گزارش خبرگزاری مهر از وضع حمل یک مادر سبزواری در آمبولانس 115

سبزوار- یک مادر باردار ساکن روستای عزیز آباد سبزوار در حال انتقال به بیمارستان پیش از رسیدن به مراکز درمانی وضع حمل کرد و نوزادش درون خودرو چشم به جهان گشود.
 
به گزارش خبرنگار مهر، مقارن ساعت یک بامداد امروز طی تماس با سامانه ۱۱۵ سبزوار  نیروهای اورژانس به روستای عزیز آباد از توابع بخش «ششتمد» واقع در ۴۵ کیلومتری سبزوار اعزام شدند.
 
بیمار مادری باردار و ۲۸ ساله ای بود که به دلیل نیازبه مراقبت بیشتر تشخیص داده شد تا به نزدیک ترین مرکز درمانی منتقل شود اما به دلیل فرا رسیدن زمان زایمان این مادر با کمک پرستار خانم و همراهش در خودروی اورژانس فارغ شد.
 
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در گفت و گو با مهر در این رابطه گفت: در حالی که تکنسین های مرکز فوریت های پزشکی در حال انتقال این مادر باردار به بیمارستان بودند مجبور به کمک به این مادر باردار جهت وضع حمل شدند.
 
 دکتر علی شریفان با بیان اینکه  شرایط جسمانی این مادر به همراه نوزادش مساعد است گفت: به طور میانگین ماهانه دو مورد تولد در آمبولانس های اعزامی تحت پوشش دانشگاه از ابتدای سال تاکنون رخ داده که همه این مادران در سلامت وضع حمل کرده اند.
 
ششتمد محروم از مراکز درمانی
 
به گزارش خبرنگار مهر، بخش ششتمد در ۳۰ کیلومتری شهرستان سبزوار در زمره یکی از بخش های محروم  و فاقد مرکز درمانی است.
 
به گفته مدیر مرکز فوریت های پزشکی سبزوار پیشنهاد ساخت پایگاه جدید امدادی در روستای ابراهیم آباد برای پوشش دایره خدمات ارائه و مجوز احداث آن نیز اخذ شده است.
 
 پروژه احداث مرکز درمانی نیز از طرح های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی سبزوار است که از مصوبات سفر دوم  دولت گذشته به استان خراسان بر روی زمین مانده است.
 
مرکز درمان بستر ششتمد در حال حاضر داری ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که طبق قول های دکتر مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار این پروژه تا نیمه دوم سال آینده به بهره برداری خواهید رسید.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما