فرهنگسرای بزرگ امام رضا در سبزوار مورد توجه و پیگیری رسانه ها

 فرهنگسرای بزرگ امام رضا (ع) در سبزوار که مراحل پایانی ساخت و تجهیز خود را می گذراند، به تازگی مورد توجه خبرنگاران این شهرستان قرار گرفته است.

به گزارش مجله  اینترنتی اسرارنامه، امروز خبرگزاری ایکنا(خبرگزاری بین المللی قرآن کریم) موضوع احداث فرهنگسرای امام رضا(ع) را به همراه یک گزارش تصویری پیگیری کرده است. اما مدتی قبل تر از این هم صفحه قاب اسرارنامه در اینستاگرام با انتشار عکسی از نمای بیرونی فرهنگسرای امام رضا(ع) توضیحات کوتاهی درباره این پروژه بزرگ فرهنگی برای مخاطبان خود ارائه داده و تعدادی نظر نیز دریافت کرده است.

در توضیحات قاب اینستاگرامی اسرارنامه پیرامون این پروژه با زبان عامیانه که معمولا دراینگونه شبکه های اجتماعی کاربرد دارد، نوشته شده است:

«این یکی از بناهای شیک و عظیم فرهنگی سبزواره که احتمالا از این به بعد به یکی از مراکز مهم فعالیت های فرهنگی هنری شهرمون تبدیل میشه.ولی فعلا در مراحل پایانی ساخته و احتمالا تا یکی دو ماه دیگه به بهره برداری میرسه.

نام پروژه فرهنگسرای بزرگ امام رضا(ع) عملیات ساختش از سال 90 آغاز شده و تا الان حدود 8 میلیاردتومان براش هزینه شده. با توجه به اینکه در کنار جاده پرتردد شهرک توحید و همجوار با پارک شهدای گمنام ساخته شده نمای خوبی داره و عظمت ساختمان از فاصله دور هم مشخصه.

فرهنگسرای امام رضا اولین سرمایه گذاری عظیم عمرانی آستان قدس رضوی در سبزواره که از طریق رابطه هایی که توسط تعدادی از بزرگان سبزوار در سال 90برقرار شد ، آستان قدس راضی به انجام این سرمایه گذاری در دیار سربداران شد.

انشاالله بعد از این هم با ادامه پیگیری ها و روابط ، آستان قدس رضوی که ثروت زیادی داره، سرمایه گذاری های فرهنگی، صنعتی و اقتصادی بیشتری در سبزوار داشته باشه چون این شهر واقعا نیاز داره اما معمولا آستان قدس اکثر سرمایه گذاری هاشو تا به حال در مشهد و نیشابور و بقیه شهرهای اطراف مشهد انجام داده.

باید از خودمون بپرسیم چرا آستان قدس رضوی تا به حال در سبزوار سرمایه گذاری نکرده؟ و چی شده که حالا راضی به انجام چنین سرمایه گذاری عظیمی شده و آیا بازهم در دارالمومنین سبزوار سرمایه گذاری های کلانی خواهد کرد؟»

منبع: قاب اسرارنامه دراینستاگرام

 

خبرگزاری ایکنا نیز امروز در گزارش خود از فرهنگسرای امام رضا(ع) نوشته است:
 

فرهنگسرای امام رضا(ع)؛ پروژه‌ای با سرمایه‌گذاری میلیاردی/ آیا زمان افتتاح فرا نرسیده است؟ 
 
روه اجتماعی: حدود چهار سال پیش در اردیبهشت ۱۳۹۱ کلنگ ساخت مجموعه‌ای فرهنگی در سبزوار مزین به نام امام رضا(ع) به زمین خورد که با پیش‌بینی‌های اولیه قرار بود، دو ساله با سه میلیارد تومان هزینه ساخته شود، ولی هنوز افتتاح نشده است.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حدود چهار سال پیش در اردیبهشت 1391 کلنگ ساخت مجموعه‌ای فرهنگی در سبزوار مزین به نام امام رضا(ع) به زمین خورد که با پیش بینی‌های اولیه قرار بود دو ساله با سه میلیارد تومان هزینه ساخته شود.
 
این مجتمع فرهنگی که در جوار شهدای گمنام سبزوار در مسیر جاده شهرک توحید قرار دارد، اکنون با گذشت سه و نیم سال از زمان آغاز ساخت و هزینه بیش از چهار میلیارد تومان توسط آستان قدس رضوی امید می‌رود تا بنا به گفته مسئولان تا دو ماه دیگر افتتاح شود.
 
این پروژه که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های فرهنگی در سبزوار است و پروژه‌ای بزرگ که سرمایه‌گذاری میلیاردی از طرف آستان قدس داشته است، می‌توان گفت نام امام رضا(ع) را در سبزوار زنده‌تر کرده و امید است مسئولان برای بهره‌برداری صحیح از آن با امکانات بسیار خوبی که دارد در راستای فرهنگ دینی و گسترش علوم دینی قدم‌های مؤثرتری بردارند.
 
یکی از مسئولان که نخواست نامش ذکر شود، در گفت‌وگو با خبرنگار ما تصریح کرد: این فرهنگسرا که احتمالا تا دو ماه دیگر افتتاح می‌شود در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع با زیربنای حدود 3500 متر ساخته شده است.
 
وی با بیان اینکه فرهنگسرای امام رضا(ع) دارای قسمت‌های سالن گالری، اطاق مطالعه، سالن آمفی تئاتر با گنجایش 400 نفرو قسمت‌های جانبی دیگری است، تصریح کرد: هزینه ساخت این فرهنگسرا توسط آستان قدس تأمین شده است.
 
یادآور می‌شود، برای کسب اطلاعات بیشتر و هدف از ساخت این پروژه دینی در سبزوار، در تماس با آستان قدس متأسفانه بعد از معرفی شش نفر و تماس‌های مکرر عنوان شد مجوز گفت‌وگو ندارند و نمی‌توانند اطلاعاتی منتشر کنند.

گفتنی است احداث فرهنگسرای امام رضا در سبزوار مدت ها پیش از این نیز مورد توجه و حساسیت برخی رسانه های محلی شهرستان نیشابور قرارگرفته بود:

حساسیت نیشابوری ها نسبت به احداث فرهنگسرای امام رضا(ع) در سبزوار

 

گزارش تصویری(کلیک کنید)

 

 

نظرت را بنویس
comments

یک خبرنگار

سلام. اگر رسالت خبرنگاری رو دارید با یک‌تحلیلی انتقاد این رو به عنوان خبر ونه حرف مردم کارکنید تا صدای ما به مسولین این سایت متخلف برسه. متاسفانه چند وقتی است یک سایت گرایش اصلاح طلبی شایدم هم وابسته به کاندیدای پر خرج و پولدار مجلس بانام سایت سبزوار من درفعالیت می باشد این سایت با تمام بی عدالتی تمامی اخبار ها رو بدون منبع وبا برخی تغییرات کارمیکنه البته بجز اخبار شهرداری رومنبع میزنه این یعنی چی؟ وچندین باره با پیامک دعوت میکنه مردم به سایت به اصلاح خودشان مرجع اخبارسبزوار رجوع کنند. هرچه تلاش کردم به اطلاع دست اندکاران این سایت نمی شود راهی وجود نداشت نه میشد نظرات گذاشت ونه قسمت ارتباط باما داشت. اینطور غیر حرفه ای برخورد کردن این سایت حاکی از نادیده گرفتن خبرنگاران می باشد شما هم اگر اعتقاد دارید به رسالت خبری این انتقاد رو در قالب حاضرغیابت رسانه ها وخبرگزاری ها کارکن. من برای دست اندکاران سایت سبزوارمن که حامی این کاندیدای ....هستن متاسفم که درابتدای کارش رسالت وعدالت خبری رو رعایت نمیکنن. اسرارنامه لطفا این خبرو کارکن که دیگر هیچ وقت این خبر دزدی ها در رسانه های سبزوار اتفاق نیوفته ودر آستانه نمایشگاه مطبوعات رسانه های محلی قوی تری داشته باشیم. رسانه متخلف www.sabzevareman.irدر پناه خدا خبرنگار معترض

مفتح

سلام چرا به عنوان خبرکارنکردی؟هه اسرارنامه توهم ...
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما