اولین نشست کتابخوان سبزوار 25 آبان ماه برگزار می شود

رئیس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار گفت: 'طرح کتاب خوان 'برای نخستین بار روز 25 آبان ماه جاری در این شهرستان اجرا می شود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه زیبا باغانی افزود: : این طرح به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و اشتراک گذاری کتاب های مطالعه شده در این شهرستان برگزار می می شود.

وی همچنین گفت: در حال حاضر بیش از 80 نفر داوطلب برای شرکت در اولین نشست طرح 'کتاب خوان ' در این شهرستان داوطلب شده اند که 30 نفر آنها نویسندگانی هستند که قصد دارند کتاب های تألیف شده خود را معرفی کنند.

وی اظهار کرد: حدود 15 نفر از کتابداران، تعداد قابل توجهی از دانشجویان و برخی چهره های فرهنگی و مسئولان شهرستان سبزوار نیز از داوطلبان شرکت در این نشست هستند.

باغانی افزود: در هر نشست حدود 10 تا 12 نفر فرصت دارند که کتاب های خود را معرفی و بقیه داوطلبان می توانند هم برای جلسات بعدی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه شرکت در نشست های کتابخوان برای تمام علاقه مندان آزاد و رایگان است ، افزود: پیش بینی می شود تا حدود 150 شرکت کننده در این نشست، حضور پیدا کنند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار سپس اظهار داشت: بیشتر کتاب هایی که داوطلبان سبزواری برای نشست کتابخوان پیشنهاد داده اند با موضوع ادبی، مذهبی، فلسفه و روانشناسی است.

باغانی افزود:نشست کتابخوان، طرحی است که از سال 94 برای اولین بار در شهرهای بزرگ و متوسط کشور آغاز شده و دو سهمیه سبزوار در روز 25 آبان ماه جاری همزمان با هفته کتاب و دیگری در دهه فجر امسال می باشد.

این مسئول گفت: نشست های فرعی دیگری هم از جمله در بخش روداب سبزوار برگزار خواهیم کرد .
هدف اصلی برگزاری نشست های کتابخوان به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده ‌شده با محوریت معرفی و ترویج مطالعه در جامعه است.

هدف از اجرای طرح کتاب‌خوان، رشد فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی عمومی در جامعه است و در این نشست‌ها اولویت با کتاب‌هایی است که برای عموم مردم قابل درک باشد .

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

برنامه های هفته کتاب سبزوار اعلام شد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما