در حاشیه برگزاری جشنواره ملی دانشگاهی ادبیات داستانی رضوی:

نمایشگاه تصویر سازی قرآنی نگاره های حکیم در سبزوار افتتاح شد

دبیر جشنواره ملی دانشگاهی ادبیات داستانی رضوی از افتتاح نمایشگاه آثار هنرمندان تصویر ساز با نام «نگاره های حکیم» به عنوان یکی از برنامه های جنبی این برنامه در دانشگاه حکیم سبزواری خبر داد.
 
دکتر رضا کشاورز نیمروز دوشنبه در خصوص برپایی این نمایشگاه به خبرنگار اسرارنامه گفت: در این نمایشگاه که در محل نگارخانه اسرار در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حکیم سبزواری دایر شده است: آثار 30 هنرمند از شهرهای رشت، قم ، تهران و سبزوار به نمایش گذاشته شده است.
 
وی افزود: آثار این نمایشگاه شامل تابلوهایی است که بر اساس آیات و روایات قرآن کریم از جمله داستان های طالوت و جالوت، یوسف و زلیخا، حضرت موسی، آدم ، هابیل و قابیل تصویرسازی شده است.
 
مدیر اجرایی جشنواره ملی دانشگاهی ادبیات داستانی رضوی نیز در این رابطه به خبرنگار اسرارنامه گفت: مجری برپایی نمایشگاه نگاره های حکیم گروه مهندسی پویانمایی سروستان سبزوار است که زیر نظر حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری مبادرت به برپایی این برنامه هنری کرده است.
 
طیبه مهرآبادی اسامی تصویرگران هنرمندی که آثارشان در این نمایشگاه ارائه شده است را:  فایزه پروانه، میثم قشم علی، سونیا ساجدین، زهرا رسولی، احمدررافعی، محمود محمدی، نگین حسین زاده، سمانه کیوانلو، نرگس شهرآیینی، سیما رازقندی، محمدرضا بشیری، مهدی دهقان، مژگان الیاسی، انیس تبرائی و پروانه باغانی عنوان کرد که برخی از آن ها بیش از یک اثر ارائه داده اند.
 
وی افزود: مسئولیت بخش پژوهشی آثار این نمایشگاه بر عهده ی فاطمه السادات رضوی و سمانه سرابی مقدم بوده و کارشناس محتوایی آن دکتر سید نوراله رضوی و دکتر ناصر سلمانی ایزدی بوده اند.
 
گفتنی است نمایشگاه نگاره های حکیم ساعت 12 روز دوشنبه بعد از اجرای مراسم چاوشی خوانی و نقالی ویژه امام رضا (ع) با حضور مسئولان دانشگاه و میهمانان جشنواره ادبیات داستانی رضوی افتتاح شد و به مدت یک هفته هر روز از ساعت 10 صبح الی 14 بعد از ظهر تحت مسئولیت مهناز دیواندری آماده بازدید است.
 
لازم به توضیح است بعد از ظهر امروز نیز اختتامیه جشنواره ادبیات داستانی رضوی در تالار محمدتقی شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما