توزیع و کاشت بیش از ۳۰ هزار اصله نهال در سبزوار

همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بیش از ۳۰ هزار اصله نهال در سبزوار کاشت و توزیع شد.
 
به گزارش روابط عمومي شهرداري سبزوار، معاون استاندار و فرماندار ويژه سبزوار سبزوار در مراسم روز درختکاری گفت: بسیاری از آلایندگی های زیست محیطی توسط انسان ها به جامعه وارد می شود احیای سنت الهی و ملی درختکاری می تواند زمینه های ایجاد بستر مناسب برای زندگی بهتر در شهر ها و روستاها را فراهم کند.
 
احمد برادران افزود: تمامی آحاد  جامعه وظیفه دارند برای ترویج این سنت در قالب بهبود فضای طبیعی کشور این عمل  خیرخواهانه را هرساله انجام دهند.
 
وی ادامه داد: در چندین سال گذشته توسعه شهرها و حرکت به سمت صنعتی شدن آسیب های بسیاری به درختان ایجاد کرده است پاسداری از محیط زیست فقط وظیفه شخص یا ارگانی خاصی نیست بلکه وظیفه تمام اقشار مختلف مردمی است و  باید برای حراست از نعمت های خداوند متعال از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
 
برادران گفت: بسیاری از معضلات در جنگل ها و منابع طبیعی در جاگذاشتن پسماند های مختلف است که باعث آلودگی سیمای محیط زیست و بروز خسارت های بسیاری می شود و اثرات منفی آن به نسل های آینده این جامعه منتقل می شود.
 
شهردار سبزوار نیز در ادامه این مراسم گفت: متاسفانه منابع طبیعی و فضای سبز موجود در سطح کشور هم اکنون در وضعیت دشواری قرار گرفته است که ضروری است برای حفظ و احیاء این نعمت خدادادی فرهنگ حراست از محیط زیست در بین مردم نهادینه شود.
 
محمد علی طالبی گسترش فرهنگ درختکاری و حفاظت از درختان را امری بسیار مهم برشمرد و  و یکی از مهمترین اهداف شهرداری ها را ایجاد خدمات پیشرفته و افزایش رفاه شهروندی بیان کرد و گفت: زندگی مدرن شهری براساس دسترسی آسان به امکانات می تواند زمینه های توسعه شهری و نشاط را در جامعه فراهم کند.
 
او اظهار کرد: امروز بالغ بر ۱۰ هزار نهال همراه با مشخصات فرد توسط مردم و مسئولان کاشته خواهد شد تا میزان سبزی شهری به بالاترین شاخص برسد.
 
گفتني است اين مراسم با همكاري شهرداري، سازمان پارك ها و انجمن دوستداران طبيعت سبزوار در محل انتهاي بلوار ازادگان با اجراي برنامه هاي فرهنگي، هنري، موسيقي سنتي، تئاتر، پانتوميم و… با حضور مسئولان شهري و مردم برگزار شد. همچنين در اين مراسم به مسئولان كارت افتخاري هميار طبيعت اهدا شد.
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما