بنا به اخطاریه اداره هواشناسی استان:

پیش بینی بارندگی شدید و کاهش دما برای اکثر مناطق خراسان رضوی در 13 فروردین

                                               اخطاریه شماره 2مورخ 12/01/1395
 
احتراما پیرو اطلاعیه شماره 02 مورخ 95/01/11
    به استحضار می‌رساند با توجه شدت بارش ها طی فردا (جمعه 13/01/1395) و همچنین شنبه هفته آتی احتمال ابگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها و طغیان رودخانه های استان طی این مدت وجود دارد، لذا از اتراق در حاشیه رودخانه جدا خوداری گردد.
همچنین با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما و بارش برف توام با وزش باد نسبتا شدید به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانه برای تردد در محورهای کوهستانی استان الزامیست.
 
اطلاعيه شماره 02مورخ 11/01/1395
 
طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌هاي هواشناسی فردا (پنج شنبه 12/01/95) وضعیت جوی استان به طور نسبی پایدار خواهد بود اما از بعدازظهر فردا روند افزایش ابرناکی و از اواخر وقت آن شروع بارش ها در سطح استان پیش بینی می شود. از اوایل وقت روز جمعه (13/01/95) سیستم بارشی، ضمن گسترش، تقویت شده و در غالب نقاط استان طی این روز شاهد بارندگی همراه با وزش باد نسبتا شدید خواهیم بود، ضمن اینکه با شمالی شدن جریانات، کاهش قابل ملاحظه دما (بطور میانگین 10 تا 12 درجه سلسیوس) در سطح استان پیش بینی شده است.
·         شروع بارش ها به شکل رگبار با احتمال رعدوبرق و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود از این رو احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.
·         از بعدازظهر جمعه بارش در نواحی سردسیر و کوهستانی استان به شکل باران و برف پیش بینی شده است.
·         دامنه فعالیت زمانی این سیستم تا قبل ازظهر یکشنبه پیش بینی شده اما بیشترین حجم بارش ها از اوایل وقت جمعه و به صورت متناوب تا بعدازظهر شنبه رخ خواهد داد .
·         طبق تحلیل مدل ها بیشترین حجم بارش در شهرستان های کلات نادر، درگز، قوچان، چناران، جوین، جغتای، اطراف شهرستان سبزوار، نیشابور، کوهسرخ، فریمان، ارتفاعات تربت حیدریه و شهرستان مشهد (بویژه مناطق ییلاقی) پیش بینی می شود.
·         به علت وزش باد و بارندگی و از بعدازظهر جمعه با توجه به بارش برف و باران، کولاک برف همچنین تشکیل مه و کاهش دید احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان وجود دارد.
 
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما