رشد آموزش عالی در سال های گذشته بی هدف بوده است

معاون وزیر علوم: با صندلی های خالی در بعضی دانشگاه ها مواجه شده ایم

معاون وزیر علوم،تحقیقات و فناوری:
 
دولت یازدهم توجه ویژه ای به حوزه پژوهش دانشگاهها دارد
 
سبزوار- ایرنا- معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت یازدهم توجه خوبی به حوزه پژوهش دانشگاهها دارد و در این زمینه اعتبار مناسبی در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.
 
به گزارش ایرنا، مجتبی صدیقی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه عرضه توانمندی های شرکت های صنعتی و دانش بنیان سبزوار اظهارکرد: حوزه پژوهش دانشگاهها نیاز به نگاه نو دارد.
 
وی با اشاره به توسعه کمی مراکز آموزش عالی در سالهای گذشته افزود: بخشی از این رشد بی هدف بوده بطوریکه امروز با صندلی های خالی در برخی دانشگاهها مواجه شده ایم.
 
وی گفت: در طرح آموزش عالی، جمعیت دانشجویی و رشته ها با توجه به ظرفیت و مزیت های هر منطقه مشخص شده است.
 
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: باید با پیوند پژوهش و صنعت، اشتغال و سرمایه های اجتماعی و رشد کشور را فراهم نمائیم.
 
وی با اشاره به اهمیت مراکز دانش بنیان اظهار کرد: هزینه ایجاد اشتغال در مراکز دانش بنیان و علم و فناوری بسیار کمتر از هزینه ایجاد شغل در سایر موارد است.
 
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت جغرافیایی، فرهنگی، اقتصادی و علمی این شهرستان گفت: سبزوار یکی از مراکز فرهنگی ایران است که از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار بوده و در کنار جاده اصلی ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه قرار دارد.
 
احمد برادران افزود: این شهرستان با پیشینه و قدمت هفت هزار ساله مشاهیر و بزرگان بسیار همچون حاج ملاهادی سبزواری، بیهقی و دکتر علی شریعتی را پرورش داده است.
 
وی از سبزوار به عنوان یک قطب دانشگاهی در شرق کشور نام برد و اظهار کرد: حدود 36 هزار دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این شهرستان در حال تحصیل هستند.
 
وی داشتن حدود 800 عضو هیات علمی در دانشگاههای سبزوار و انبوه دانش آموختگان دانشگاهی این شهرستان را فرصت خوبی برای دانش افزایی و رشد علم و صنعت دانست. 
 
فرماندار سبزوار ایجاد دانشگاههای فناوری های نوین را اقدام ابداعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد و گفت: این دانشگاهها ارتباط دانشگاهیان را با جامعه و بخش صنعت برقرار می کند.
 
برادران افزود: دولت یازدهم به راه اندازی مراکز رشد و فناوری در دانشگاهها توجه ویژه ای دارد زیرا دانش و فناوری عامل توسعه و پیشرفت کشور است.
 
*     *    *
 
نمایشگاه عرضه توانمندیهای شرکتهای صنعتی و دانش بنیان سبزوار روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور معاون دانشجویی وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری در محل دانشگاه فناوریهای نوین این شهرستان گشایش یافت.
 
به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار در این مراسم گفت: این نمایشگاه با همکاری شرکتهای صنعتی و دانش بنیان سبزوار دایر شده است.
 
دکتر حسین جلیلوند افزود: دانشگاههای فناوری نوین به رشد و توسعه کشور و دولت کمک می کند.
 
این نمایشگاه با 16 غرفه شامل غرفه های انجمن های علمی، تولیدات و قطعات صنعتی، صنایع چوبی، لوازم خانگی، رایانه، و محصولات سفالین به مدت چهار روز ادامه دارد.
 
فرماندار ویژه سبزوار، نماینده مردم و جمعی از مسئولان، کارآفرینان دانش پژوهان، اساتید و دانشجویان دانشگاههای سبزوار در این مراسم حضور داشتند.
 
همچنین دکتر مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم صبح امروز از بخشهای مختلف حوزه توسعه و فناوری دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار بازدید کرد و تعدادی از اساتید و اعضای هیات علمی این دانشگاه چند پروژه علمی و پژوهشی خود را ارائه دادند. 
 
دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار با رویکرد دانشگاه نسل سوم و استفاده از رشته های بنیادی و جدید از سال 1392 فعال شده است. 500 دانشجو در شش رشته مهندسی این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
ابراز خرسندی نماینده سبزوار از سرعت پروژه های عمرانی دانشگاه فناوریهای نوین

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما