دومین جشنواره ملی دانشجویی ادبیات داستانی رضوی در سبزوار برندگان خود را شناخت

دومین جشنواره ملی دانشجویی ادبیات داستانی رضوی که به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، دوشنبه شب با معرفی برندگان به کار خود پایان داد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در این مراسم که با حضور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان، دانشجویان و نویسندگان و فعالان ادبی شهرستان سبزوار برگزار شد، در بخش داستان نویسی آریا معصومی به خاطر داستان«پیرزن توی مه» از دانشگاه یاسوجمقام اول، محمد طالب نژاد به خاطر داستان «چند سکانس از یک زندگی» از دانشگاه آزاد اسلامی آمل واحد آیت الله آملی دوم و محمد حسین امانت به خاطر داستان «درخت بادام» از دانشگاه شیراز رتبه سوم را از آن خود کردند.
 
همچنین در همین بخش خانم ها معصومه عظیمی به خاطر داستان«جوجو تا ده بشمار» از موسسه آموزش عالی غیرانتقاعی نورهدایت شهرکرد و رزیتا افراشته به خاطر داستان «قضاوت» از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین شایسته تقدیر شناخته شدند.
 
در بخش سفرنامه نویسی نیز محمود کاتبی پور به خاطر «سفرنامه باران» از دانشگاه تهران مقام اول، حامد میاح به خاطر سفرنامه «کرامات بیکرانه ی تو» از دانشگاه امریکن دبی مقام دوم و فاطمه صدیقی به خاطر سفرنامه «عشق مشرقی» از دانشگاه پیام نور تازه آباد مقام سوم را از آن خود کردند.
 
همچنین در همین بخش خانم ها فاطمه احمد پور به خاطر سفرنامه «اردوی مشهد» و موسی کاظم زاده به خاطر سفرنامه «از شاه چراغ تا ثامن الحجج» هر دو از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن شایسته تقدیر شناخته شدند.
 
در بخش خاطره نویسی نیز مقام های اول تا سوم به ترتیب به صالحه صدیق ماکو ، فاطمه سالار مرادی و فاطمه واعظی هر سه از دانشگاه حکیم سبزواری رسید.
 
در ابتدای این مراسم معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: هدف از برگزاری چنین جشنواره هایی، این است که در محیط دانشگاهی یک پیوند عمیق عاطفی بین نسل جوان با امام رضا(ع) برقرار شود.
 
دکتر رضا کشاورز همچنین گفت:امسال 579 اثر از سرتا سر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در مقایسه با جشنواره سال گذشته، تعداد آثار ارسال شده تقریبا به دو برابر افزایش پیدا کرده است.
 
وی ادامه داد: این سومین جشنواره ملی حول محور امام رضا(ع) است که در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود و سال های گذشته این دانشگاه میزبان جشنواره های تئاتر تک بازیگر رضوی و ادبیات داستانی رضوی بوده است.
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این برنامه گفت:با برگزاری جشنواره ادبیات داستانی رضوی در دانشگاه حکیم سبزواری سه محور دانشگاه، هنر و سیره رضوی با یکدیگر عجین شده اند.
 
دکتر جواد حدادنیا در ادامه ابراز امیدواری کرد که در نتیجه برگزاری چنین همایش هایی سیره رضوی به عنوان یک اخلاق ، فرهنگ و منش در میان دانشگاهیون نهادینه شود.
 
وی همچنین گفت: برگزاری چنین همایش هایی با توجه تأثیرات مثبت معنوی که برجای می گذارند، نیازمند حمایت بیشتری است.
 
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم گفت: این اولین دوره ای است که به طور کلی وزارت علوم در جشنواره رضوی شرکت می کند.
 
دکتر فضل الله ایرجی افزود: برای چهاردهمین دوره برگزاری این جشنواره نیز ما از همین حالا برنامه هایمان را شروع کرده ایم و به حمایت و مشورت کسانی که چنین برنامه هایی را اجرا کرده اند نیاز داریم.
 
وی به دیگر برنامه هایی که در ارتباط با فرهنگ رضوی در وزارت علوم در حال پیاده سازی است، اشاره کرد و گفت: : به طور کل سیاست وزارت علوم حمایت از برگزاری برنامه های فرهنگی و دانشجویی است.
 
ایرجی سپس با ابراز رضایت از میزبانی و نحوه خلاقانه برگزاری این جشنواره در سبزوار اظهار داشت: از دانشگاه حکیم سبزواری برای برگزاری جشنواره ادبیات داستانی رضوی در سال آینده نیز حمایت می کنیم.
 
گفتنی است دومین جشنواره ملی دانشگاهی ادبیات داستانی رضوی در سبزوار به شیوه جدیدی اجرا شد که در آن به جای وجود مجری، از سه مجری بازیگر استفاده شد که به شیوه ای نمایشی در طول تمام مدت مراسم به معرفی بخش های مختلف و توضیح این جشنواره برای حضار پرداختند.
 
برنامه های نقالی رضوی، نمایشگاه تصویرسازی های قرآنی با نام نگاره های حکیم، نمایشگاه عکس برگزاری جشنواره های رضوی در سال های گذشته و رونمایی از فیلم انیمیشن «هشتم رهی»با موضوع رضوی، از دیگر برنامه های این جشنواره بود.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما