ماجرای فوت کودک دو ساله در بیمارستان حشمتیه سبزوار چه بود؟

روز جمعه هفتم اسفند همزمان با برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یکی از نامزدهای انتخابات که دیرتر از بقیه برای رای دادن در صندوق های اخذ رأی حاضر شده بود، در گفتگو با خبرنگار یکی از سایت های شهرستان ادعا کرده بود که کودک دو ساله یکی از فعالان ستاد انتخاباتی اش در اثر نبود تجهیزات کافی در بیمارستان تازه تاسیس حشمتیه سبزوار درگذشته است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه این گفته علی اصغر عنابستانی که توسط سایت سلام سربدار منتشر شده بود، از نظر بسیاری از مخاطبان ادعایی انتخاباتی بود. زیرا به طور کل او به عنوان یک شخصیت سیاسی و نامزد انتخابات مجلس اصلا در موقعیتی نبود که به این سرعت پس از وقوع یک ضایعه در بیمارستان های سبزوار علت آن را شناسایی و اعلام کند، چرا که اصولا بررسی و اعلام چنین مواردی وظیفه کارشناسان بهداشت و درمان و یا سایر نهادهای ذیصلاح است.
 
به هرحال انتخابات سپری شد و این خبر با اینکه حائز اهمیت بود، از جانب اذهان عمومی و خبرنگاران شهرستان که به شدت درگیر انتخابات بودند، چندان مورد توجه قرار نگرفت تا اینکه مروز سایت سبزوارنیوز در گزارشی به پیگیری و بررسی دلایل فوت کودک دو ساله در بیمارستان حشمتیه پرداخته است.
 
در گزارش سایت سبزوارنیوز اما، علت این پیشامد نه کمبود تجهیزات در بیمارستان حشمتیه بلکه اهمال کاری والدین آن کودک که در ستاد یکی از نامزدهای انتخاباتی مجلس فعالیت می کرده اند و تأخیر در رساندن طفل بیمار به بیمارستان علت فوت اعلام شده است!
 
البته به نظر می رسد این موضوع نیز جای بررسی بیشتری دارد. زیرا پدر و مادرها معمولا سلامتی فرزندانشان را در اولویت همه برنامه های خود قرار می دهند و تازه اگر پدر این کودک فوت شده بسیار درگیر فعالیت های انتخاباتی بوده است، مادر یا سایر اقوام که مسئولیت نگهداری از فرزند را داشته اند می توانسته اند کودک بیمار را به موقع به بیمارستان برسانند.
 
به هرحال اگر تجهیزات بیمارستان حشمتیه ناکافی است باید کسانی که در افتتاح زودهنگام این بیمارستان به جهت بهره برداری های سیاسی اعمال فشار کرده اند، پاسخگوی وضعیت پیش آمده باشند. و اگر والدین یا سایر سرپرستان کودک متوفی در انجام وظایف خود کوتاهی کرده اند، می بایست پاسخگوی وجدان خود و احتمالا نهادهایی که در کشور از حقوق کودکان دفاع می کنند، باشند و در نهایت اگر یکی از نامزد های انتخاباتی در یک روز سرنوشت ساز سیاسی شهرستان و کشور چنین ادعای بزرگ و احتمالا کذبی را بدون اینکه صلاحیت لازم برای اعلام نظر در این زمینه را داشته باشد، مطرح کرده است، نباید از کنار این بی اخلاقی انتخاباتی به راحتی گذشت و اجازه داد این گونه رفتارهای غیر اصولی همچنان ادامه یابد.
 
اسرارنامه در ادامه متن کامل گزارش سبزوارنیوز درباره علت فوت کودک 2 ساله سبزواری در بیمارستان تازه تاسیس حشمتیه را منتشر می کند:
 
 فوت کودک دو ساله سبزواری در اثر بی توجهی والدین در تامین دارو
 
سبزوار نیوز/ صبح روز جمعه همزمان با برگزاری حماسه ملی انتخابات، کودک دو سال و نیم به نام ( محمد حسین عنابستانی )با انتقال به بیمارستان تازه افتتاح شده حشمیته جان خود را در اثر بی توجهی والدین وقطع خودسرانه دارو ها از دست داد
 
 رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه در گفتگو با خبرنگار ما   گفت: در تاریخ 7 اسفندماه ساعت 5 و 45 دقیقه صبح کودک 2 و نیم ساله ای با حال عمومی نامساعد، اختلال هوشیاری، تب 40 درجه، تنفس های نامنظم در آغوش پدر به اورژانس بیمارستان انتقال داده شد.
 
دکتر محمد نعمت شاهی افزود: به محض پذیرش به لحاظ شرایط نامناسب بالینی و دیر رساندن کودک به بیمارستان سریعاً توسط تیم پزشکی متخصص و مقیم اورژانس اطفال بستری و تحت درمان قرار گرفت
 
وی ادامه داد:  بیمار از بدو تولد دارای نارسایی آدرنال  ( نارسایی غدد فوق کلیه )بود که به علت بیماری زمینه ای نیازمند درمان روزانه با هیدرو کورتیزون و فلورو کورتیزون بصورت منظم بوده است.
 
دکتر نعمت شاهی ادامه داد:  طبق اظهارات پدر این کودک، فعالیت در ستاد انتخاباتی یکی از دواطلبین مجلس از چند روز قبل مصرف داروهای ضروری کودک به صورت مستمر انجام نگرفته است و کودک به  علائمی چون بیحالی، تب و استفراغ ،کاهش اشتهاء، تب و سرفه گرفتار شده است
 
رئیس بیمارستان حشمیته سبزوار اظهار کرد:  همچنین کودک دو ساعت قبل از مراجعه به بیمارستان دارای خواب آلودگی و اختلال هوشیاری شدید شده و تنفس های بیمار نیز بصورت خر خر مانند بوده است
 
دکتر نعمت شاهی اضافه کرد: با توجه به تنفس های نامنظم و افت تنفسی با تجویز تیم پزشکی لوله  تراشه  و تهویه مکانیکی برای کودک انجام شد و عملیات   CPR ویژه اطفال در دفعات مکرر صورت گرفت
 
وی گفت: متاسفانه وخامت بیش از حد وضعیت بالینی بیمار با وجود تلاش های تیم پزشکی بی نتیجه ماند و منجر به فوت بیمار شد.
 
این در حالی است که یکی از داوطلبین انتخاباتی سبزوار  برای تخریب نماینده دوره نهم  در اذهان عمومی و زیر سوال بردن عملکرد وی  در مدت خدمتش در مجلس ، علت مرگ این کودک را نبود تجهیزات در بیمارستان تازه افتتاح شده حشمتیه عنوان کرده است.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments

نهادهایی که در کشور از حقوق کودک دفاع میکنند؟!!!!!!!! برو بابا دلت خوشه ها نکنه فکر کردی ا ینجا اروپاست؟!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما