و حمایت های ملت ایران است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس معاهده ان. پی. تی ایران اسلامی از همان ابتدا حق برخورداری از دانش هسته ای و رفع نیازهای صلح آمیزش را داشت، ادامه داد : متاسفانه دولت گذشته آمریکا هیچ اعتقادی به این معاهده نداشت و هیچ حقی را برای ملت ایران قایل نبود.
این نماینده مجلس گفت : جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت در برابر خواسته های ناحق و نامشروع دولت های غربی ایستاد .
محسنی ثانی افزود : تمام آنچه که به عنوان حقوق هسته ای ایران در عرصه مذاکرات شناخته شده،در برجام نوشته و مکتوب شده است.
رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی گفت : متاسفانه تیم مذاکره کننده دولت گذشته هیچ گزارشی را به مجلس در این حوزه ارائه نمی کرد و نمایندگان مجلس از طریق رسانه ها در جریان مذاکرات قرار می گرفتند.
محسنی ثانی افزود: تیم مذاکره کننده دولت یازدهم پس از هر بار مذاکره به مجلس دعوت می شد و گزارشی درست و جامع از عملکرد خود در جریان مذاکرات می داد.نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با سربلندی در میدان مذاکرات ، موجب شکسته شدن دیوار تحریم ها شد ، ادامه داد: خارج شدن ایران از ذیل بند هفت منشور ملل متحد و لغو قطعنامه های شش گانه پیروزی بزرگی است که دیپلماسی دولت در این عرصه بدست آورد.
وی بیان کرد : نگرانی هایی در حوزه سوء استفاده گروه ۱+۵ در دوره اجرای برجام وجود داشت که همین موضوع سبب شد تا برجام به صورت ویژه در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گیرد.
محسنی ثانی تصریح کرد: تایید مشروط برجام و الحاق بندهای ۹ گانه های مقام معظم رهبری در کنار بندهای ۹ گانه مجلس و شورای عالی امنیت ملی سبب شد تا دشمن نتواند درحوزه اجرای برجام از خطوط قرمز و مشخص شده عبور کند.
وی با انتقاد از عملکرد برخی گروه های سیاسی و اظهار نظر های غیر کارشناسی به تیم مذاکره کننده هسته ای گفت : مقام معظم رهبری تیم مذاکره کننده هسته ای را افرادی مومن ، شجاع و متعهد دانستند و این سخن رهبری باید برای همه ما فصل الخطاب باشد.وی با تاکید بر جلوگیری از هرگونه اختلاف بین گروه های سیاسی در دوران اجرای برجام اظهار کرد: امروز باید با وحدت و همدلی مراقب اجرای منویات و شروط ۹ گانه مقام معظم رهبری در اجرای برجام باشیم و در این زمینه قوای سه گانه و گروه های مختلف سیاسی باید نسبت به این موضوع دقت کنند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر منطقه و پیشروی های ارتش سوریه هم گفت : امروز آمریکا و همپیمانان عرب و داعشی او درجبهه سوریه در برابر دیپلماسی و حمایت های مستشاری جمهوری اسلامی ایران به زانو در آمده اند.
محسنی ثانی با بیان اینکه هدف آمریکایی ها از بسیج گروه های تروریستی در منطقه، کاهش قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه، ضربه زدن به محور مقاومت اسلامی و نابودی بیداری اسلامی بود، بیان کرد: امروز شاهد پیشروی های خوبی در جبهه مقاومت اسلامی در سوریه ،عراق و لبنان و یمن هستیم .وی افزود: امیدواریم با ائتلافی که در زمینه مبارزه و مقابله با گروه های تروریستی در منطقه تشکیل شده شاهد نابودی گروهک هایی چون داعش و القاعده باشیم.سبزوار در ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.


*    *     *
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس:
تنها راه مقابله و مبارزه با رژیم صیهونیستی مقاومت و انتفاضه است

سبزوار-ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه مقابله و مبارزه با رژیم صیهونیستی مقاومت و انتفاضه است.

تنها راه مقابله و مبارزه با رژیم صیهونیستی مقاومت و انتفاضه استبه گزارش ایرنا ، محمد رضا محسنی ثانی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران سبزوار اظهارکرد: رژیم منحوس صیهونیستی از همان ابتدای تشکیل اقدامات خصمانه ای را نسبت به ملت مظلوم فلسطین انجام داده است.
وی با بیان اینکه تنها راه مقابله با این رژیم متجاوز و اشغالگر مقاومت و انتفاضه است ،افزود: ملت فلسطین بدون داشتن سلاح ،با دست خالی و با سنگ و چوب سالهاست در برابر این رژیم مقاومت کرده اند و به قطع یقین این حرکات منجر به نابودی رژیم صیهونیستی خواهد شد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین در برابر رژیم صیهونیستی باید به یک الگو و راهبرد برای کشورهای حاشیه خلیج فارس تبدیل شود، ادامه داد:متاسفانه امروز شاهد هستیم که کشورهای خلیج فارس اقدام خاص و جدی را در برابر رژیم صیهونیستی انجام نمی دهند.
وی با بیان اینکه امروز به برکت وجود حزب الله لبنان در منطقه، رژیم صیهونیستی اجازه تحرک نظامی در منطقه را ندارد، عنوان کرد: امروز دورترین پایگاه های نظامی این رژیم در ترس موشک های مقاومت اسلامی لبنان قرار دارد.
محسنی ثانی در خصوص اظهار نظر های وزیر امور خارجه عربستان سعودی در قبال جمهوری اسلامی ایران گفت : راهبرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای همسایه اش ملاحظه و تعامل سازنده است.
وی با بیان اینکه ما با براساس منش و رفتار اسلامی با کشورهای همسایه خود برخورد می کنیم ،اضافه کرد: متاسفانه نظام امروزحاکم بر عربستان سعودی بی خردی ها و ناپختگی های زیادی را در عرصه سیاسی نسبت به کشورهای همسایه اش به خرج می دهد.
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه دولت عربستان نتوانسته از ظرفیت ها و فرصت های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران بهره برداری مناسبی را داشته باشد، افزود: امروز وزیر امور خارجه این کشور اظهار نظرها و پیام های ناخوشایندی را به جمهوری اسلامی ایران می دهد که ناشی از کم تجربگی و بی خردی اوست.
وی عنوان کرد:حکومت عربستان در قد و قواره ای نیست که برای جمهوری اسلامی ایران حد و حدودی را تعیین کند و وزیر خارجه این کشور بهتر است به جای اظهار نظر درباره کشور قدرتمندی مانند ایران در فکر حل بحران یمن و خروج کشورش از این بی آبرویی باشد.
محسنی ثانی در ادامه با اشاره به حوادث خونبار منا،گفت: مجلس شورای اسلامی بر اساس وظایف ذاتی خود پیگیری های زیادی را در سطح مجالس کشورهای اسلامی انجام داده و پیگیری هایی نیز از طریق وزارت امور خارجه در سطح روابط دیپلماتیک صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه هدف از این پیگیری ها تشکیل یک کمیته حقیقت یاب برای بررسی ابعاد این حادثه است بیان کرد: این حادثه به طور قطع ناشی از بی تدبیری و بی لیاقتی دولت عربستان سعودی است و کشورهای مسلمان باید به دنبال جلوگیری از اینگونه حوادث در سال های آینده باشند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که اجماع جدی در زمینه بررسی این موضوع در سطح دولت های این کشورها وجود ندارد و حکام مسلمان نمای برخی از کشورهای اسلامی مرعوب دلارهای عربستان هستند.
وی با تاکید براینکه دولت عربستان سعودی بایستی از همه مسلمانان جهان به خاطر این بی تدبیری عذرخواهی کند ،ادامه داد: امیدواریم پیگیری های جمهوری اسلامی ایران در سطح دیپلماتیک و مجالس کشورهای اسلامی منجر به تشکیل کمیته حقیقت یاب در سطح جهان اسلام شود.
محسنی ثانی در خصوص اجرای قانون امربه معروف و نهی از منکر در کشور نیز گفت:این قانون در مجلس تعریف و به دولت ابلاغ شده و نخستین جلسات آن نیز در چند روز گذشته برگزار شده است.
وی با بیان اینکه دستگاه های مختلفی عضو ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر می باشند،خاطرنشان کرد: بررسی عملکرد دولت در زمینه اجرای این قانون بستگی به برگزاری جلسات و مصوبات اجرایی آن دارد و در حال حاضر نمی توان در این زمینه نظری داد.
محسنی ثانی گفت: علاوه بر ستاد کشوری، این ستاد در سطح استان ها نیز تشکیل شده که در استان خراسان رضوی دو تن از نمایندگان مجلس عضو آن هستند و بر اجرای قانون امربه و نهی از منکر به عنوان یک مطالبه مهم مردم نظارت دارند. سبزوار در ۲۳۷ کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد.

برای مشاهده گزارش تصویری از این نشست هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما