مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

سبزواری ها همیشه مردم و فرهنگ ایران را شگفت زده کرده اند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از اسناد بالادستی و مهم ما در فعالیت های فرهنگی دانشجویی فرامین و دغدغه های مقام معظم رهبری است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه دکتر فضل الله ایرجی کجوری دوشنبه شب در حاشیه اختتامیه جشنواره ملی دانشگاهی ادبیات داستانی رضوی سبزوار درجمع خبرنگاران افزود: ما تابع فرامین مقام معظم رهبری هستیم و دغدغه های ایشان بیشترین اهمیت را برای ما دارد و مهمترین موضوعی که می تواند دغدغه های ایشان را پاسخ بدهد این است که فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها به شکل فعالیت های قانونمند باشد.

وی با بیان اینکه مرکزی در وزارت علوم به نام اداره فعالیت های دینی و قرآنی وجود دارد که صرفا به مسائل پژوهشی و آموزشی درباره قرآن کریم می پردازد، ادامه داد: سیاست وزارت علوم اساساً حمایت و پشتیبانی از برنامه های فرهنگی دانشجویی است و به خصوص به آن دسته فعالیت های فرهنگی و هنری در حوزه دینی انجام شود، توجه ویژه ای خواهیم داشت.

ایرجی همچنین اظهار داشت: جشنواره رضوی با ورود دانشگاهیان رونق و اعتلای بیشتری پیدا کرد و ما این تعهد را برای خودمان ایجاد کردیم که انشاالله بخش دانشگاهی به شکل بخش مهم و ادواری جشنواره رضوی همه ساله حضور داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد در هر دانشگاهی با حمایت شورای فرهنگی دانشگاه، هیأت نظارت دانشگاه، کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی و تشکل های اسلامی، شاهد فعالیت های مشعشع و قانونمند دانشجویان در عرصه فرهنگی به ویژه در زمینه های مرتبط با فعالیت های دینی و قرآنی باشیم.

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم در ادامه با ابراز رضایت از نحوه میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری از جشنواره ادبیات داستانی رضوی، کیفیت برگزاری این برنامه را بسیار عالی و شگفت انگیز توصیف کرد.

وی با بیان اینکه برای من فرصت مغتنمی بود که در چنین جمع و چنین برنامه ای باشم، افزود: شما سبزواری ها همیشه مردم و فرهنگ ایران را شگفت زده کرده اید.

ایرجی در ادامه یادی از ابوالفضل بیهقی به عنوان یکی از بزرگترین مشاهیر سبزوار کرد که نثر او فاخرترین نثر زبان فارسی است که هیچ مشابهی ندارد  و بنابراین برگزاری جشنواره ادبیات داستانی رضوی را با پیشینه فرهنگی و مذهبی سبزوار کاملا مرتبط دانست.

وی افزود: براساس مذاکراه ای که با رئیس و معاون و مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری داشتیم، قرار شد این برنامه در سال های آینده نیز با گستردگی بیشتر و حتی اگر امکان داشته باشد، به شکل بین المللی در سبزوار برگزار شود.

 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما