یادی از اجرای نمایش قدیمی «آسید کاظم» به نویسندگی محمود استاد محمد در سبزوار

به دنبال انتشار خبری از حضور استاد محمود دولت آبادی نویسنده برجسته سبزواری در مراسم اهدای جایزه «استاد محمد» (منبع)، که چند روز قبل توسط مجله اینترنتی اسرارنامه منتشر شد، آقای حسین خسروجردی یکی دیگر از نویسندگان فرهیخته دیار سربدارن که در ایام جوانی تجربه حضور در عرصه تئاتر شهرستان را داشته است، دو قطعه عکس و نوشته کوتاهی را به مجله اینترنتی اسرارنامه ارسال کرده است که ضمن تشکر از همکاری جناب حسین خسروجردی با اسرارنامه، متن و عکس های ارسالی در ادامه تقدیم می شود:
 
مراسم اهدا ء جایزه استاد محمد که چند روز پیش، سایت اسرارنامه آن را نشر داده بود (منبع)، مرا یاد نمایشنامه ای با عنوان «آسید کاظم» که زنده یاد محمود استاد محمد نوشته بود، انداخت.
 
گمان کنم این نمایش در سال 1354 در سالن اداره فرهنگ سبزوار اجرا شد که من - حسین خسروجردی - سیگار در دست، نقش پسر آسید کاظم را بازی می کردم.
 
یاد آوری این خاطره بیدرنگ مرا واداشت تا عکسی از آن تاتر و آن دوران را از آلبوم بردارم و برای شما بفرستم.
 
نمی دانم! شابد در عمر زود گذر آدمی و یادهای دیرپای او صدایی ست که هنوز هم تو و دوستان و مردم زمانه ای دیگر را فرا می خواند. تا تو یکبار دیگر بر آن ها بنگری و دیگر زنده یاد استاد جعفری را ببینی که در همین عکس دارد نقش یک قهوه چی را به خوبی اجرا می کند و دیگر بازیگر انی را ببینی چون آقای بیلساز و آن دیگری که متاسفانه نامشان از یادم رفته است و همه جان تو را ناگهان انباشته از زنده ترین حرکت زندگی بکند که هنر نام دارد.
 
هنر و طاقه ی خیالی خوش که آرزو دارم همیشه بر پیشانی جامعه بدرخشد . 
 
توفیق و شادی از آن شما باد :
حسین خسروجردی .
 
 
 
برای مطالعه مطالب بیشتر به قلم استاد حسین خسروجردی هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما