مصاحبه با محمد مهرنیا سردبیر نشریه ندای کویر و خبرنگار سبزواری


شهرستان سبزوار در سالهای اخیر حرکت پیوسته ای را در جهت تبدیل شدن به یکی از قطب های خبری و رسانه ای شمال شرق کشور آغاز کرده است. به طوری که در این مدت سربرآوردن چندین رسانه ی خبری و اطلاع رسانی نظیر وبسایت های اینترنتی ، انتشار کمابیش چند نشریه کاغذی و نیز فعالیت گسترده دفتر صدا و سیما (دفتر خبر سبزوار) هریک جنبه های مختلفی از گسترش فعالیت های رسانه ای در ناحیه غرب خراسان رضوی می باشند. همچنین حضور پررنگ اخبار وگزارش های مربوط به سبزوار در خبرگزاری های رسمی کشور نظیر ایرنا ، ایسنا ، مهر ، فارس و ... از دیگر نشانه های وجود توانمندی های رسانه ای در این شهرستان است.
اما قطعاً وجود این توانمندی در سبزوار مرهون تلاش های خستگی ناپذیر و پیگیرانه افرادی است که در سنگر مقدس آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در جامعه ایفای نقش می کنند.
مجله اینترنتی اسرارنامه که در ماه های اخیر براساس رویکرد فرهنگی خود تلاش کرده است ، به سراغ چهره های مردمی و اثرگزار ناحیه سربداران برود و پای صحبت های آنان از سالهای فعالیتشان بنشیند ، این بار یکی از پیشکسوتان عرصه خبر در شهرستان سبزوار را برای مصاحبه ومعرفی بیشتر انتخاب کرده است.
این چهره اثرگذار و پیشکسوت رسانه ای کسی نیست جز محمد مهرنیا روزنامه نگار و خبرنگار شناخته شده غرب خراسان رضوی که تا کنون با بسیاری از رسانه های ملی و محلی جهت انتشار اخبار و گزارش های سبزوار و شهر و روستاهای اطراف آن همکاری داشته است.
البته لازم به ذکر است خود مهرنیا وقتی می شنود که درگفتگوها از او  به عنوان پیشکسوت خبری در سبزوار نام می بریم ،  جمله ما را اصلاح می کند و می گوید ، آقایان دیگری نظیر ثنایی فر ، محتشمی ، طیب ، طبسی و ... پیش از وی به عرصه خبری سبزوار وارد شده اند و در واقع آن ها پیش کسوت کار خبری در سبزوار محسوب می شوند. اما مجله اینترنتی اسرارنامه معتقد است به هرحال مهرنیا آن قدر در عرصه خبری شهرستان فعال بوده و با سابقه هست که بتوان وی را یکی از پیشکسوتان حرفه خبرنگاری و روزنامه نویسی در غرب خراسان رضوی دانست.

گفتنی است مجله اسرارنامه تمایل داشت این مصاحبه را درتاریخ 17 مردادماه سال جاری به مناسبت روز خبرنگار انجام دهد ، در آن زمان محقق نشد.  اما خوشبختانه انتشار این مصاحبه در مقطع کنونی با مناسبت خجسته دیگری همزمان شده است ، که عبارت است از انتشار اولین شماره از نشریه محلی و وزین "ندای کویر" که مهرنیا سمت سردبیری این نشریه را برعهده دارد.(منبع)

مصاحبه مجله اینترنتی اسرارنامه با محمد مهرنیا حاوی مطالبی خواندنی از روند کار و خاطرات این خبرنگار پیش کسوت سبزواری است که تا ساعاتی دیگر در بخش چای داغ همین وبسایت منتشر خواهد شد.
تا آن زمان با ما همراه باشید...

 کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
دارالمومنین سبزوار قطب مهم تولید و پخش اخبار در صدا و سیمای خراسان رضوی
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما