رئیس دانشگاه دامغان: علاقمندیم از تجربیات دانشگاه حکیم سبزواری در تمامی حوزه ها استفاده کنیم

وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری نوشت:
 
در نشست مشترک هیات رئیسه دانشگاه حکیم سبزواری با هیأت رئیسه دانشگاه دامغان بر ضرورت تبادل تجربیات و گسترش همکاری‌های متقابل تاکید شد.
 
دکتر جواد حدادنیا، رئیس دانشگاه در ابتدای این جلسه که به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد ضمن خوش آمد گویی و تبریک ایام ا… دهه فجر به حاضران اظهار داشت: بی شک این نشست ها و جلسات باعث تبادل تجربیات بین دو دانشگاه خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: امیدواریم با هم افزایی با یکدیگر بتوانیم در جهت ارتقای وضعیت آموزش عالی کشور گام برداریم.
 
دکتر حدادنیا افزود: دانشگاه در کنار تربیت نیروی متخصص و تولید علم یک رسالت اجتماعی هم برعهده دارد و آن مشارکت دانشگاهیان در اداره امور کشور و گره گشایی از مشکلات و ارائه راهکارهای علمی برای چالش های فرهنگی، اجتماعی و صنعتی است.
 
وی خاطر نشان کرد: این دانشگاه در دو سال گذشته با شعار پویا در عرصه ی علمی و پیشرو در مسیر توسعه توانسته به موفقیت های خوبی دست پیدا کند.
 
وی افزود: یکی از بحث هایی که در دوسال گذشته به شدت از سوی هیات رئیسه دانشگاه دنبال شد بحث اعتبار پژوهشی بود، به طوری که با همت و پیگیری های به عمل آمده توانستیم این اعتبار را از حدود یک درصد در سال ۹۲ به هشت درصد در سال ۹۴ برسانیم.
 
وی وجود اساتید برجسته و رعایت دقیق نظم و مقررات آموزشی و پژوهشی را دو شاخصه مهم دانشگاه حکیم سبزواری توصیف کرد.
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری اضافه کرد: توجه به این موارد باعث شده است که این دانشگاه به موفقیت های چشمگیری در عرصه ملی و بین المللی دست یابد.
 
دکتر حدادنیا در ادامه به رشد چشمگیر فعالیت های ارتباط با صنعت دانشگاه اشاره و افزود: پیش بینی می شود رقم قرارداد دانشگاه در این پروژه ها تا پایان سال ۹۴ به بیش از یک و نیم میلیارد ریال برسد.
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به تحصیل بیش از ۹۷۰۰ دانشجو در این دانشگاه گفت: حدود سی درصد از دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل می باشند و بدون تردید پایان نامه ها و پژوهش های این دانشجویان می تواند گره گشای مشکلات جامعه باشد.
 
وی با اشاره به فعالیت گسترده انجمن های علمی و انجمن های فرهنگی، هنری و اجتماعی در دانشگاه، گفت: دانشگاه حکیم سبزواری از جمله دانشگاه های پیشرو کشور در بحث فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است.
 
دکتر حدادنیا عنوان کرد: بی شک برگزاری جشنواره ها و برنامه های فرهنگی در جامعه ایجاد امید می کند و مرجعیت دانشگاه را تثبیت خواهد کرد.
 
رئیس دانشگاه دامغان نیز در این نشست مشترک، با اشاره به موفقیت و پیشرفت چشمگیر دانشگاه حکیم سبزواری در حوزه های آموزش، پژوهش، فناوری و عمرانی گفت: بسیار علاقمندیم از تجربیات دانشگاه حکیم سبزواری استفاده کنیم.
 
دکتر عبدالعلی بصیری در این نشست  بر ضرورت تبادل تجربیات و گسترش همکاری‌های متقابل تاکید کرد.
 
وی افزود: دانشگاه حکیم سبزواری ظرفیت های بسیار گسترده ای در مباحث علمی، فرهنگی و پژوهشی دارد و علاقمندیم سطح همکاری ها و تبادل تجربیات بین دو دانشگاه بیش از پیش گسترش یابد.
 
دکتر عبدالعلی بصیری رئیس دانشگاه دامغان افزود: همکاری های متقابل دانشگاه ها نقشی بسزا و انکار ناپذیر را برای رسیدن به توسعه و پیشرفت همه جانبه ایفا می کند.
 
وی ادامه داد: انتظار می رود که از گذر تبادل و انتقال تجربیات بین دانشگاه ها در راستای ارتقای پژوهش، آموزش و فرهنگ جامعه علمی کشور گام برداریم.
 
رئیس دانشگاه دامغان با اشاره به ظرفیت بالای دانشگاه حکیم سبزواری در حوزه های مختلف خاطرنشان کرد: موفقیت و پیشرفت دانشگاه حکیم سبزواری در حوزه آموزش، پژوهش، فن آوری و عمرانی در دو سال گذشته چشمگیر و قابل توجه بوده است و بسیار علاقمندیم از تجربیات این دانشگاه استفاده کنیم.
 
در ادامه این نشست اعضای هیات رئیسه دو دانشگاه به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات و تبادل تجربیات خویش پرداختند.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما