رئیس شورای شهر سبزوار:

شهرداری سبزوار امسال بدترین رکود اقتصادی 37 سال گذشته را تجربه کرد

سبزوار- رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه شهرداری سبزوار دچار رکود شده است بیان کرد: با وجود نارضایتی از عملکرد شهرداری اما تمام مشکلات را نباید به گردن شهردار انداخت.
 
کاظم کرامت در گفت و گو با مهر بیان کرد: شهرداری سبزوار درطول ۳۷ سال گذشته امسال بد ترین رکود اقتصادی را تجربه کرد.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد صحت و سقم برکناری شهردار سبزوار اظهار کرد: از همان ابتدای ورود دکتر طالبی به شهرداری یکسری افراد مخالف و تعدادی نیز موافق بودند اما هیچ وقت نگذاشتیم کار به جای باریک برسد تا اینکه قبل از انتخابات تعدادی از اعضا با طرح سوال از شهردار خواستار پاسخ بودند که به لحاظ قانونی به عنوان رئیس شورای شهر موظف به اعلام آن به صورت کتبی به شهردار بودم.
 
کرامت بیان کرد: با ابلاغ سوالات به شهردار، فرصتی ۱۰ الی ۱۵ روزه به وی داده شد تا با حضور در صحن شورا به سوالات اعضا پاسخ دهد به لحاظ اینکه انتخابات نزدیک بود و همه نگاه ها باید به این سمت معطوف می شد این فرصت دو هفته ای تعدیل شد و متاسفانه شایعه های فراوانی مبنی بر برکناری یا استعفای شهردار نقل هر محفلی شد.
 
وی اظهار کرد: امسال عملکرد خوبی در بحث پروژه های عمرانی نداشتیم همه به وضعیت مالی و اقتصادی کشوربرمی گردد اگر قرار باشد همه امور را به گردن شهردار بیندازیم بی انصافی است زیرا دکتر طالبی یک شخصیت کشوری با چهره فرهنگی است قضا و قدر همه دست به دست هم داد تا نتواند موفق عمل کند.
 
رئیس شورای شهر سبزوار مهمترین تراز شورا را بودجه دانست و گفت: سال گذشته شهرداری بودجه را با رقم ۳۳۵ میلیارد به شورا تقدیم کرد اما این رقم تاکنون محقق نشده است و این نشان می دهد  که شهرستان در بحث ساخت و ساز ضعیف عمل کرده است.
 
کرامت یادآور شد: بنا بود با این بودجه چند صد میلیاردی پروژه هایی چون ارگ امیریه، باغ بازار، مجتمع تجاری  ۲۴متری انقلاب و آرامش به عنوان پروژه های مولد اجرا کنیم  تا در کنار این طرح ها عملیات اجرائی چندین پروژه دیگر نیز شروع شود.
 
وی افزود: سراسر کشور درگیر معضل کمبود مالی است  و از همین رو کمبود اعتبارات موجب توقف تمامی پروژه ها و از جمله  طرح های مولد در سبزوار شده است حتی با اینکه تعدادی از پروژه ها به بخش خصوصی واگذار شد اما عملاً اتفاق خاصی را در پیشرفت طرح ها شاهد نبودیم.
 
کرامت خاطر نشان کرد: برای سال ۹۵ بودجه را با رقم ۲۴۷ میلیارد تومان خواهیم بست همین عقب نشینی ۸۸ میلیاردی یعنی اینکه منصفانه تر کار کرده ایم.
 
وی ادامه داد: مهمترین ویژگی اعضای شورای شهرسبزوار اتحاد، همدلی و همزبانی است مشکل اساسی که می گویم از عملکرد شورا راضی نیستم عدم تحقق وعده هایی است که در راستای خدمت به مردم برنامه ریزی شده بود مهمترین طرح های مهم از جمله گردشگری، اتصال امامزاده شعیب(ع) به کمربندی، باغ بازار و دهها پروژه دیگر که ازمطالبات به حق مردم شهروندان بود به جهت مضیقه مالی اجرا نشد.
 
رئیس شورای شهر سبزوار اضافه کرد:  شورای از نظر کاری پاسخگوی مردم است در هر ماه ۸ جلسه رسمی دارد اما تنها نقطه ضعف ما در یکسال اخیر مباحث مالی بود که براهداف فکری، اقتصادی و فرهنگی تاثیر منفی گذاشت.
 
کرامت  در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مهمترین برنامه ای که شورا برای سال ۹۵ در برنامه دارد چیست؟ گفت:  اگر وضعیت اقتصادی به همین منوال باشد که نمی شود کار کرد اما در صورت بهبود شرایط مالی کشور  برنامه های سال آینده را پروژه محور تعریف کرده ایم تا آنچه را که شایسته مردم سبزوار است اجرائی کنیم.
 
منبع: خبرگزاری مهر

 

 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما