نجاتگران هلال اهمر جغتای همچنان در جستجوی پیرمرد گم شده در کوهستان

نجاتگران هلال احمر جغتای در جستجوی پیرمرد گم شده در کوهستان
 
سبزوار- ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر جغتای گفت: چند گروه از نجاتگران و امدادگران این جمعیت در حال جستجو برای یافتن مردی 79 ساله هستند که در کوههای این شهرستان گم شده است.
 
براتعلی میرجهانگیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پیرمرد روستایی 11 فروردین جاری برای جمع آوری گیاه به سمت کوههای جغتای رفته است.
 
وی ادامه داد: ظهر 13 فروردین مفقود شدن این فرد به جمعیت هلال احمر اطلاع داده شد لذا بلافاصله نجاتگران وارد عمل شده و عملیات جستجو و نجات را در کوهستانهای منطقه آغاز کردند.
 
رئیس جمعیت هلال احمر جغتای گفت: هم اکنون 33 نجاتگر و کوهنورد جمعیت هلال احمر شهرستانهای سبزوار، جوین و جغتای همراه چندین نیروی بسیجی منطقه در حال جستجو برای نجات این فرد هستند.
 
وی به نقل از نزدیکان فرد گم شده افزود: این پیرمرد هر ساله برای جمع کردن گیاهان به کوهستانهای جغتای رفته و روز بعد به خانه باز می گشته است.
 
مرکز شهرستان 48 هزار نفری جغتای در 350 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
 
*     *      *
 
لازم به ذکر است شهرستان جغتای در غرب خراسان رضوی دارای طبیعتی ییلاقی و کوهستانی است به طوری که یکی از بلندترین قله های خراسان رضوی در رشته کوه جنوبی این شهرستان قرار دارد.
 
رشته کوه جغتای به طول حدود 110 کیلومتر در جنوب این شهرستان و در مرز شمالی شهرستان داورزن امتداد دارد و بلندترین قله آن کوه «گر» با ارتفاع 2924 متری است که با قله شیرباد مشهد به عنوان بلندترین قله و معروف به بام خراسان با ارتفاع 3320 متر تنها 400 متر تفاوت ارتفاع دارد.
 
به همین دلیل امدادگران هلال احمر جغتای بدون شک در مسیر مأموریتی سخت قرار گرفته اند که موفقیت در آن به عوامل زیادی از جمله لطف و کمک خداوند بستگی دارد.
 
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما