پروژه راه آهن سبزوار 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

طرح راه آهن سبزوار- خوشاب 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
 
سبزوار-ایرنا- معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت : با همت دولت یازدهم راه آهن سبزوار - خوشاب تاکنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
احمد برادران روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار جمهوری اسلامی اظهار کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، وزارت راه و شهرسازی توجه ویژه ای به این طرح داشته است .
 
این طرح برای متصل کردن سبزوار به راه آهن سراسری تهران – مشهد انجام می گیرد .
 
وی با بیان اینکه در این دولت اعتبارات خوبی به این طرح تخصیص یافته است، اظهار کرد: از سال 93 تاکنون بالغ بر200 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح اختصاص یافته است.
 
فرماندار سبزوار با بیان اینکه طول خط راه آهن سبزوار - خوشاب حدود 44 کیلومتر است ،گفت :این طرح از ایستگاه سلطان آباد خوشاب آغاز و در منطقه روستای ایزی شهرستان سبزوار به پایان می رسد.
 
وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته در حال حاضر 24 کیلومتر از این طرح زیر سازی ، آماده ریل گذاری و (بالاست) شده است.
 
برادران با بیان اینکه ابینه فنی و پل های مورد نیاز طرح مزبور نیز تکمیل و اجرا شده است،ادامه داد: با توجه به تغییر مسیر طرح به سمت روستاهای ایزی و خیرآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار در حال پیگیری رفع مشکلات هستیم .
 
وی با بیان اینکه حدود 30 هکتار از اراضی زیر کشت روستای ایزی سبزوار در این مسیر قرار گرفته و این امر مورد اعتراض اهالی است، گفت:برنامه ریزی شده تا بعد از مشخص شدن تمامی مالکان و ارزش گذاری زمین ها و پرداخت هزینه آن ،پروسه تحویل زمین به پیمانکار جهت ساخت ایستگاه انجام گیرد.
 
نماینده عالی دولت در سبزوار با بیان اینکه از سال 89 اعتبارات این طرح به صورت قطره چکانی تامین شده بود ، بیان کرد:از آن زمان تا سال 93 مجموع اعتبارات تخصیص داده شده به طرح راه آهن سبزوار کمتر از 30 میلیارد ریال بود.
 
فرماندار سبزوار با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های انجام شده عملیات زیر سازی طرح در آینده نزدیک به پایان می رسد، اظهار کرد: عملیات ریل گذاری راه آهن سبزوار از سال آینده و با همکاری یک شرکت چینی به صورت فاینانس اجرا خواهد شد.
 
وی افزود:با توجه به سیاست های وزارت راه و شهرسازی قرار است ایستگاه راه آهن سبزوار نیز در محدوده این شهرستان ساخته خواهد شد.
 
برادران با بیان اینکه با بهره برداری از پروژه راه آهن سبزوار بخش مهمی از نیازهای ریلی شهرستان در حوزه انتقال مسافر و انتقال بار برطرف می شود،گفت: سبزوار از معدود شهرستان های استان است که ظرفیتهای هوایی، جاده و ریلی را در خود جای داده که این موضوع در توسعه اقتصادی استان و شرق کشور نیز موثر است.
 
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments

بابا ما پنجاه سال است که راه آهن نداريم و کوتاه آمديم شما هم کوتاه بيا. 10 - 15 درصد اختلاف بين صحبت هاي مسئولان محترم که چيزي نيست. 10 - 15 درصد اين ور يا آن ور اصلا براي مسئولان دست به امار ما عددي به حساب نمي آيد. مهم عدد و آمار است که آنها مي دهند، آمار دادن هم که در کشور ما ماليات ندارد. هر کس هر چه مي خواهد مي گويد. پس بي خيال...

جالبه چند ماه پيش آقاي محسني گفته بود راه آهن 65 درصد پيشرفت دارد، همين هفته پيش معاون جناب فرماندار گفته بود راه آهن 40 درصد پيشرفت دارد و حالا آقاي فرماندار مي گويد 55 درصد. ما مانده ايم که حرف کدام يک را باور کنيم. لااقل اقايان مي خواهند حرف بزنند با هم هماهنگ کنند که اين قدر متناقض حرف نزنند. لااقل جناب فرماندار با معاونش هماهنگ کند. با اين تناقض هاست که آدم از خودش مي پرسد آيا اصلا راه آهني در کار هست؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما