رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار:

در شورای شهر سبزوار کفه روابط بر ضوابط سنگینی می کند

در گفت و گو با مهر عنوان شد؛
شورای شهر سبزوار درگیر حاشیه ها شده است/سنگینی کفه روابط بر ضوابط
 
سبزوار- رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار گفت: متاسفانه مدتی است که اعضای شورا به جای پرداختن به مسائل کلان شهری و حل مشکلات مردم درگیر حاشیه هایی شده است که انرژی و وقت زیادی می گیرد.
 
جلال تعصبی در گفت و گو با مهر بیان کرد: متاسفانه این حاشیه ها هیچ اثری به جز ایجاد دلسردی و استخفاف جایگاه شورا و از همه مهمتر سلب اعتماد مردم از مسئولان در بر ندارد .
 
وی اظهار کرد: برخی از این حاشیه ها به عملکرد شورا و شهرداری و بخشی نیز به ارتباطات بین اعضای شورای شهر بر می گردد  لذا در فضایی زندگی می کنیم که نمی دانم بایستی متاسفانه گفت یا خوشبختانه که حفظ روابط بین افراد در سطوح مختلف بر اجرای ضوابط می چربد.
 
وی ادامه داد: طبیعی است وقتی اوضاع این چنین باشد دلخوری ها و حاشیه ها افزایش  می یابد و لذا اگر رفتار ها بر مبنای قانون پایه گذاری شود شاهد کاهش این اختلافات خواهیم بود.
 
وی افزود:  خصیصه مهم شورای شهر سبزوار حفظ وحدت به هنگام ضرورت و از آن مهمترحرمت داری است اما این روزها حاشیه ها به قدری پررنگ شده و  رفتارهایی رخ می دهد که در شان شورا و اعضای آن نیست.
 
تعصبی اظهار کرد: متاسفانه بنده از این وضعیت فعلی بسیار گله مند هستم چرا که اعضا به جای پرداختن به مسائل کلان و فکر اساسی برای حل مشکلات مردم بیشتر وقت خود را به حاشیه ها سپری و برخی سوء استفاده کنندگان از این شرایط آنها را در گیر حاشیه ها می کنند تا از اصل کار باز مانند.
 
وی با بیان اینکه در این شرایط اعضاء باید رفتاری معقول  داشته باشند گفت: هر چند با این جمله متهم به مماشات می شوم ولی نسخه ای که در حال حاضر برای شورا و شهرداری  می پیچم آرامش و احترام به جایگاه و تصمیمات قانونی شورا و از آن مهمتر حفظ استقلال شورا در تصمیم گیری ها و عدم تاثر از فضاهای ایجاد شده است.
 
رسانه ها به شایعات دامن نزنند
 
رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار گفت: از رسانه ها هم جدا انتظار دارم که به جای دامن زدن به شایعات اخبار رسمی و یا حداقل دارای منبع را در اختیار افکار عمومی قرار دهند تا اعتبار افراد در اذهان عمومی مخدوش نگردد.
 
تعصبی اظهار کرد: خبرنگاران به جای پرداختن به شایعات اطلاعات صحیح و موثق را در اختیار مردم قرار دهند تا بیش از این به شایعات دامن زده نشود چون فضای الآن با آنچه که بنده از واقعیت ها می دانم بسیار فاصله دارد و بصورت اغراق آمیزی بزرگ نمایی شده است.
 
سلب عضویت ۲ عضو شورای شهر هنوز  قطعیت پیدا نکرده است
 
رئیس شورای شهرستان در ادامه در مورد صحت و سقم سلب عضویت  دو تن از اعضای شورا نیز گفت:  این مطلب تا قطعیت احکام صادره صحت ندارد زیرا چنانچه شورای حل اختلاف استان حکم بر سلب عضویت فردی از شورا بدهد طبق قانون فرد سلب عضویت شده حق اعتراض به شورای حل اختلاف مرکزی در وزارت کشور را دارد در صورت تائید حکم توسط آن مرجع، فرد می تواند در دیوان عدالت اداری پیگیر اعتراض خود باشد .
 
شهردار سبزوار استعفای خود را پس گرفت
 
تعصبی در پاسخ به سوال مهر از باز پس گیری استعفاء نامه شهردار سبزوار که نیمه سوم اسفند ماه گذشته متن آن به شورا تقدیم شده اظهار کرد: با توجه به تعطیلات نوروزی فرصت طرح این نامه به صورت رسمی در صحن شورا پیش نیامده بود که روز گذشته با حضور ۱۳ تن اعضای شورا جهت قرائت و بررسی استعفا نامه دکتر طالبی و استمزاج از اعضا جلسه ای تشکیل شد که اعلام شد شهردار استعفای خود را پس گرفته اند.
 
وی با اشاره به گفته شهردار فعلی که همه چیز به حالت نخست برگشته و قصد ادامه کار را دارد ادامه داد: فعالیت دکتر طالبی در شهرداری توسط اعضا بررسی خواهد شد زیرا مدتی است تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر ابهامات و سوالاتی از وی دارند که حق نمایندگان مردم است که به آنها پاسخ داده شود.
 
تعصبی افزود: سوالات بایستی به صورت رسمی به رئیس شورای شهر تحویل و به شهردار ابلاغ گردد تا وی در فرصت قانونی در صحن حاضر  و به سوالات پاسخ دهند و در نهایت در مورد رفتن یا ماندن شهردار اعضای شورای شهر  تصمیم گیری کنند.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما