در حاشیه کنگره بین المللی سربداران:

شب شعر «از تبار باران» در سبزوار برگزار می شود

دبیر کنگره بین المللی سربداران گفت» شب شعر «از تبار باران» در حاشیه برگزاری این کنگره، در سبزوار برگزار می شود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه دکتر جواد حدادنیا اظهار داشت: از آنجایی که قیام سربداران بازتاب خوبی در شعر شعرای ایران داشته است، ضمن برگزاری کنگره بین المللی هفتصدمین سال قیام سربداران بر آن شدیم تا با برگزاری یک شب شعر ظرفیت های ادبی سبزوار را نیز به نمایش بگذاریم.

دکتر حدادنیا افزود: شرکت در این شب شعر برای عموم علاقه مندان و دانشجویان آزاد است و در حین این مراسم از نشان عالی سربداران نیز رونمایی خواهد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این رابطه گفت: نام شب شعری که در جریان کنگره بین المللی سربداران در سبزوار برپا خواهد شد، از رباعی معروف مرحوم سید حسن حسینی از شعرای برجسته کشورمان الهام گرفته شده است.

دکتر حسن دلبری سپس با یادآوری رباعی « سبزیم که از نسل بهاران هستیم، پاکیم چو از تبار باران هستیم، ننگ است به ما تن به مذلت دادن، ما وارث خون سربداران هستیم» افزود: در شب شعر از تبار باران هرچند به مناسبت کنگره بین المللی سربداران برگزار می شود، اما شعرخوانی باموضوعات آزاد نیز خواهیم داشت.

وی همچنین اظهار داشت: مصطفی محدثی خراسانی و علی اکبر خویشاوندی دو تن از میهمانانی هستند که از تهران و مشهد در شب شعر «از تبار باران» حضور می یابند و علاوه بر آن جمعی از بهترین شعرای شهرستان سبزوار نیز در این شب شعر حضور خواهند یافت و به شعرخوانی خواهند پرداخت.

گفتنی است، شب شعر «از تبار باران» بعد از ظهر چهارشنبه 25 آذر بین ساعت 19 تا 21 در محل تالار اجتماعات دانشکده نفت دانشگاه حکیم سبزواری برگزار خواهد شد.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما