16 آذر روز دانشجو در دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار گرامی داشته شد

دانشجویان باید در صحنه های سیاسی و اجتماعی حضور آگاهانه داشته باشند

 رئیس دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار گفت: وظیفه دانشگاه ها حرکت در مسیر نیازمندی های جامعه است و دانشجویان باید در صحنه های سیاسی و اجتماعی کشور حضور جدی و آگاهانه داشته باشند.

به گزارش  مجله اینترنتی اسرارنامه دکتر حسین جلیلوند روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو که در محل سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، افزود:هرگاه دانشگاه ها در صحنه های سیاسی و اجتماعی کشور حضور جدی، فعالانه و آگاهانه داشته باشند، طبیعی است که حرکت جامعه در مسیر درست خود ادامه  خواهد یافت.

جلیلوند ادامه داد: یکی از رسالت های بسیار بزرگ اندیشمندان، نخبگان و طلاب روشنفکر کشور احساس دین و وظیفه ای است که باید نسبت به جامعه، دولت و مردم خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر دانشجویان جامعه در کش و قوس مسائل سیاسی و اجتماعی دچار احساس بی مسئولیتی شوند و بی تفاوت از کنار مسائل جامعه بگذرند، نمی توانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند، گفت: اتفاقاتی که در جامعه پیش می آید به همه مربوط  است و دانشگاهیان نباید خود را از جامعه و مردم جدا کنند زیرا اگر دانشگاه ها برای درد های جامعه فکری نکنند، دیگران برای ما فکر خواهند کرد.

وی گفت: با یک نگاه گذرا به تاریخ معاصر کشور در می یابیم که دانشگاهیون در عرصه انقلاب و دفاع مقدس حضور جدی داشتند و در میان شهدا و جانبازان دوران جنگ تحمیلی تعداد زیادی از دانشجویان ممتازی وجود داشتند که با درک شرایط اضطراری جامعه، عازم جبهه ها شدند و نقش خود را به درستی ایفا کردند.

رئیس دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار افزود: درحال حاضر نیز اگر بخواهیم همین کارکرد را تسری بدهیم، یکی از وظایف دانشگاهیون کشور به عنوان قشر تحصیل کرده و آگاه جامعه ، نظارت کردن بر کیفیت اجرای برجام و همچنین حرکت کردن در مسیر مأموریت ها و اهدافی است که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعیین شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشور ما امروز دانشگاه و جامعه جوانی را می خواهد که با نشاط و پرشور و در عین حال آگاه و با بصیرت باشد تا بتواند وظایف خود در موقعیت های متفاوت را به خوبی تشخیص دهد، افزود: اگر در دانشگاه ها چنین دانشجویانی پرورش یابند، راه صلاح کشور و مملکت پیموده خواهد شد.

جلیلوند در ادامه با ارائه معرفی مختصری از دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار، گفت: مأموریت این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه نسل سوم، تنها آموزش و پژوهش نیست، بلکه رویکرد ما تربیت انسان های خلاقی است  که حضور جدی در عرصه فناوری و سازمان های دانش بنیان داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه های نسل سوم باید بکوشد تا فاصله ای را که دانشگاه ها با جامعه چه در بخش صنعت و چه در بخش مسائل اجتماعی پیدا کرده اند، با خلاقیت و ابتکار عمل دانشجویان و فارغ التحصیلان خود پر کنند، اظهار داشت: درراستای همین هدف تا کنون دو قرارداد بین این دانشگاه با بخش های فناور در دیگر شهرها منعقد کرده ایم.

جلیلوند ادامه داد: سهم ما در تولید علم و دانش به اندازه آن مقداری که تبدیل به فناوری و اشتغال بشود، سنجیده می شود.

لازم به ذکر است اجرای تعزیه خوانی به مناسبت ایام سوگواری دهه آخر صفر، شعرخوانی توسط دانشجویان و یک مسابقه علمی از بخش های دیگر مراسم 16 آذر در دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار بود.

در این این مراسم همچنین طی آیینی حسن قدرتی به عنوان مدیر جدید دانشجویی دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار معرفی شد و از زحمات فهیمه محسنی ثانی دراین سمت قدردانی گردید.

گزارش تصویری(کلیک کنید)

نظرت را بنویس
comments

بازم دم دانشگاه فناوري ها گرم که مراسمکي برگزار کرد. متاسفانه بيشتر دانشگاه هاي سبزوار هيچ برنامه قابل توجهي نداشتند. در حالي که ما ادعا داريم دانشگاه هاي بزرگي داريم اگر بزرگند بايد شخصيت هاي بزرگ و ملي را هم دعوت کنند مانند دانشگاه هاي شهرهاي ديگر.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما