مزینان کمترین میزان بارندگی کشور در دوماهه نخست پاییز 94 را داشته است

در مقایسه با سال گذشته رخ داد
افزایش 63 درصدی میزان بارندگی
 
میزان بارش‌های کشور از اول مهر تا 27 آبان‌ماه سال جاری، 62 میلی‌متر ثبت شده که این رقم نیز حاکی از افزایش 63 درصدی بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته است.
 
به‌گزارش خبرنگار ایسنا، آمارهای وزارت نیرو نشان می‌دهد بارش‌های پاییزی هفته گذشته در بیشتر نقاط کشور ادامه یافته و از سال آبی تا 27 آبان ماه 62 میلی‌متر ثبت شده است.
 
بر اساس این آمار‌ها میزان بارش‌های کشور در سال آبی گذشته در همین زمان 38 میلی‌متر و متوسط بارش‌های درازمدت کشور، 25 میلی‌متر بوده است.
 
همچنین میزان بارش‌های کشور از ابتدای مهر ماه تا 27 آبان‌ماه سال جاری نسبت به سال آبی گذشته، 63 و نسبت به دراز مدت، 148 درصد افزایش داشته است.
 
بر این اساس، بیشترین تغییرات بارندگی ایستگاهی نسبت به درازمدت، مربوط به استان ایلام واقع در شهرستان دهلران با 77 برابر افزایش نسبت به دراز مدت بوده و ایستگاه مزینان از توابع استان خراسان رضوی با 100 درصد کاهش بارش نسبت به دراز مدت کمترین حجم تغییرات بارش را داشته است.
 
منبع: ایسنا
 
*     *    *
 
نکته تعجب برانگیز در اینجا این است که هرچند مزینان در سال آبی جاری از ابتدای مهر تا کنون هیچ بارندگی قابل توجهی نداشته، اما وبلاگ شاهدان کویر مزینان که توسط علی مزینانی عسگری یکی از شهروندان فرهیخته دیار سربداران مدیریت می شود از هدر رفتن مقدار زیادی از آب شرب این روستا که توسط موتورآل احمد تأمین می شده، خبر داده است.
 
 

متن کامل مطلب انتقادی منتشر شده در وبلاگ شاهدان کویر مزینان به شرح زیر است:

 

آب مزینان را محاصره کرد/غفلت اداره اوقاف داورزن /رئیس شورای اسلامی :بابا اُو هَدر کِردَه
 
تعجب نکنید ، خبر درسته ، در این یک ماه هیچ بارانی در مزینان نیامده ، یعنی خبر قبلی ما راسته ! عکس بالا مربوط به باریدن باران نیست بلکه بخشی از هدر رفتن آب موتور آل احمد است که اداره اوقاف شهرستان داورزن به صاحب فعلی آن اجاره داده ولی این آقا بی خیال روزگار آب ، این مایه ی حیات را بدون مهار مناسب رها کرده به سمت مزینان و باز خدا پدر و مادر آزاده ی مزینان را بیامرزد که وقتی می بیند خانه های مردم در معرض آب گرفتگی قرار گرفته سریع خودش را به اداره ی محترم اوقاف و بخشداری می رساند و اعتراض شورای اسلامی را اعلام می کند.
 
مسئول محترم اوقاف که گویا خیلی راحت از کنار این موضوع می خواهد عبور کند با بی خیالی می گوید : حالا خونه ی کسی هم خراب شده؟
 
مهدی آزاده که از عصبانیت تا بنا گوشش قرمز شده و رگ غیرتش زده بیرون در جواب می گوید: یعنی انتظار داشتید چند خانه خراب بشود بعد شما به فکر حرکت کنید «بابا اُو هَدر کِردَه مُخُستی خَنِه های مِردِم خُراب رِوه بعد دِفِکر اِفتی!»
 
همین یک جمله باعث شد که جناب آقای محسن آبادی حساب کار دستش بیاد که شورای اسلامی مزینان خیلی جدی از حقوق مردم دفاع می کند و به آقای مستأجر تذکر بدهد که : نازی بیشتر مراقب باش آب مایه ی حیاته توی این کویر عطش زده هر قطره اش طلاست.
 
البته جناب آزاده عزیز بازهم جدی پای کار ایستاده و به همراه دهیار مراتب اعتراض خود را کتبی به بخشداری اعلام کردند.
 

 

نظرت را بنویس
comments

علی مزینانی عسکری

باسلام وعرض ادب بااخباری تازه از حرکت کاروان اربعین مزینانی ها درخدمتیم تشریف بیاورید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما