نامه یک نویسنده خراسانی به نامزدهای انتخابات مجلس در سبزوار / حسین خسروجردی: کاش از میان قشر کارگران نیز چند نماینده داشته باشیم

حسین خسروجردی یکی از نویسندگان سبزواری مقیم مشهد که تا کنون از وی چندین کتاب رمان به چاپ رسیده و در کنگره بین المللی سربداران در آذر 94 به خاطر نوشتن رمان زیبای تگرگ تاتار مورد تقدیر قرار گرفت(منبع1) ، (منبع2) در روزهای پرشور انتخابات مجلس دهم نامه ای خطاب به نامزدهای انتخابات سبزوار نوشته و ضمن بیان برخی نکات مهم که هریک از کاندیداها باید مد نظر داشته باشند، در نهایت حمایت خود را از دو تن از نامزدهای این دوره انتخابات سبزوار اعلام کرده است.
 
مجله اینترنتی اسرارنامه در ادامه متن کامل  نامه ارسالی توسط حسین خسروجردی را منتشر می کند اما خاطر نشان می شود، انتشار این متن به معنای موافقت اسرارنامه با محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع رسانی آزاد و بی طرفانه درباره یکی از مهمترین مسائل سیاسی این روزهای کشور و سبزوار انجام می شود:
 
سرنوشت این شهر را بسازید   
 
کاندیداهای محترم و برتر مجلس و عالی جنابان آزموده ی جامعه و اقتصاد و سیاست  :
 
با سلام و با بهترین آرزوهای قلبی که گفته می شود این مردم همیشه با چراغ دل خود به سوی شما آمده اند و به روی  شما لبخند  زده اند  ( باشد که یکی هم به نشانی بنشیند ) از اینرو مایلم از دل بیدار و چشم تر مردم شهری بگویم که دیری ست از تقویم رسمی کشور دورو گم شده اند و چونان عود سوخته ای می مانند که ( در کویر سوختن ) کمترین تحریر آرزویشان، آب و نانی ست که تنها در ایجاد اشتغال و تولید میسر می شود. 
 
کاندیداهای محترم و زبده ی شهر سبزوار که این روزها با گفتمان و برنامه های مشعشع و سازگار، به رای و استجابت مردم چشم دوخته اید!  بگذارید تا در امر مشارکت ها به رابطه ی  دو سویه ای بپردازم که به آن نظارت دمکراتیک و اقتصاد دمکر اتیک می گویند.  
 
یک راهکار سنجیده و اساسی که می تواند تبعیض و فساد را  بزداید و راه های انباشت سرمایه را ببندد و به اصلاح اجتماعی روی آورد و آنگاه به اشتغال و توسعه همگانی و رفاه بپردازد و به نیروی کار و آموزش و بهداشت و خدمات اجتماعی بها دهد و  در راستای نظارتی ، این شمایید که باید بگویید : زمان افراط و تفریط به پایان رسیده و آینده ی روشن ، دیگر  آن را نمی پذیرد .
 
مدعیان و کاندیداهای محترم به کار، به جامعه و اقتصاد سالم آن فکر کنید و نگذارید که چرخ اقتصاد با فساد بچرخد . نگذارید که دست های غارتگر، منابع این مملکت را بربایند . نگذارید که نهر  امید مردم   در شنزار این فرو مایگان غرق  شود .
 
بیایید و فرهنگ تولید را نهادینه کنید . ببینید، آنها همچنان با دلی بیدار و چشمی تر  به شما می نگرند.
 
 چقدر دلم می خواست و ای کاش می شد که از میان 16 میلیون جمعیت کارگر با 45 میلیون خانوار آنها، چند کاندیدای مجلس می داشتیم تا همگان را به توزیع ناعادلانه ی درآمد رهنمون می شدند.
 
 نگویید که آن ها تحصیلات عالیه ندارند!  مگر نه اینکه شما تحصیلکرده و اقتصاد دان هستید پس شما بگویید شایستگی در کجا باید خدمت کند؟  دور او را بگیرید و حمایتش کنید.  کارگر، کشاورز و دیگرانی که آمده اند تا در یک نظام  اجتماعی همبسته و کارا مشارکت کنند. 
 
 چقدر خوشحال شدم وقتی که شنیدم کاندیدایی از تبار روستایی و از طبقه ی کارگر اسفالت شهرداری بوده است.  اینک با لیاقت و اعتبار همان زحمت می خواهد نماینده شود. حسین مقصودی را می گویم  , مردی که اکنون در تبلیغاتش, ادامه ی سازندگی را طالب شده و مشتاق اجراست.  پس بچرخ ای طالعی که قرار است با مقصودی و یکی از همرانش که دکتر راه چمنی پخته و زبده ی اصلاحات  است. آینده ی این شهر و دیار شوی .
 
پس بچرخ ای مقصود مقصودی ای گنج , ای با  قدم های  راهروان و هوادارانت آشنا ، ای شفیق. بچرخ.  . . باشد که در اندیشه ی برآمدن روز و روزگار  دیگری باشی که گفته اند تاریک نیست.  چنبن باد. 
 
   حسین خسروجردی
 سوم اسفند 1394 -  مشهد
 
برای مطالعه نوشته های بیشتر به قلم حسین خسروجردی هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما