کلاهبرداری با چک‌های جعلی در 4 شهر ایران

فرماندهی انتظامی استان سمنان از دستگیری مجرم سابقه‌دار و کشف 31 میلیارد ریال کلاهبرداری در چهار شهرستان شاهرود، نیشابور، سبزوار و مشهد خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، سردار «روح‌الامین قاسمی» با اعلام این خبر گفت: چندی پیش یک شهروند تهرانی با مراجعه به کلانتری بسطام، اظهار کرد: 35 برگ چک به‌نام وی با مبلغ 750 میلیون ریال در یکی از بانک‌های بسطام برگشت خورده است، در حالی که وی تاکنون هیچ مراجعه‌ای به این منطقه نداشته است.
 
وی افزود: شاکی که از افتتاح حساب و صدور دسته چک در بانک بسطام اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد، در اظهاراتش یادآور شد در اوایل امسال‌ مدارک هویتی‌اش در تهران سرقت شده است.
 
فرماندهی انتظامی استان سمنان افزود: با توجه به اظهارات شاکی و تحقیقات مقدماتی در بانک مورد نظر، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و در اولین قدم آدرس‌های اعلامی در پرونده بانکی متهم بررسی شد.
 
قاسمی به کشف سرنخ‌هایی در رابطه با حضور این کلاهبردار حرفه‌ای در بازار و اجاره مغازه علوفه فروشی در بسطام اشاره و تصریح کرد: وی پس از چندین مرحله خرید و فروش با چک‌های بانکی مغازه را رها کرده و از این شهر نقل مکان می‌کند.
 
فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: رد پای متهم تا نیشابور دنبال و تیمی از مأموران پلیس آگاهی به این شهرستان اعزام شد.
 
قاسمی تصریح کرد: کلاهبردار حرفه‌ای که مردی 45 ساله بود با همکاری پلیس آگاهی نیشابور، شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.
 
این مقام انتظامی از انتقال متهم و تحقیقات تکمیلی خبر داد و افزود: وی به افتتاح حساب با مدارک شاکی و جلب اعتماد بانک و ارتکاب کلاهبرداری‌های متعدد با استفاده از دسته چک جعلی اعتراف کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: متهم در این مدت با همکاری فردی 30 ساله در شهرهای مشهد، سبزوار، شاهرود و نیشابور با خرید و فروش محموله‌های خوراک دام و علوفه، بالغ بر 31 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.
 
فرمانده انتظامی استان سمنان با تأکید بر ضرورت پیگیری تحقیقات تا دستگیری همدست متهم و کشف کلاهبرداری‌های احتمالی دیگر، به عموم شهروندان توصیه کرد: به محض مفقود شدن و یا سرقت مدارک هویتی و بانکی خود، مراتب را به دستگاه‌های ذی‌ربط اطلاع دهند.
 

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما