در حاشیه کلنگ زنی احداث ساختمان دانشکده علوم قرآنی سبزوار

بنیاد خیرین دانشگاه ساز قرآن و عترت در سبزوار پایه گذاری شد

کلنگ احداث ساختمان دانشکده علوم قرآنی سبزوار سه شنبه گذشته با حضورآیت الله حاج سید محمد حسن علوی و جمعی از خیران دانشگاه ساز دیار سربداران به زمین زده شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، به دنبال مطرح شدن احتمال برچیده شدن دانشکده علوم قرآنی سبزوار به دلیل عدم وجود امکانات کافی و بار مالی تأمین امکانات مورد نیاز این دانشکده برای دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، شماری از خیران دیار سربداران به دعوت حاج آقا علوی روحانی برجسته و محبوب غرب خراسان رضوی مصمم شدند تا بخشی از هزینه های احداث ساختمان این دانشکده را برعهده بگیرند.

همین تصمیم مقدمه ای شد بر تشکیل بنیاد خیریه جدید و با ارزشی تحت عنوان «بنیاد خیرین دانشگاه ساز قرآن و عترت» در دارالمومنین سبزوار که این بنیاد در نخستین اقدام متعهد شده است ظرف 18 ماه ساختمان دانشکده علوم قرآنی سبزوار را احداث کند.

یک مقام آگاه در دانشکده علوم قرآنی سبزوار در این زمینه به خبرنگار اسرارنامه گفت: بعد از اینکه مراسم کلنگ زنی در روز سه شنبه برگزار شد، دربعد از ظهر روز پنجشنبه 22 بهمن نشستی با حضور خیران در محل فعلی دانشکده علوم قرآنی سبزوار برگزار شد و تصمیم گرفته شد بنیاد خیرین دانشگاه ساز قرآن و عترت در سبزوار راه اندازی شود و هم اکنون به دنبال کارهای ثبت این بنیاد هستند.

وی افزود: پس از تشکیل این بنیاد، ریاست هیئت مدیره برعهده آقای موسی الرضا نجم نهاده شد و آقایان علی جوانی نائیب رئیسی، قاسم مخبری خزانه داری و مجید غایبی دبیری و سخنگویی هیئت مدیره را برعهده گرفتند.

گفتنی است ساختمان دانشکده علوم قرآنی سبزوار در محل سایت دانشگاهی شهرستان در مقابل دانشگاه حکیم سبزواری ساخته خواهد شد.

در حال حاضر پروژه احداث ساختمان دانشکده علوم قرآنی سبزوار به جهت تبرک با ساخت مسجد این دانشکده با کمک تعدادی از خیران سبزوار آغاز شده و سایر خیران نیز می توانند به شکل های مختلف به ایجاد این پروژه علمی و قرآنی در کهن شهر سبزوار ریشه فرهنگی خراسان یاری رسانند.

لازم به ذکر است سبزوار از اولین کانون های شکل گیری فرهنگ شیعی در ایران بوده و از دارای قدیمی ترین مدارس و مکتب های علمی ایران است که نشان می دهد حداقل از 1100 سال قبل تا کنون بازار آموزش و پژوهش های قرآنی در این شهر به طور مستمر و بی وقفه گرم بوده است. (منبع)

گزارش تصویری(کلیک کنید)

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments

سلام اي کاش اين خيران محترم براي ساخت کتابخانه مرکزي سبزوار هم کاري ميکردند. اين همه دانشجو داريم اما يک کتابخانه آبرومند در شهر نداريم.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما