پایگاه اورژانس هوایی سبزوار به بهره برداری رسید

پایگاه اورژانس هوایی غرب خراسان رضوی افتتاح شد
سبزوار- ایرنا- پایگاه اورژانس هوایی غرب استان خراسان رضوی عصر پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان در شهرستان سبزوار افتتاح شد.
 
به گزارش ایرنا ، هم اکنون 17 پایگاه اورژانس در سطح محورهای مواصلاتی شهرستانهای سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن فعالیت می کنند که با بهره برداری از این پایگاه زمان رسیدن به بالین بیمار در سطح این شهرستانها تسریع می شود.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت : عبور سالانه بیش از 20 میلیون زائر از محور سبزوار -شاهرود و شناسایی این محور به عنوان ششمین جاده پر خطر کشور نیاز به استقرار این پایگاه را دو چندان کرده بود.
 
رمضانعلی سبحانی فر افزود: وجود نقاط صعب العبور در سطح شهرستان های غرب خراسان رضوی به خصوص در منطقه کویری جنوب سبزوار و عبور سالانه شمار زیادی کامیون ترانزیت از محورهای شاهرود - سبزوار ، سبزوار - مشهد و سبزوار- قوچان از دلایل دیگر استقرار این پایگاه هوایی منطقه است.
 
وی اظهار امیدواری کرد با استقرار این پایگاه هوایی شاهد ارائه خدمات ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان به مردم منطقه و زائران حضرت رضا (ع) باشیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت: مجوز این پایگاه با پیگیری های فراوان از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اخذ و با همکاری یگان هوایی نیروی انتظامی در سبزوار راه اندازی شده است.
 
دکتر علیرضا مسلم افزود: با استقرار این پایگاه هوایی تمام شهرستان های غرب خراسان رضوی و نیز تعدادی از شهرستان های خراسان شمالی زیر پوشش قرار می گیرد.
 
وی با بیان اینکه این بالگرد با اجاره ماهانه یک میلیارد و 500 میلیون ریال و به مدت یکسال در اختیار دانشگاه علوم پزشکی سبزوار است، ادامه داد: این بالگرد تا شعاع 150کیلومتری محور های شهرستان سبزوار را پوشش خواهد داد.
 
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین کاربرد های این پایگاه انجام عملیات انتقال مصدومان از نقاط صعب العبور است ،تصریح کرد: متاسفانه در برخی از نقاط تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار پایگاه اورژانس جاده ای وجود ندارد که با استقرار این پایگاه ارائه خدمات درمانی به این نقاط نیز در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
 
وی افزود: برای ساخت این پایگاه بالغ بر پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .
 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی سبزوار نیز گفت : این بالگرد تنها توانایی پرواز در روز را دارد .
 
علی شریفان پراکندگی جمعیت و کمبود آمبولانس و پایگاه جاده ای را از جمله مهم ترین دلایل برای استقرار امداد هوایی در سبزوار دانست .
 
وی افزود: در حال حاضر تعداد 17 پایگاه اورژانس در سطح محور شهرستانهای سبزوار ،جوین ،جغتای ،خوشاب و داورزن در حال فعالیت هستند که این تعداد باید به 25 پایگاه برسد.
 
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
 
 
 
 
 
 
 
 

 

نظرت را بنویس
comments

سلام پس بالاخره به هر ضرب و زوري بود نمايندگان اوژانس هوايي را قبل از انتخابات آوردند اما مثل روشن است که اين اوژانس بعد از انتخابات به کما خواهد رفت. جالب اين که شريفان مسئول اوژانس سبزوار گفته: "مدت اجاره این بالگرد مطابق تمام اورژانس های هوایی کشور تا اردیبهشت ماه است که پس از پایان رسیدن مدت مجدد قابل تمدید خواهد بود." واقعا نمي دانيم نمايندگان محترم چه اصراري دارند براي اين که نشان دهند کاري کردند يا کاري مي کنند با هزار ضرب و زور اين گونه طرح هاي مقطعي و موقتي را هوا کنند آن هم با کلي هزينه که روز دست شهرستان مي گذارد. مردم هوشيارند و مي دانند چه کسي کار کرده است و چه کسي کار نکرده بنابراين نيازي به اين کارها نيست. آيا با يک هلي کوپتر قرضي و اجاره اي مي خواهند راي جمع کنند؟ اگر واقعا نمايندگان مي خواهند نشان دهند که به وعده هاي شان عمل کردند قول هايي که دادند اجرا کنند مثل راه آهن، مثل نيروگاه،‌ مثل ايجاد صنايع تبديلي قدرتمند تا محصولات منطقه سبزوار به صورت خام به کارخانه هاي شهرهاي ديگر فرستاده نشود. مثل کار در حوزه گردشگري و غيره.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما