پیام رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار به کنگره سربداران:

جنبش مانا و غرورآفرین سربداران منشأ تحولات اجتماعی و فرهنگی قابل توجهی شد

پیام جلال تعصبی عضو شورای شهر و رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار به مناسبت برگزاری کنگره بین المللی سربداران:
 
جنبش مانا و غرورآفرین سربداران با چند دهه مجد و عظمت و محتوای ظلم ستیزانه خود و دفاع جانانه از دین و مکتب تا استقرار نخستین فرمانروایی شیعی، نقطه عطف و منشأ تحولات اجتماعـی و فرهنگـی قابل‌توجهی گردید. اینک و بیش ازهر زمان، شناخت ابعاد سیـاسـی اجتماعی نهضت سربداران آن‌هم در سرزمین و خواستــگاه فکری و خاستگاه اعتراضی جـلادت اثرشان ضرورتی انکـارناپذیر دارد. ناگفــته پیداست مردم حق‌شناس و حق‌جوی دیار سربداران با ذهنی ژرف‌بین و مآل‌اندیش، در این خطیر برهه و در تلاطم امواج هجمه علیه مکتب شیعی انتظار نگاه عمل‌گرایانه توأم با زدایش ظنون از این فاخرترین و عبرت‌آموزترین حرکت مردمی تاریخ تشیع را داشته و دارند.
 
اکنون‌که فرهمندان فرهیخته جمع می‌آیند تا زوایای مغفول مانده آن نهضت کم‌نظیر تاریخی را املاء نمایند و در بازگویش ابعاد مختلف این خیزش گران‌سنگ با بهره بری از آموزه‌های مترقی آن جهدی مقدس بنمایند، شورای اسلامی شهرستان امیدوار است در پیامد آن، با برداشتی ملموس از نتایج این کنگره وزین بین‌المللی و تداوم همراهی دست‌اندرکاران برگزاری آن، تمامی مساعی خود را با عزم جدی دولتمردان دولت تدبیر امید تلفیق نموده و بن‌مایه‌ای فراهم سازند برای توجه بیشتر به پیام‌های نافذ مذهبی، سیاسی و غیرت در رفتار اجتماعی آن در قالب‌های مانای فرهنگی – هنری تا شاهد استمرار و غنای روزافزون ودیعت ارزشمند تاریخی این دیار باشیم.
 
در پایان لازم میدانیم به نیابت از مردم همیشه آگاه سبزوار حضور میهمانان عزیز این دیار را گرامی و خیرمقدم داشته باشیم و همچنین از تمامی عزیزانی که در برپایی این کنگره تلاش کرده و در برگزاری آن نقش مؤثر داشته‌اند قدردانی نماییم و برای آن‌ها آرزوی موفقیت و سربلندی داشته باشیم. امیــدواریم همه عزیزان در ادامه معرفی شایستگی‌های این دیار همیشه «سبز » وار، موفق و مؤید باشند.
بعون الله و مشیته
 
جلال تعصبی
شورای اسلامی شهرستان سبزوار
 
منبع: سبزواریان
 
عکس منتشر شده در این مطلب اثر سید رسول عزیزی است که ا ولین بار در وبسایت سبزوارنیوز منتشر شده است.

 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما