نمایش «ویکنت دو نیم شده» از سبزوار به جشنواره منطقه ای معلولان تئاتر کویر راه یافت

نمایش «ویکنت دو نیم شده» از سبزوار به جشنواره منطقه ای معلولان تئاتر کویر راه یافت.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه این نمایش که توسط ایمان ارضی و مجتبی علیزاده به صورت مشترک کارگردانی شده است، برداشتی آزاد از رمان ویکنت دو نیم شده نوشته ایتالوکالوینو است و نویسندگی آن نیز برعهده ایمان ارضی بوده است.
 
بازیگران این نمایش اکثراً اعضای کانون ناشنوایان و یا اعضای انجمن نمایش سبزوار از جمله مجتبی علیزاده، ایمان ارضی، مرتضی ربیعی، اعظم محمدی و مهسا سراج هستند.
 
ایمان ارضی یکی از دو کارگردان نمایش ویکنت دو نیم شده در گفتگو با خبرنگار اسرارنامه گفت: برای آماده شدن این نمایش زمان زیادی صرف کرده ایم و مجموعاً 14 بازیگر داریم که اکثر آن ها ناشنوا یا معلول جسمی هستند و می توان گفت ویکنت دو نیم شده، به نوبه خود یک اثر فاخر است که با کمک معلولان شهرستان تولید شده است.
 
این هنرمند موفق عرصه گرافیک و تئاتر شهرستان سبزوارهمچنین گفت: نمایش ویکنت دو نیم شده یک کار فانتزی است که هم حال و هوای طنز و هم وحشت در آن نهفته است. 
 
وی درباره چگونگی ارتباط برقرار کردن با بازیگران ناشنوای این نمایش سر تمرین ها گفت: هرچند برای این منظور رابط داریم اما دیگر پس از چند ماه همکاری خودمان هم زبانشان را کم و بیش یاد گرفته ایم.
 
گفتنی است، جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان کویر اواخر بهمن ماه در مشهد برگزار می شود.
 
لازم به ذکر است نام و معرفی ایمان ارضی و مجتبی علیزاده کارگردانان نمایش ویکنت دو نیم شده پیش از این در فهرست هنرمندان سبزوار بزرگ که توسط مجله اینترنتی اسرارنامه در حال گردآوری است درج شده است:
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما