سبزوار نامزد برگزاری همایش بین المللی جوانان و صلح جهانی شد

شهردار سبزوار:
 
شهردار سبزوار گفت: سبزوار جزء سه شهر برتر نامزدی برگزاری جشنواره بین‌المللی جوان و صلح جهانی شد.
 
محمد علی طالبی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش در مهرماه سال گذشته برای نخستین بار در سال گذشته در تبریز برگزار شد که در آن بیش از 30 سفیر از کشورهای مختلف و 7 نفر از وزرا دولت حضور داشتند.
 
وی افزود: این همایش بین‌المللی برای دومین بار امسال در مهرماه برگزار می‌شود که تعداد 20 کلان شهر برای برگزاری آن اعلام نامزدی کرده‌اند.
 
طالبی با اشاره به اینکه شهرداری سبزوار برای برگزاری این همایش اعلام آمادگی کرده است،عنوان کرد: بر همین اساس ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و علمی غنی شهرستان را به دبیرخانه این همایش ارسال کرده و با رایزنی‌های صورت گرفته در بین سه شهر برتر( سبزوار، شیراز و کیش) برای برگزاری این همایش قرار گرفته‌ایم.
 
وی افزود:در حال حاضر دبیرخانه همایش در حال بررسی ظرفیت‌های این سه شهر برای برگزاری این همایش در یکی از آنهاست که امیدواریم سبزوار با توجه به ظرفیت‌های غنی فرهنگی، علمی و تاریخی بتواند مجوز این همایش را اخذ کند.
 
شهردار سبزوار عنوان کرد: یکی از علل گزینش سبزوار در بین این 20 شهر برگزاری همایش ملی باز آفرینی محلات و سکونتگاه‌های غیررسمی و کنگره و بین‌المللی سربداران در سبزوار بود.
 
طالبی  با بیان اینکه در همایش امسال قرار است بیش از 40 سفیر و وزیر امور خارجه کشورمان حضور پیدا کند، گفت: حوزه مدیریت شهری، فرمانداری و دانشگاه‌ها آمادگی خود را برای برگزاری این همایش بین‌المللی در شهرداری سبزوار اعلام کرده و زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده‌اند.
 
منبع: خبرگزاری تسنیم
*    *    *
 
مسعود پسندیده نیز صبح امروز در صفحه اینستاگرام خود تصویر نامه ارسال شده از سوی دبیرخانه جشنواره بین المللی جوانان و صلح جهانی را به شهرداری سبزوار، منتشر کرده است:
 
 
 
پسندیده همچنین نوشته است: این همایش با حضور 5 وزیر امور خارجه و 30 سفیر از کشورهای مختلف، معاون رییس جمهور روسیه، وزرای (امورخارجه، علوم، فرهنگ و ارشاد، ورزش) ایران و بسیاری از شخصیتهای ملی برگزار خواهد شد.
 
سبزوار با رایزنی شهردار محترم، از بین 20 مرکز استان به این مرحله رسیده است.
 
امید است شهر سبزوار به عنوان میزبان نهایی این همایش بزرگ انتخاب گردد.
 
*    *     *
 
گفتنی است اگر سرانجام پس از بررسی های لازم سبزوار به عنوان شهر برگزار کننده دومین دوره همایش بین المللی جوانان و صلح جهانی انتخاب شود، این یکی از معدود اقدامات غیرکلیشه ای و بلندنظرانه مسئولان شهری سبزوار در چند سال اخیر است که می تواند تأثیرات ملی و بین المللی خوبی برای معرفی چهره اصیل تاریخی و ظرفیت های واقعی فرهنگی و اجتماعی سرزمین کهن بیهق داشته باشد.
 
سبزوار دومین قطب علمی و دانشگاهی شمال شرق کشور پس از مشهد مقدس و یکی از 36 پایتخت تاریخی ایران است (منبع) اما با وجود این ظرفیت ها تا کنون فرصت های مهم زیادی را نظیر انتخاب شدن به عنوان پایتخت کتاب ایران (در دو دوره برگزاری تا به این لحظه) (منبع) و قرار گرفتن در فهرست 14 شهر نمونه گردشگری ایران(منبع) را به خاطر کم کاری مسئولان از دست داده است.
 
از ابتدای انتخاب دکتر طالبی به عنوان شهردار سبزوار در سال 93 همه انتظار داشتند در دوران حضور وی با توجه به سوابقی که از مدیریت هایی در سطح ملی داشته است، اقداماتی در شهر سبزوار انجام شود، که شأن و منزلت واقعی این شهر را در سطح ملی و بین المللی به رخ بکشاند.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
 

 

نظرت را بنویس
comments

خیلی عالیه. سبزوار واقعا ظرفیتشو داره . تبریک میگم بالاخره انگار مسئولان بی بخار سبزوار از لاک بی حوصلگی و روزمرگیشون در اومدن. اما باید خیلی زودتر از این ها به فکر برگزاری چنین برنامه هایی در سبزوار میافتادن . بازم دم دکتر طالبی گرم

يك همشهري در مشهد

سلام من ساكن مشهد هستم هر روز خبر هاي سبزوار را مي خونم خيلي خيلي خوشحالم كه اين خبر را خوندم اقاي طالبي فرصت را از دست ندهيد متشكرم

همشهری سبزواری

سلام. خیلی خوشحال شدم همچین خبری رو دیدم. ان شاالله که بشه این همایش بین المللی تو شهر ما برگزار بشه. اما امیدوارم که برگزاری این همایش مثل کنگره سربداران نباشه. من خودم شاهد آبرویی که از شهرمون تو اون کنگره رفت بودم. خوشحال بودم که کنگره داره برگزار میشه و از نزدیک شاهد بی برنامگی و افتضاح بودن برنامه ها بودم. از دکور گرفته که نشون داد هیچ هنرمند توانایی تو شهرمون نداریم ( شاید هم نمی خواستند هزینه کنند واسه چهارتا تیر و تخته. فقط نمیدونم چرا با این بضاعت کم کنگره بین المللی برگزار می کنیم) و وضع تبلیغات تو شهر و پذیرایی از مهمونا و.... واقعا در شان شهرمون نبود. فقط دادار دودور داشت این کنگره و واسه بعضی آقایون خوب شد هی رفتن اون بالا واسه هم به به گفتند و مدال به هم دادند و... دعا می کنم این قرعه به نام شهرمون بیفته و ان شاالله که مسوولین بتونن حرمت و بزرگی سبزوار رو حفظ کنن. الهی آمین
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما