ویژه دختران

فاز نخست ساختمان دانشکده فنی بقیه الله سبزوار افتتاح شد

فرماندار: توسعه دانشکده های فنی و حرفه ای در سبزوار ضروری است
 
سبزوار-ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: توسعه دانشکده های فنی و حرفه ای در این شهرستان بسیار ضروری است.
 
به گزارش ایرنا، احمد برادران روز دوشنبه در آیین بهره برداری از ساختمان جدید دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه حضرت بقیه الله (عج) سبزوار اظهار کرد: توجه به توسعه این دانشکده ها در کشور نیز از مهمترین سیاست های دولت تدبیر و امید است که در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به وجود خلاء جدی بین حوزه های صنعت و دانش، افزود: شهرستان سبزوار با داشتن 240 کارگاه و کارخانه فعال صنعتی ظرفیت بالایی را در حوزه ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارد که متاسفانه در گذشته مورد توجه جدی قرار نگرفته است.
 
برادران ادامه داد: اکنون زمینه خوبی برای ایجاد ارتباط بین این دو بخش ایجاد شده که توسعه دانشکده های فنی و حرفه ای نیز در این زمینه بسیار موثر است.
 
فرماندار سبزوار عنوان کرد: نیاز این شهرستان جذب رشته هایی است که ارتباط موثری با صنایع فعال داشته باشند تا بتوانیم در آینده نزدیک شاهد تحول مهمی در این عرصه باشیم.
 
وی اظهار کرد: پیگیری شده تا در محل شهرک صنعتی سبزوار، هنرستانی برای دانش آموزان ایجاد شود تا از این طریق بتوان ارتباط موثری در حوزه دانش و عمل، بین آموزش و پرورش و صنعت ایجاد کرد.
 
وی گفت: مهمترین هدف ما پیوند بخش صنعت و دانش در کنار یکدیگر، توسعه اشتغال و کارآفرینی در این شهرستان براساس نیازهای روز کشور، استان و شهرستان است.
 
مدیر دانشکده فنی و حرفه ای دختران بقیه الله (عج) سبزوار نیز در این مراسم گفت: این طرح در پنج مرحله در هفت هکتار زمین ساخته می شود که اکنون مرحله نخست این طرح شامل ساختمان آموزشی و اداری به بهره برداری رسید.
 
اعظم جمشیدی افزود: مرحله نخست این طرح در سه طبقه با دو هزار متر مربع زیربنا ساخته شده که دارای 50 کلاس درس است.
 
وی با بیان اینکه تعداد 1300 دانشجوی دختر در 13 رشته کاردانی و کارشناسی در این دانشکده تحصیل می کنند، عنوان کرد: این ساختمان آموزشی با 20 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده که شش میلیارد ریال آن از محل کمک های نیکوکاران تامین شده است.
 
در هشتمین روز از دهه مبارک فجر، سه طرح عمرانی شامل یک باب خانه عالم، یک باب ساختمان دهیاری و یک طرح انتقال آب در بخش مرکزی سبزوار مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
حسین شاد معاون عمرانی فرماندار سبزوار گفت: برای اجرای این طرح ها دو میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
 
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
 

 

نظرت را بنویس
comments

خسته نباشند اما جناب فرماندار و ديگر مسئولان لطفا به فکر چهار تا کتابخانه در سبزوار هم باشند شهرمان از اين نظر بسيار بسيار عقب است و اين شايسته شهر تاريخي و فرهنگي سبزوار نيست. مثلا ساخت کتابخانه مرکزي شهر را جدي تر پيگيري کنند تا ساخته شود. خيلي شهرهاي کوچکتر از سبزوار در حال ساخت کتابخانه مرکزي هستند اما ما هنوز هيچ کاري نکرديم. سبزوار اين همه دانشگاه و دانشجو دارد خيلي بد است که يک کتابخانه مرکزي نداشته باشد تا پاسخگوي اين همه دانشجو باشد. ان شا الله با پيگيري مسئولان مرحله او کتابخانه مرکزي دهه فجر سال آينده افتتاح شود.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما