به مناسبت 28 دی سالروز درگذشت فرزند شایسته دیار سربداران

توصیه دکتر سید احمد سیادتی پدر معاصر طب اطفال ایران به جامعه پزشکی

28 دی ماه سالروز درگذشت دکتر سید احمد سیادتی پدر معاصر طب اطفال ایران و یکی از فرزندان شایسته دیار سربداران است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، تقریبا یک سال بعد از وفات دکتر سیادتی در 28 دی 87 یکی از نشریات کشور مصاحبه ای منتشر نشده از ایشان را به چاپ رسانید که در آن علاوه بر خاطرات و مروری مختصر بر زندگی این فرزند شایسته سبزوار، توصیه های او خطاب جامعه پزشکی کشور نیز درج شده بود.

اینک مجله اینترنتی اسرارنامه ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره این پزشک برجسته و دلسوز معاصر توصیه های وی به جامعه پزشکی ایران را نیز منتشر می کند:

توصیه همیشگی من به جامعه پزشکی این است که انسجام خود را حفظ کنند و با همدیگر نیز مهربان باشند. تنها در این صورت است که می توانند به حقوق و جایگاه قانونی خود برسند. 
 
اگرچه ممکن  است دو – سه درصد از این قشر هم خطاهایی بکنند، اما هیچ گروهی مانند جامعه پزشکی برای مردم زحمت نمی کشد و ایثار نمی کند. البته این سعادت هم نصیب آن ها شده که مورد اعتماد و مراجعه مردم باشند و قدرت حل مشکلات آن ها را داشته باشند. 
 
پزشکان جوان ما باید در درجه اول توکل شان به خدا باشد و در درجه بعد، قصدشان تنها خدمت به مردم و بیماران باشد. اگر این را هدف قرار دهیم، مادیات هم به دنبال آن خودش خواهد آمد و نباید مادیات هدف ما باشد. 
 
یک حرف هم با متخصصان کودکان و آن اینکه به کوچکی بچه ها اینکه مسائل را نمی فهمند نگاه نکنید؛ اتفاقا روح بزرگی دارند و از ایشان می توانید تأثیرات معنوی و اخلاقی زیادی بگیرید.
 

منبع: نشریه سپید

گفتنی است نام و معرفی دکتر سید احمد سیادتی در فهرست چهره های برجسته علمی و دانشگاهی سبزوار بزرگ که توسط مجله اینترنتی اسرارنامه در حال گردآوری است، درج شده است:

فهرست چهره های برجسته علمی و دانشگاهی سبزواربزرگ(کلیک کنید)

همچنین نام این پزشک برجسته ایرانی در فهرست مردان بزرگ سبزوار نیز که آن هم در مجله اینترنتی اسرارنامه در حال گردآوری است، درج شده است:

آشنایی با مردان بزرگ سبزوار(کلیک کنید)

 

برای بزرگ شدن تصویر روی آن کلیک کنید.

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما