بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار با پیام رییس جمهور افتتاح شد / احداث بیمارستان 500 تختوابی در سبزوار با مشارکت کشورهای اروپایی

بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار امروز پس از مدت ها انتظار افتتاح شد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه وبسایت های باشگاه خبرنگاران جوان ، خبرگزاری تسنیم و خبرگزاری مهر امروز به ترتیب خبر افتتاح بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار را با حضور معاون وزیر بهداشت و نیز با پیام ریاست جمهوری به شرح زیر منتشر کرده اند:
 
بیمارستان حشمتیه سبزوار افتتاح شد
 
رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس تعدادی از پروژه های عمرانی، درمانی و تولیدی خراسان رضوی را در گلبهار، نیشابور و سبزوار افتتاح کرد.
 
به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از مشهد، با حضور رئیس جمهور در ایستگاه راه آهن مشهد، چندین طرح عمرانی، درمانی، تولیدی و صنعتی ازطریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.
 
در این مراسم 4 هزار و 817 واحد مسکونی مسکن مهر با اعتبار 2 هزار و 650 میلیارد ریال که در مدت 8 سال ساخته شده بود افتتاح شد.
 
از این تعداد مسکن مهر 3 هزار واحد در گلبهار و مابقی در شهرهای با جمعیت بالای 25 هزار نفر بودند.
 
همچنین بیمارستان حشمتیه سبزوار در زمینی به مساحت 18 هزار متر در 8 طبقه با ظرفیت 245 تخت و اعتبار 650 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
 
این بیمارستان در مدت زمان 8 سال احداث شده است.
 
از جمله پروژه های تولیدی که در این مراسم به بهره برداری رسید، کارخانه نیسان شرق مشهد بود که با ظرفیت تولید روزانه 400 میلیون لیتر نوشابه گازدار در مدت 3 سال و با اعتبار 98 میلیارد تومان ساخته شده است.
 
همچنین کارخانه رنگین در توس مشهد با ظرفیت تولید هزار و 500 تن انواع درپوش پلاستیکی در مدت 7 سال با اعتبار 168 میلیارد ریال احداث و به بهره برداری رسید.
 
کارخانه لوازم خانگی کلور نیشابور نیز با ظرفیت تولید 25 هزار دستگاه یخچال فریزر خانگی در شهرک صنعتی خیام این شهرستان افتتاح شد که در مدت 2 سال ساخته شده است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
 
 
معاون وزیر بهداشت در سبزوار:
طرح آمایش ملی سرطان اجرایی می‌شود/ راه‌اندازی ۳ مرکز سرطان‌شناسی در کشور
 
معاون وزیر بهداشت گفت: طرح آمایش ملی سرطان که یکی از اولویت‌های وزارت است، در سطح کشور انجام می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، محمد آقاجانی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه بیمارستان حشمتیه سبزوار با بیان اینکه بیمارستان‌های ما در سطح کشور 35سال قدمت دارد، اظهار داشت: دولت توجه زیادی به تعمیم، نوسازی و بهسازی بیمارستان‌های کشور دارد که در همین راستا وزارت بهداشت 2 برنامه در حوزه بازسازی و ارتقاء را در حوزه کاری خود در دستور کار قرار داده است.
 
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در همین راستا وزارت بهداشت 2‌میلیون متر مربع فضای بیمارستانی را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: از این بین 73‌درصد کارها انجام شده و احداث بخش‌های مختلف کلینیک سرطان و بلوک‌های زایمان در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته 55بیمارستان با حدود 4 هزار و 100 تخت در 20 استان کشور تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: 2500 تخت از این تعداد برای مناطق محروم است، همچنین 5‌هزار و 700 تخت در 67 بیمارستان کشور در 21 استان تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
 
آقاجانی با بیان اینکه در 12‌سال گذشته تنها 2هزار تخت به صورت مکتوب اضافه شده است، خاطرنشان کرد: این امر در دولت یازدهم چندین برابر بوده است.
 
وی با بیان اینکه با تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه سلامت بسیار ارزشمند است، عنوان کرد: افتتاح بیمارستان 245 تخت خوابی حشمتیه سبزوار با این سطح کیفیت بسیار بالا نشان از ظرفیت شهرستان در این بخش است.
 
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در این بیمارستان در حال حاضر بحث توسعه بلوک‌های زایمان و بخش سرطان توجه ویژه‌ای شده، طرح‌های دیگری در ماه‌های آینده راه‌اندازی می‌شود که ما در این زمینه کمک‌هایی را خواهیم داشت.
 
آقاجانی با بیان اینکه در دوره پسا‌تحریم پیگیریم در حوزه‌های گوناگون عرصه سلامت با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و سرمایه‌گذاری‌های خارجی، در عرصه سلامت رشد و با دانشگاه‌های معتبر دنیا ارتباط برقرار کنیم، تصریح کرد: در دوره پسا‌برجام دنبال این هستیم که خط تولید دارو و تجهیزات حوزه سلامت را با مشارکت شرکت های خارجی راه‌اندازی کنیم.
 
وی با بیان اینکه برنامه وزارت بهداشت ادامه طرح تحول نظام سلامت است، اضافه کرد: پروژه‌های زیر ساختی متعددی در راستا در حال انجام است و راه اندازی بخش‌های ویژه مانند ICU و CCU در اولویت راه اندازی بیمارستان‌ها قرار دارد.
 
آقاجانی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و 100 پروژه در سطح کشور در حال اجراست که جزو اولویت‌های طرح تحول نظام سلامت است، عنوان کرد: بخش بیماران سرطانی نیز از دیگر اولویت‌های وزارت است و در همین راستا 200 مرکز سطح یک و دو و سه سرطان شناسی در کشور راه اندازی خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: طرح آمایش ملی سرطان که یکی دیگر از اولویت‌های وزارت است در سطح کشور انجام خواهد شد.
 
منبع: خبرگزاری تسنیم
 
پس از ۸ سال انتظار؛
بیمارستان ۲۴۵ تختخوابی حشمتیه سبزوار به بهره برداری رسید
 
مشهد- بیمارستان ۲۴۵ تختخوابی حشمیته سبزوار پس از ۸ سال انتظار با دستور رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد و تعداد تخت های بیمارستانی سبزوار را به ۸۴۵ تخت افزایش داد.
به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در آئین افتتاح بزرگترین پروژه درمانی در غرب استان خراسان اظهار کرد: با افتتاح بیمارستان ۲۴۵ تختخوابی حشمیته تعداد تخت های بیمارستانی این شهرستان به ۸۴۵ تخت رسید که باز هم طبق سطر بندی ۵۵۰ تخت کمبود داریم.
 
دکتر علیرضا مسلم در خصوص جزئیات پروژه بیمارستان حشمتیه بیان کرد: این طرح با پیشنیه صد ساله به عنوان قدیمی ترین بیمارستان استان خراسان رضوی با چهار سال بالاتر از سابقه بیمارستان امام رضا در مشهد تا سال ۸۶ ارائه خدمت می کرد.
 
مسلم اظهار کرد: به لحاظ قدمت بالای فعالیت این بیمارستان دولت وقت با ساخت یک بیمارستان جدید موافقت کرد و با تخریب این مرکز، عملیات اجرائی بیمارستان جدید از ابتدای سال ۸۶ کلید خورد.
 
وی ادامه داد: این عملیات  تا انتهای سال ۹۰ با هزینه ۱۵ میلیاردی به ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسید.
 
وی گفت: این طرح درمانی طی سال های ۹۰ تا ۹۲ به علت عدم تخصیص اعتبار مسکوت ماند و مجدد با اولویت قرار دادن حوزه سلامت در دولت یازدهم از آبان ماه همان سال با تخصیص اعتبار  ۵ میلیارد تومانی وزیر بهداشت عملیات ساخت آن آغاز شد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزواربا بیان اینکه بیمارستان ۲۴۵ تختخوابی حشمتیه از طرح های اولویت دار استان خراسان رضوی است گفت: تخصیص اعتبار این پروژه در سال گذشته صد درصد بود که طبق موافقت نامه مبادله شده از ابتدای سال۸۶ با سازمان مدیریت این طرح باید در سال ۹۳ به بهره برداری می رسید چرا که در سال ۹۴ هیچ ردیف اعتباری برای تکمیل این پروژه عظیم دانشگاه در اختیار نداشت.
 
مسلم مجموع هزینه های عمرانی و تجهیزات بیمارستانی را ۶۵ میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: با مساعدت های دکتر هاشمی  در سال جاری نیز ۱۵ میلیارد تومان برای عملیات اجرائی و ۲۰ میلیارد در حوزه تجهیزات پزشکی به این پروزه تخصیص داده شد.
 
این مقام مسئول هزینه اعتباری برای هر تخت بیمارستانی را ۲۶۰ میلیون تومان بیان کرد  و گفت: این درحالی است که این هزینه در بیمارستان های دیگر  به ۴۲۰ میلیون تومان رسیده است و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بیمارستان حشمیته را با کیفیتی بالا و با ۴۰ درصد کمتر از هزینه های دیگر بیمارستان های سطح کشور که در سنوات اخیر به بهره برداری رسیده است تکمیل کرده است.
 
وی ادامه داد: این بیمارستان در بخش های فوق تخصصی اطفال، اطفال، قلب و عروق، گوش، حلق و بینی، سی سی یو، آی سی یو، آنزیو گرافی، اتاق عمل، درمانگاه های تخصصی، بخش اورژانس در دو قسمت تحت نظر و بستری، آزمایشگاه تخصصی و رادیو لوژی فعال خواهد بود.
 
مسلم اظهار کرد: در همین راستا در این بیمارستان ۵۷۰ نیرو در سه بخش پرستاری، درمانی، اداری و خدماتی به کار گرفته شدند.
 
احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همچنین از احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در سبزوار با مشارکت کشورهای اروپایی خبر داد.
 
سبزوارگفت: پیشنهاد ساخت یک بیمارستان ۵۰۰ تختوابی جدید با مشارکت کشورهای اروپایی در سبزوار به وزارت بهداشت رسماً اعلام شده هم اکنون در حال پیگیری این پیشنهاد هستیم.
 
منبع: خبرگزاری مهر
 
 
 
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما