سبزوار بزرگ در مرکز توجه نقاط مختلف کشور


 مخاطبان عزیز و همیشگی اسرارنامه شاید در چندهفته اخیر متوجه این موضوع شده باشند که به روزرسانی مطالب اسرارنامه در بخش رویدادها و یا تأیید و پاسخگویی به نظرات مخاطبان که معمولاً به صورت روزانه و شاید در هر روز چند مرتبه انجام می شد ، کمی با کندی مواجه شده است.
این کندی به دلیل کم کارشدن تحریریه اسرارنامه نیست. بلکه به آن سبب است که در هفته های گذشته دامنه فعالیت های اسرارنامه به دلیل برخی ضرورت ها از چارچوب این وبسایت فراتر رفته و اخیراً به دلیل اینکه منطقه سبزوار بزرگ با همه  شهرها و بخش ها و روستاهای آن به شدت مورد توجه بسیاری از هموطنان در سایر نقاط کشور قرار گرفته است ، اسرارنامه مجبور شده دامنه نظارت و فعالیت خود را به صورت محسوسی – تا حد امکان-  در سطح کل کشور گسترش دهد.
توجهات گسترده به مسائل سبزوار به گونه ای است که رسانه های متعلق به دورترین شهرها و استان های ایران هم این روزها میزبان مطالب و بحث های داغی میان مخاطبان خود در مورد وضعیت سبزوار در شمال شرق کشور هستند.
برای مثال می توان به یکی از وبلاگ های فعال در جنوب غرب کشور اشاره کرد که با اسم استان خوزستان شمالی به مرکزیت دزفول فعالیت می کند. و در روزهای اخیر به گزارش شماری از همشهریان عزیز ، شاهد مباحث داغی در این وبلاگ پیرامون مسائل شمال شرق کشور به ویژه دو شهر سبزوار و نیشابور بوده ایم.

برای مشاهده این مباحث به پیوندهای زیر مراجعه نمایید :

http://dezrud.blogfa.com/comments/?blogid=dezrud&postid=621&timezone=12600


http://dezrud.blogfa.com/post-621.aspx

 رسانه های داخلی منطقه غرب خراسان رضوی نیز این روزها میزبان چند ین نظر و مطلب مفصل در رابطه با موضوعات محلی است.


برای مشاهده این مطالب در نسیم جوین به پیوند زیر مراجعه کنید :

 http://nasim.joveyn.ir/?p=5020&cpage=1#comment-934

البته موضوع در معرض توجه قرار گرفتن ، برای شهری مانند سبزوار با این مقدار بالا از توانمندی های دانشگاهی ، ورزشی ، مواصلاتی ، سیاسی ، تاریخی  و فرهنگی ، چیز عجیب و بی سابقه ای نیست و حتی می توان ادعا کرد ، سبزوار ، در طول تاریخ خود در سرزمین خراسان و کشور ایران تقریباً در اکثر دوره ها به همین شکل در مرکز توجه مناطق مختلف بوده است.
در دوران معاصر نیز این مرکز توجه بودن سبزواربزرگ با همت تلاش مردم و مسوولان این منطقه ، به اوج خود رسیده است.
 به عنوان مثال هر بار پیروزی ورزشکاران تیم های ثامن الحجج سبزوار در مسابقات خود ، نام زیبای سبزوار را در میان جوانان بسیاری از مناطق کشور با اقتدار بازگو می کند که این لطفی بزرگ و ارزشمند از موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج به مدیریت آقای ابوالفضل میرعلی فرزند شایسته خطه سربداران است.
پیش از این نیز در داخل مرزهای خراسان رضوی هم استانی های عزیز نیشابوریمان بارها و بارها علائق و حساسیت خود را نسبت به مسائل خطه سربداران نشان داده و حضور فعالی در رسانه های محلی سبزوار و سایر  شهرهای منطقه از خود به نمایش گذاشته اند.

برای مشاهده این حضور پررنگ نیشابوری ها (با اسامی واقعی یا مستعار) در وبسایت های سبزوار و آخرین نظرات و دیدگاه های ارسال شده توسط آنان به آدرس های زیر  مراجعه نمایید :


http://www.asrarnameh.com/news.php?id=866



http://www.asrarnameh.com/essays.php?id=1201



http://www.asrarnameh.com/essays.php?id=555



بدین گونه است که همه روزه مخاطبان متعددی از بسیاری از نواحی کشور به رسانه های محلی غرب خراسان رضوی سر می زنند تا از آخرین رویدادها وتحلیل های متعلق به این منطقه با خبر شوند.
در چنین شرایطی بر تمام رسانه های فعال در شهرهای سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن ، ششتمد و روداب لازم است ، با درک شرایط حساس کنونی در انتشار مطالب خود ، به گونه ای عمل کنند که ارزش ها و توانمندی های حقیقی شهر و دیار خود را برای مخاطبان غیربومی شرح دهند و از انتشار هر گونه مطلبی که به آبروی منطقه لطمه وارد کند و مورد سوءاستفاده برخی مناطق دیگر قرار گیرد ، بپرهیزند.
زیرا خوانندگان مطالبی  که در وبسایت های متعلق به غرب خراسان رضوی منتشر می شود ، فقط مردم و مسوولان شهرهای سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن ، ششتمد و روداب نیستند.بلکه از همه جای کشور به ویژه از شهر عزیز و همسایه نیشابور مخاطبانی همیشگی برای مطالب رسانه های محلی سبزوار وجود دارد و حتی ممکن است این مخاطبان با اسامی واقعی یا غیرواقعی و با نیت های مختلف در بخش نظرات وبسایت های محلی سبزوار نیز حضور پیدا کنند و به ارسال نظرات و حتی مطالبی درخصوص موقعیت شهرها ، عملکرد مسوولان ، طرح اختلاف میان مناطق مختلف و ... بپردازند.
لذا مدیران محلی منطقه سبزوار بزرگ باید با بصیرت و دقت کافی به انتشار مطالب و مدیریت رسانه های تحت نظر خود بپردازند.
اسرارنامه قبلاً نیز در این زمینه هشدارهایی داده و به روشنگری هایی پرداخته است. برای مطالعه مطالب قبلی اسرارنامه در این زمینه به پیوند زیر مراجعه نمایید :
هشدار برای مردمان منطقه غرب خراسان رضوی

در پایان اعلام می کنیم ، در روزهای گذشته شمار زیادی از نظرات از جانب مخاطبان گرامی برای مطالب مختلف اسرارنامه ارسال شده است ، که هنوز بسیاری از این نظرات تأیید نشده اند اما ان شاالله به تدریج تمام نظرات رسیده تأیید  خواهند شد .


توجه : نظرات مخاطبان برای این مطلب با چند روز تأخیر تأیید و پاسخگویی می شود.


کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
ادامه جنبش رسانه ای سبزوار با راه اندازی مجله اینترنتی سبزواری ها
 
نظرت را بنویس
comments

سلام به همه مردم بزرگوار شهرستان های غرب خراسان.سعی میکنم کوتاه بگم.یکی از دوستان نزدیکم که حدود 10 سال هست در نیشابور به کار و زندگی مشغوله خبری موثق بهم داد که براتون نقل می کنم.به تازگی عده ای از فعالین رسانه ای و اجتماعی در شهرستان نیشابور گروهی رو برای فعالیت گسترده در فضای اینترنتی بویژه سایت های منطقه غرب خراسان تشکیل دادند گه فعالیتهای سازماند هی شده ای را در فضای اینترنت انجام بدن.و به گفت این دوست فعلا بیشتر تلاششون رو برای ایجاد اختلاف بین مردم مناطق غرب خراسان متمرکز کردن و از هر فرصتی استفاده می کنند که بین مردم منطقه بد بینی و نفاق ایجاد کنند.بیشتر به عنوان جعلی مردم ساکن در یکی از شهرستان های غرب خراسان نظری رو منتشر می کنند و حتی وبلاگ های مستقلی در حمایت از بعضی شهرستانها ایجاد کردند ودر ظاهر با درج مطالب دلسوزانه اهداف خودشو ن رو دنبال می کنند ولی متاسفانه هدفشون خیر نیست.البته ما برای همه مردم عزیز نیشابور احترام قایلیم ولی وظیمون بود که در مورد بعضی حرکت ها به مردم عزیزمون هشدار بدیم.با تشکر امیدارم دوستان عزیزمون هم در اسرار نامه در آگاهی رسانی به مردم وایجاد اتحاد تلاش کنند و هماهنگی بیشتری با فعالین رسانه ای و اجتماعی سایر شهرستان های خراسان غربی ایجاد کنند

عشق سبزوار

با سپاس از اسرارنامه مطلب قابل درک است.موفق و پایدار باشید.

سرزمین سربداران

با سلام مطلب خیلی جالبی بود نباید بین مسئولین و مردم تفرقه ایجاد بشه و باید همیشه اتحادشون رو حفظ کنند ضمنا در مورد شهرستان داورزن اگه میشه یه مطلبی بنویسید من دیروز داورزن بودم و تو راهپیمایی این شهر شرکت کردم معاون استاندار به صورت رسمی فرماندار این شهرستان یعنی اقای مهندس غفاری رو معرفی کرد از امروز داورزن به صورت رسمی شهرستان شد و فرمانداریش و بخشداری بخش باشتین با مرکزیت ریوند هم استقرار پیدا کرده یاد یه مطلبی از تو یکی از وبلاگ های نیشابور افتادم پارسال بود نوشتند سبزواری ها اگه عرضه دارند ......... رو پس بگیرند شهرستان داورزن پیشکش حالا من اینجا بهشون میگم عرضه نداشتیم ............ رو پس بگیریم ولی عرضه داشتیم بخش 25هزارنفری رو شهرستان کنیم به امید روزی که شاهد ارتقاء بخش روداب با مرکزیت شهر بزرگ روداب به عنوان ششمین شهرستان اقماری سبزوار وهفتمین فرمانداری غرب خراسان باشیم و به امید اینده ای نزدیک که فرماندار ششتمد هم معرفی بشه انشاالله با تشکر
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما