زنگ سربداران در مدارس سبزوار نواخته می شود / استقبال دانش آموزان از میهمانان کنگره در فرودگاه سبزوار

همزمان با برگزاری کنگره سربداران، زنگ سربداران در مدارس شهرستان سبزوار نواخته می شود.
 
نشست هم اندیشی دکتر حدادنیا رئیس دانشگاه حکیم سبزواری و دبیر کنگره سربداران با دکتر بینش معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار و جمعی از مسئولین این سازمان صبح امروز در محل این نهاد برگزار شد.
 
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به حاضرین، برگزاری کنگره سربداران در سبزوار را برنامه ای مهم دانست و از حمایت و همراهی اداره آموزش و پرورش در برگزاری این برنامه خبر داد.
 
در ادامه دکتر حدادنیا دبیر کنگره سربداران گزارشی از شکل گیری و سیر فعالیت های صورت گرفته و روند اجرایی این برنامه  را تشریح و عنوان کرد: پیگیری ها جهت برگزاری همایشی درباره نهضت شیعی سربداران از اواخر سال ۹۲ توسط نمایندگان محترم مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی آغاز شد و پس از  افتتاح دبیرخانه در تیرماه سال ۹۳ توسط دکتر جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کنگره نوک پیکان فعالیت های اجرایی و علمی کنگره به سمت دانشگاه حکیم سبزواری بود .
 
وی تصریح کرد: در ابتدای شکل گیری کنگره سربداران، بنا بود این برنامه در سه بخش مجزا با عناوین همایش بین المللی علمی، جشنواره فرهنگ و ادب و جشنواره آیین و هنر توسط دانشگاه حکیم سبزواری، اداره ارشاد سبزوار و شهرداری سبزوار در اردیبهشت ۹۴ برگزار شود اما به دلیل عدم آمادگی این دو نهاد زمان برگزاری کنگره به آذرماه سال جاری موکول شد.
 
دبیر کنگره گفت: تا کنون دانشگاه ها و نهادهای علمی پژوهشی و دینی بسیاری حمایت خود از برگزاری کنگره سربداران را اعلام کرده اند.
 
وی با اشاره به ارسال پیام آیات عظام و شخصیت های سیاسی کشور به دبیرخانه یادآور شد: آیات عظام نوری همدانی، جوادی آملی و سبحانی به صورت جداگانه پیام هایی را برای کنگره ارسال کرده اند.
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به وصول بالغ بر ۲۰۰ مقاله علمی به دبیرخانه این کنگره این مهم را یک رکورد علمی در سطح همایش ها و کنگره های شهرستان دانست.
 
دبیر کنگره همچنین ضمن استقبال از حمایت اداره آموزش و پرورش از برگزاری کنگره سربداران پیشنهاد داد،همزمان با برگزاری کنگره زنگ سربداران در روز چهارشنبه ۲۵ آذرماه در سرتاسر مدارس شهرستان نواخته شود. ایشان همچنین پیشنهاد برگزاری مسابقه سراسری انشاء دانش آموزی درباره تاریخ سربداران را در سطح شهرستان  مطرح کرد.
 
در ادامه این نشست دکتر بینش معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار ضمن استقبال از پیشنهادات دکتر حدادنیا گفت: برنامه ای از طرف اداره آموزش و پرورش سبزوار جهت تهیه سرود ویژه سربداران در حال پیگیری است. که این پیشنهاد مورد استقبال ویژه دبیر کنگره قرار گرفت و دکتر حدادنیا تصریح کرد، در صورت تایید این سرود توسط شورای سیاستگذاری کنگره، سرود  سربداان به برنامه های آیین برگزاری کنگره افزوده شود.
 
دکتر بینش همچنین گفت: گروه های پیشاهنگی و استقبال دانش آموزی،  شهرستان آمادگی حضور در فرودگاه و سالن های برگزاری همایش و استقبال از مهمانان کنگره را خواهند داشت.
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما