رئیس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار:

برنامه های هفته کتاب سبزوار اعلام شد / افتتاح 2 کتابخانه عمومی در آینده نزدیک / صدایت را اهدا کن

یاد یار مهربان در سبزوار

رئیس اداره کتابخانه های عمومی سبزوارجزئیات برنامه های هفته کتاب ۹۴ را اعلام کرد.

در آستانه بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از ۲۳آبان لغایت ۲ آذر ماه ۹۴ رئیس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار برنامه های کتابخانه های سطح شهرستان را تشریح کرد.

زیبا باغانی با تاکید بر به رهنمودهای مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مبنی بر فراهم نمودن زمینه مطالعه برای تمامی آحاد جامعه، تولید فکر و افزایش معلومات عمومی و در راستای رسالت کتابخانه های عمومی مبنی بر اهتمام در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهادینه کردن عادت به مطالعه اظهار داشت: در هفته کتاب سعی کردیم تا در همه نقاط شهر یاد یار مهربان را گرامی بداریم.

باغانی اعلام کرد: همزمان با بیست و سومین دوره هفته کتاب، کتابخانه عمومی پویندگان روستای افچنگ افتتاح خواهد شد. این کتابخانه به همت دهیار و شورای اسلامی روستای افچنگ تاسیس و به اداره کتابخانه های عمومی سبزوار واگذار شده است.

باغانی همچنین گفت: در آینده ای نزدیک دو باب کتابخانه عمومی در سبزوار به بهره برداری می رسد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی همچنین از برگزاری نخستین نشست کتابخوان سبزوار خبر داد و عنوان داشت: همزمان با هفته کتاب نخستین نشست کتابخوان سبزوار با حضور نویسندگان، اهالی رسانه ، کتابداران ، کتابخوانان ، کتاب دوستان و عموم علاقمندان در روز دوشنبه ۲۵ آبان ۹۴ از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در تالار بیهقی برگزار خواهد شد.

باغانی ادامه داد: تاکنون بیش از ۸۰ نفر جهت معرفی کتاب در نشست ثبت نام کرده اند و کتاب ها بیشتر در موضوعات ادبی، مذهبی، تاریخی، روانشناسی و فلسفه بوده است.

زیبا باغانی با اشاره به برگزاری مرحله اول مسابقه حفظ ترکیب بند عاشورایی محتشم کاشانی در ۱۴ آبان گفت: برندگان مرحله اول مسابقه، ساعت ۱۸ الی ۲۰روز پنج شنبه ۲۸ آبان ۹۴ در تالار بیهقی به مصاف هم خواهند رفت.

باغانی همچنین با تاکید بر هدف کتابخانه های عمومی مبنی بر پرورش نسلی کتابخوان و اهل مطالعه و تاثیر بسزای قصه های دوران کودکی در علاقمند کردن کودکان به کتاب و مطالعه گفت: کارگاه یکروزه قصه گویی هزار و یکشب روز پنج شنبه ۲۸ آبان برگزار خواهد شد. در این کارگاه شرکت کنندگان با روش های صحیح قصه گویی آشنا خواهند شد.

“صدایت را اهدا کن” عنوان برنامه دیگری است که اداره کتابخانه های عمومی در هفته کتاب برگزار می کند. زیبا باغانی در این خصوص گفت: در طول هفته کتاب علاقمندان به کارهای خیر و عام المنفعه می توانند با حضور در بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری به ضبط کتاب گویا بپردازند. در پایان هفته کتاب از کتاب های ضبط شده توسط افراد علاقمند رونمایی شده و از اهدا کنندگان صدا تقدیر خواهد شد.

باغانی تاکید کرد: شهرستان سبزوار با وجود افراد کم بینا و نابینایی که در مقطع های تحصیلی مختلف مشغول به تحصیل هستند نیاز ویژه ای به ضبط کتاب گویا دارد که این امر تاکنون در بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری به خوبی صورت گرفته ولی نیازمند همکاری بیشتر مردم دراین خصوص هستیم . کتاب های گویای ضبط شده به تمامی مراکز نابینایان کشور نیز ارسال می شود. همچنین عموم نیز می توانند ازاین کتاب ها در داخل خودرو و یا روی دستگاه رایانه شخصی خود استفاده نمایند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی از طرح “همیار کتاب” نیز نام برد و در معرفی طرح گفت: طرح همیار کتاب به آموزش دانش آموزان کتابخوان و علاقمند به همکاری با کتابخانه های عمومی می پردازد. دانش آموزان با نحوه معرفی کتاب و کتاب های برجسته در موضوع های مختلف آشنا می شوند و سپس در مدارس خود به ترغیب و تشویق دیگردانش آموزان به مطالعه می پردازند.

باغانی همچنین به برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با کتابخانه های عمومی ویژه دانش آموزان تحت نام طرح “کتابدار- دانش آموز” اشاره کرد و گفت: در این طرح دانش آموزان علاقمند به کتاب و کتابخانه با روش سازماندهی منابع کتابخانه آشنا می شوند تا بتوانند کتابخانه های مدارس خود را سازماندهی و فعال کنند.

زیبا باغانی از برگزاری نمایشگاهی از برترین کاریکاتورهای کتاب در کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری نیز خبر داد و گفت: در این نمایشگاه کاریکاتورهای برگزیده جهان در مورد کتاب به نمایش گذاشته می شود.

باغانی با تشکر از انجمن خیرین کتاب و کتابخانه ساز حکیم سبزوار از اجرای طرح “آرامش با کتاب” توسط این انجمن خبر داد و اضافه کرد: “آرامش با کتاب” عنوان طرحی است که در آن باکس هایی ویژه کتاب و نشریه در کنار نیمکت های پارک های سبزوار تعبیه می شود. در فاز اول این طرح نیمکت های پارک ارم سبزوار به باکس کتاب مجهز خواهد شد.

باغانی تاکید کرد: کتاب هایی که در این باکس ها قرار خواهد گرفت دارای استانداردهای لازم جهت مطالعه کوتاه مدت در اماکن عمومی همچون پارک ها می باشد.

“اهدای کتاب، اهدای دانایی” نیز توسط اداره کتابخانه های عمومی سبزوار در حال اجراست. باغانی در این خصوص گفت: کتابداران در کلیه کتابخانه های عمومی پذیرای کتاب های اهدایی مردم عزیز سبزوار هستند. در پایان هفته کتاب از اهدا کنندگان برتر تقدیر خواهد شد.

باغانی همچنین از جلسات معرفی و نقد کتاب، افتتاح بخش آثار مولفان سبزواری در کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری، قصه گویی در بخش کودک تمامی کتابخانه های سطح شهر، حضور کتابداران در مدارس و معرفی کتاب های شاخص و توضیح فعالیتهای کتابخانه های عمومی برای دانش آموزان و معلمان، بازدید مدارس و مهد کودک ها و مراکز بهزیستی از کتابخانه ها، نمایشگاه کتاب ویژه رده سنی الف و ب در کتابخانه دکتر سیادتی واقع در پژوهشسرای اسرار، برگزاری مسابقه پیامکی، ارسال پیامک معرفی کتاب، تقدیراز کتابخوانان برتر شامل خانواده های عضو کتابخانه، بازنشستگان عضو، کودکان عضو و .. به عنوان دیگر برنامه های اداره کتابخانه های عمومی سبزوار در هفته کتاب خبر داد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبزوار کاندیدای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران می‌شود

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما