نماینده سبزوار:

به دنبال احداث بیمارستانی در سبزوار از محل فاینانس و قراردادهای خارجی در دوران پساتحریم هستیم

نماینده مردم سبزوار در مجلس:
۸۰ میلیارد تومان به تجهیز بیمارستان حشمتیه سبزوار اختصاص یافت
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: ۸۰ میلیارد تومان به تجهیز بیمارستان حشمتیه سبزوار اختصاص یافت.
 
محمد‌رضا محسنی‌ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار اظهار داشت: شهرستان سبزوار به عنوان قطب غرب استان دارای سه بیمارستان است که سالانه پذیرای تعداد زیادی بیمار هستند.
 
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته به دلیل کمبود تجهیزات بیمارستان‌ها بیماران مجبور به سفر به شهرهای بزرگتری مانند مشهد بودند تصریح کرد: در چند سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته و تامین اعتبارات مورد نیاز بیمارستان های سطح شهرستان نیز تجهیز شده است.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه اتمام طرح بیمارستان حشمتیه سبزوار به‌عنوان نگین درمانی غرب خراسان رضوی از مهمترین اقدامات در چهار سال گذشته بود عنوان کرد: اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان برای تامین تجهیزات و اتمام طرح هزینه شده که بخش زیادی از آن از محل اعتبارات ملی بوده است.
 
وی افزود: با افتتاح این طرح سبزوار تبدیل به قطب گردشگری سلامت منطقه می‌شود که ما باید به سمت توسعه زیرساخت‌های این بخش از گردشگری نیز برویم.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه شهرستان هنوز نیاز جدی به احداث کلینیک‌های تخصصی و بیمارستان‌های دیگری نیز دارد گفت: یکی از مهمترین مطالبات ما در غرب خراسان رضوی احداث بیمارستان ناباروری، اجرای طرح دانشکده بهورزی جغتای، توسعه رشته‌های دانشکده پرستاری جوین و افزایش پایگاه‌های امداد جاده‌ای، تسریع در ساخت بیمارستان بیماران خاص سبزوار است که باید در دستور کار مسئولان ملی و شهرستان باشد.
 
وی با بیان اینکه احداث این بیمارستان یک ضرورت مهم در منطقه است، یادآورشد: تعداد زیادی از بیماران این بخش برای درمان باید به شهر بزرگ و دارای فاصله بروند که احداث این بیمارستان سبب می‌شود تا همشهریان ما در غرب استان از نعمت خدمات آن بهره مند شوند.
 
محسنی ثانی یادآور شد: یکی از مهمترین پیگیری‌های ما در این زمینه احداث بیمارستانی از محل فاینانس و قراردادهای خارجی است که در دوران پساتحریم ایجاد شده که امیدواریم در این زمینه نیز بتوانیم توفیقاتی را کسب کنیم.
 
وی با اشاره به بهره برداری از طرح اورژانس هوایی سبزوار نیز گفت: این طرح از مهمترین خواسته‌های مردم بود که با پیگیری‌های صورت گرفته در دی ماه امسال راه اندازی شد و امروز مردم غرب استان از خدمات آن بهره مند می‌شوند.
 
محسنی ثانی یادآور شد: ما پیگیر هستیم تا بتوانیم از طریق وزارت بهداشت و درمان تعداد پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای سبزوار را از 19 به 25 ارتقاء دهیم تا بتوانیم سطح خدمات را به مردم افزایش دهیم.
 
*     *     *
 
گفتنی است هرچند محمدرضا محسنی ثانی در متن این خبر به وجود سه بیمارستان در سبزوار اشاره کرده است، اما از امروز به بعد با افتتاح بیمارستان حشمتیه و وارد شدن این بیمارستان به چرخه فعالیت های بهداشت و درمان غرب خراسان رضوی در واقع 4 بیمارستان دولتی و یک بیمارستان مربوط به بخش خصوصی با نام آریا و با امکان انجام جراحی های سرپایی در سبزوار وجود دارند. 
 
همچنین بیمارستان تخصصی بیماری های خاص و صعب العلاج حضرت علی اصغر نیز با کمک خیران در سبزوار در حال ساخت است.
 
مجموعه این امکانات بهداشتی و درمانی سبزوار را به یکی از قطب های گردشگری سلامت شمال شرق ایران تبدیل می کند.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما