آمار مراجعان به پزشکی قانونی سبزوار از برخی استانهای کشور بیشتر است

سبزوار- ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: آمار مراجعان به پزشکی قانونی در سبزوار از برخی استانهای کشور بیشتر لذا تجهیز و تقویت آن در این شهرستان ضروری است.
 
دکتر سید آریا حجازی روز دوشنبه طی گفتو گو با خبرنگاران در سبزوار افزود: این در حالی است که پزشکی قانونی سبزوار با کمبود نیروی انسانی مواجه بوده و ساختمان فعلی آن مناسب نیست لذا حداقل نیاز به چهار پزشک و کارشناس دیگر دارد.
 
وی به فضای محدود ساختمان فعلی پزشکی قانونی سبزوار اشاره و بیان کرد: امکان کالبدشکافی و برخی اقدامات تخصصی در این ساختمان امکانپذیر نیست.
 
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی در ادامه گفت: دو مرکز پزشکی قانونی نیز در شهرستانهای جوین و جغتای واقع در غرب استان مستقر شده که از حجم انبوه مراجعان به پزشکی قانونی سبزوار کاسته می شود.
 
وی افزود: سالانه 120 هزار معاینه پزشکی قانونی در خراسان رضوی انجام می شود که 80 درصد آنها معاینات مربوط به مصدومان حوادث و نزاع و مابقی نیز مرتبط با کارشناسی و آزمایشگاه و فوتی است.
 
رئیس اداره پزشکی قانونی سبزوار چندی قبل در گفت و گو با خبرنگار شمار مراجعان به این اداره را روزانه 30 نفر اعلام کرده بود.
 
24 مرکز پزشکی قانونی در سطح خراسان رضوی با 180 نیروی پشتیبانی و کارشناس دایر است.
 
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما