کرامت: 9 نفر از اعضای شورا منتقد عملکرد شهردار هستند / سئوال کردن از شهردار حق قانونی شوراست / انتظار داریم دکتر طالبی طمأنینه بیشتری داشته باشد و خواست شورا را بپذیرد

در آخرین روزهای سال 92 وقتی که شورای شهر سبزوار بعد از 6 ماه معطلی و سپردن اداره امور شهرداری به دست یک سرپرست، سرانجام توانست بر سر شهردار شدن دکتر محمدعلی طالبی توافق کند و بسیاری از صاحب نظران، اصحاب رسانه و شهروندان سبزواری این انتخاب را به فال نیک گرفتند و معتقد بودند طالبی که پیش از این هم تجربه شهرداری سبزوار را داشته و نیز یک چهره دانشگاهی با سوابق مدیریتی در سطح کشور در سال های گذشته است، می تواند کشتی بحران زده شهرداری سبزوار را به ساحل آرامش و مدیریت قانونمندانه و بی حاشیه برساند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، دکتر طالبی نیز در ابتدای انتخاب خود و در جلسه معارفه ای که دو روز قبل از تحویل سال 93 در محل سالن اجتماعات شهرداری سبزوار صورت گرفت، آنقدر سخنرانی معتدل و امیدبخشی ارائه داد و خردمندانه از ورود به بعضی حواشی آن زمان شهرداری پرهیز کرد و در سخنرانی خود بر عمل کردن به شیوه قانونی و تحت نظارت شورا تأکید نمود که سخت می شد باور کرد، که به گفته بعضی از منتقدان کنونی اش روزی تا حدی به شورا و نظارت قانونی شورا بر عملکرد شهرداری بی اعتنا و حتی معترض شود، که بعضی از اعضای شورا بگویند، از بس شورا با طالبی مدارا کرده و از او سئوال نپرسیده، او حالا مورد سئوال قرار نگرفتن و خودسرانه  عمل کردن را حق خود می داند!
 
 
البته اینکه طالبی تا چه اندازه به قانون و نیز به حق اعضای شورای شهر برای نظارت بر کار شهردار و پرسش از مدیران شهرداری پایبند باقی مانده یا بی اعتنا شده، قضاوتی نیست که اسرارنامه بخواهد به آن برسد. اما آنچه این روزها در فضای رسانه ای شهرستان مشاهده می شود، فضای التهاب آمیزی است که نشان دهنده گلایه ها و دلخوری هایی است که بین شهردار و بعضی از اعضای شورا نمود بیرونی یافته است.
 
به طور مثال دکتر طالبی به تازگی در گفتگو با بعضی سایت های محلی یا خبرگزاری های استانی اظهاراتی را درباره فضای شورای شهر و تخلفات آن ها مطرح کرده است که این اظهارات طالبی برای بعضی از شوراییان از جمله رئیس شورای شهر سخت گران آمده است.
 
در همین راستا خبرنگار اسرارنامه پای صحبت ها و یا به عبارتی دقیق تر پای درد دل های کاظم کرامت نشست که قصد داشت در این جلسه از آبروی شورای شهر در مقابل اتهامات بدون مدرکی که به آن وارد آمده دفاع کند.
 
کرامت در این مصاحبه که در حضور علی ارغیانی و مهدی مقصودی اعضای شورای شهر و چند نفر دیگر از خبرنگاران سبزوار انجام شد، با اشاره به مصاحبه های اخیر دکتر طالبی با بعضی رسانه ها گفت:
 
به کار بردن الفاظی مثل شورای منفعت طلب توسط شهردار  محترم صحیح نیست.چه کسی در شورا منفعت طلب بوده؟ ما در این شورا جانباز، رزمنده، آزاده ، برادر شهید و ... داریم. اینکه ادعا می کنند شورا دارد به فساد می رود، شورایی که من رئیسش باشم، علی ارغیانی چشم بینایش باشد، آقای تعصبی و افراد دیگری مثل این عزیزان باشند ، در مقابل چشم این افراد یعنی چه فسادی ممکن است اتفاق بیافتد؟ این شورای منفعت طلب پس چه کسانی هستند؟ چرا معرفی شان نمی کنند؟ این ها مگر چه قدر حقوق می گیرند که منفعت طلب باشند؟ من به عنوان رئیس شورا حق جلسات را تعیین می کنم. بالاترین رقمش را که برای جلسات بنویسم می شود ماهی 3 میلیون تومان. و اگر 10 هزارتومان هم بنویسم کسی نمی تواند حرفی بزند. در حالی که ما در بین رفتگران شهرداری یک جانباز داریم که برجی چهارمیلیون و خورده ای حقوق می گیرد. بنابراین این ها چه القابی است که به کار می برند؟
 
وی در پاسخ به این ادعا که گروهی می گویند شورای شهر تحت تأثیر بعضی شخصیت هاست گفت: اگر منظورشان حسین مقصودی است که او هنوز دو ماه است که رأی آورده و در این مدت من ارتباط خیلی کمی با او داشته ام. اما بحث سئوال از طالبی از مدت ها قبل در شورا مطرح شده و بعضی از اعضای شورا در این مدت تذکرات و سئوالاتی داشته اند که ما جهت همکاری با شهردار، این سئوالات را مسکوت گذاشته ایم. 
 
وی با توجه به اینکه بعضی رسانه ها شایعات را خیلی راحت و سریع درباره اعضای شورای شهر منتشر می کنند اظهار داشت: این که می گویند فلان  عضو شورا سلب عضویت شده یا بازدداشت شده و به زندان افتاده و ... مگر به همین راحتی و سرعت می شود نماینده ای را که با 20 هزاررأی مردم به شورا راه پیدا کرده، سلب عضویت کرد؟ و تازه اگر هم قرار باشد سلب عضویتی صورت بگیرد، تا به شورای استان، شورای مرکز، دیوان عدالت و ... برود و تایید شود، حداقل یک سال طول می کشد.حالا شما از طرف ما بنویسید، هرچه اسنادی که دارند از تخلفات اعضای شورا بیاورند رو کنند. ما راضی هستیم. اما مگر نمی دانند این شورا، شورای برتر کشور است؟
 
کرامت سپس در حالی که علی ارغیانی را شاهد سخنان خود می گرفت، گفت: شما گواهی بدهید که آیا یک جناح سیاسی در شورا رسوخ دارد؟ و آیا تا به حال اصلا بحثی در شورا شده که از چه کسی در انتخابات ها حمایت کنیم؟ سیاسی ترین آدم ها دور ما هستند. اما حتی یکی از جلسات مان هم سیاسی نشده است. 
 
وی سپس افزود: حتی یکی از اعضای شورا که منتقد شهردارند را سراغ ندارید که در جایی علیه شهردار سخنرانی کرده باشند. پس دیگر این حرف ها چیست که می زنند؟ آقای دکتر طالبی به جای اینکه بروند در روزنامه ها صحبت کنند مگر نمی توانند بیایند با خودمان این صحبت ها را مطرح کنند؟مگر ادعای رفاقت نداریم؟
 
وی سپس اظهار داشت: ما وقتی ایشان را آورده ایم با صلح و صفا آورده ایم. الآن هم دلمان نمی خواهد زمین بخورد. ما اهل انتقام نیستیم. دکتر را دوست داریم و یکی از نشانه های دوستی این است که چندین مرتبه بعضی از اعضای شورا تذکراتی نوشته اند و خواسته اند که در شورا مطرح شود و بنده آن ها را مطرح نکرده و به تأخیر انداخته ام.
 
کرامت همچنین گفت: مگر ما نمی دانیم قانون چیست؟ چرا می دانیم، اما برای ما قانون مرام و معرفت و مهربانی و برادری است. در غیر این صورت ایرادگیری راحت است. 
 
وی در ادامه اظهار داشت: اگر قرار است هر اتفاقی بیافتد نفعش باید به مردم برسد. اما هر وقت چنین نشد و کارهایی که می کردیم سودی برای مردم نداشت، بدانیم که این کار شیطانی است.
 
رئیس شورای شهر سبزوار افزود: آبروی مسلمان عزیز است. به من همه جور اتهامات را نسبت داده اند و ... اما من به کسی جواب نداده ام.الان هم که جواب می دهم به حرمت شوراست. شورای ما پاک دست است و کسی این شورا را نمی تواند به زمین بزند.
 
وی سپس گفت: این همه که نوشته اند، کرامت استعفا داده است، اما کرامت استعفا نمی دهد و ما الان به طور قانونی 9 الی 10 نفر از اعضای شورا را داریم که منتقد جدی آقای شهردارند. ابتدا از 4 نفر شروع شد و بعد به تدریج زیاد شد و اگر فردا گفتند 11 نفر و حتی 13 نفر منتقد آقای طالبی هستند تعجب نکنید. 
 
وی سپس تأکید کرد: البته ما همه راه های تعامل را می رویم و امیدواریم سرانجامش خوب شود.
 
کرامت همچنین گفت: من اکنون همه دفاعم از شوراست. شورای ما منفعت طلب و سودجو نیست ما  عضوی در شورا نداریم که در زندگیش ضرر نکرده باشد، نمونه اش همین آقای مهدی مقصودی که اینجا نشسته است.
 
اما ما همه جای ایران را رفته ایم در کجای ایران کمیسیون امنیت و ایثار و مقاومت در شورای شهر دارند؟ در کدام شورا سراغ دارید که این همه به رزمندگان و ... اهمیت بدهند. ما پرترافیک ترین کمیسیون مان کمیسیون ایثارگران است. که هر روز می آیِند و می روند.چه کسی می گوید این شورا منفعت طلبند؟
 
بیشتر اعضای شورا از خانواده شهدا هستند. یعنی حالا ما با همه ارزش ها بیگانه شده ایم؟ انشاالله برای روز شورا حرف های زیادی دارم که با شما مطرح خواهم کرد.
 
اما اکنون نصحیت می کنم وقتی سخن می گویید، مراقب معنای صحبت ها باشید. از گذشته درس بگیرید و به فکر آینده باشید. آنچه در آینده اتفاق می افتد شاید آن چیزی که شما دلتان می خواهد و یا در ذهنتان نقشه کشیده اید، نباشد. حداقل طوری باشید که بعداً بتوانید به رفیق هایتان نگاه کنید.
 
وی سپس گفت: بعضی از رجزهایی که شنیده می شود، نواهایی است که در استیصال و درماندگی گاهی یک ناله ای بلند می شود که بگویند ما هستیم. اما مگر یک طرح سئوال  شورا از شهرداری، این همه قیل و قال دارد؟ ما کاری نکرده ایم. تازه اگر خواسته باشند بپرسند حقشان است. شما که آنقدر می گویید قانون، خوب سئوال پرسیدن هم حق قانونی شوراست.
 
کرامت سپس در پاسخ به این سئوال خبرنگار اسرارنامه که چه طور اوضاع اینقدر آشفته شد و اختلافات بروز کرد، گفت: اولا فضا خیلی بد نیست. من آنچه روی سایت ها می خوانم خیلی بدتر است ، اما در واقعیت بین ما فضای بدی نیست. ما جلسات کمیسیون هایمان برقرار است. با آقای طالبی ارتباط داریم و ... اینجور نیست که علیه هم تیر و تفنگ کشیده باشیم. اما رسانه ها فضا را تیره تر نشان می دهند. و جالب است که بعضی رسانه هایی نقش دارند که ما متوجه می شویم که قضیه از چه قرار است؟ سایتی که تا دیروز به همه فحش می داده است و الان یک مرتبه دارد دفاع می کند؟ این معلوم است که چه سری در کار است؟ 
 
وی سپس اظهار داشت: بیش از یک سال است که سئوالاتی برای اعضای شورا نسبت به عملکرد شهردار پیش آمده است. حرف اعضای شورا این است که میثاق ما بودجه ماست. ما دو وظیفه بیشتر نداریم 1- تصویب بودجه 2- نظارت .یعنی همین الان یکی از اعضای شورا می تواند به شهرداری برود و بخواهد ترازهای مالی را بررسی کند. این حق قانونی شوراست.
 
وی همچنین اظهار داشت: اعضای شورا می گویند ما در سال 94 ، دوازده پروژه مولد داشته ایم. کجاست؟ پروژه مولد یعنی مثلا باغ بازار اجرا شود و از آن چند میلیارد تومان درآمد به دست بیاید و بعد باز بروند در جای دیگر پروژه دیگری را کار کنند. اما حالا کجاست این گونه پروژه ها؟
 
رئیس شورای شهر سبزوار در ادامه گفت: اعضای شورا می گویند، میثاق نامه ما بودجه ماست. بودجه پارسال ما چند درصدش تحقق یافته است؟ می گویند میثاق نامه ما آن مکتوبی است که آقای شهردار داده است. یکی از ارکانش سرمایه گذاری است. حالا شما بفرمایید چند ریال سرمایه گذاری شده است؟ این ها سئوالاتی است که به ذهن اعضای شورا می آید. خود شوراییان هم باید به مردم پاسخ بدهند زیرا مردم می پرسند. 
 
در مبلمان شهری دارید می بینید، در پیاده رو دارید می بینید، ما نمی خواهیم از شورای سوم و شهردار قبلی بگوییم ، اما در آن دوران52 پارک محله اجرا شد. شما اکنون هرچه اعتبار در سبزوار برای میهمانان دارید از شورای سوم است.
 
*   *   *
 
در این لحظه علی ارغیانی اظهارات کرامت را با این جمله تکمیل کرد که: در دوره قبل همزمان 90 پروژه در حال اجرا بود.
 
*   *   *
 
کرامت سپس ادامه داد: اجرای این تعداد پروژه به صورت همزمان خیلی زیاد است. شما به سر گذر می رفتید یک کارگر نمی دیدید. یک ساختمان پلمپ شده نمی دیدید. غوغایی از طرح و برنامه بود. اما به همان میزان بله مگر می شود دیکته ننویسی و غلط داشته باشد؟
 
وی افزود: این که می فرمایید چرا به اینجا رسیدیم، تقاضا و انتظاری بود که از عملکرد شهرداری داشتیم. البته بعضی از دوستان همان زمان انتخاب شهردار هم مخالف با آمدن دکتر طالبی بودند و تقریبا حرف آن ها محقق شد.
 
رئیس شورای شهر سبزوار سپس گفت: اما شما به فال بد نگیرید. من می گویم این تلخی ظاهری می گذرد، و نفعش بیشتر است برای مردم است.
 
وی در پایان به بیان توقعات شورای شهر از شهردار پرداخت و گفت: توقع ما از شهردار در این مرحله این است که طمأنینه و آرامش بیشتری داشته باشد و بیشتر به فکر مردم باشد. به خصوص شهرداری مثل دکتر طالبی که خودش استاد دانشگاه و فرد با اخلاقی است، باید صبورتر باشد و بداند آقای شهردار که همیشه نمی تواند شهردار باشد. ما و آقای دکتر طالبی امروز نه فردا باید برویم، به فکر جوانا هایی هم که می خواهند بیایند کار کنند باشیم و کاری کنیم که فضا طوری خراب نشود که دیگر جوان تر ها بترسند بیایند.
 
به طور خلاصه اینکه تنها توقعمان از شهردار در این مرحله این است که به حرف شورا گوش کند و آنچه اتفاق افتاد را بپذیرد.
 
*    *    *
 
گفتنی است از آنجایی که انجام این مصاحبه با سفر وزیر بهداشت به سبزوار در روز سه شنبه 31 فروردین همراه شد، کاظم کرامت برای شرکت در مراسمی که با حضور وزیر تدارک دیده شده بود، بخشی از سخنان خود را که قرار بود در این مصاحبه بیان کند به وقت دیگری موکول کرد.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
نظرت را بنویس
comments

t

حتما کرامت همه فامیلاشو جمع کرده که فقط تو سایتها ازش حمایت کنن

با شکوه

پسر بی سواد دلبری حراست شده معاون تاکسی رانی

چرا روابط عمومی شورای شهر در این خصوص بیانیه صادر نمیکند واین مورد را تکذیب نمیکند

مهدی

روابط عمومی شوراشهر ،برادرخانم حراست شهرداری است. تا تحش بخون عزیز..........

یک شهروند

سلام ، با این اوصاف من فکر می کنم که اگر مانند قدیم شهردار از طریق وزارت کشور انتخاب شود بهتر است هر وقت تشخیص دهد شهردار را عوض می کند و دیگر جناحی و باندی شهردار تعیین نمی شود/یک شهروند

یک شهروند

خوب یا بد آقای طالبی که یکی از پرچمداران اصلاحات در سبزوار در برهه ای از زمان بوده اگر به عملکرد خود در آن دوران معتقد می باشد بایستی بداند که اولین و بارزترین اصل اصلاح طلبی حفظ و صیانت از حقوق مردم می باشد که در انتخابات اتفاق می افتد و آنجا که شورای شهر برایندی است از حقوق حقه مردم ایشان حق ندارد در مقابل مردم ایستادگی کند آنچنان که مولای متقیان انجام نداد وگرنه دموکراسی بی معنا می شود و احترام به آرا مردم فقط در لفاظه باقی خواهد ماند دکتر طالبی باید بداند برای اینکه بیشتر از این شهر در انحصار طلبی تفکرات ایشان نسوزد به رای شورا که برایند همین مردمی است که می خواهد برایشان به اصطلاح کار کند احترام بگذارد و در جلسه استیضاح شورا حاضر شود و مثل مرد از خود دفاع کند نرفتن به جلسات شورا، پنهان شدن پشت افرادی چون دلبری حراست، نیکفر، علوی استانداری و... برای اینکه چند روز بیشتر در سمت شهرداری بماند کار بسیار زشتی است آن هم از کسی که هیچ کس گمان نمی کرد که شخصیت پنهان طالبی اینگونه باشد. بنابراین جناب دکتر طالبی شما را باکلام حضرت علی تنهایتان می گذارم مراقب افکارت باش که گفتارت می شود مراقب گفتارت باش که رفتارت می شود مراقب رفتارت باش که عادتت می شود مراقب عادتت باش که شخصیتت می شود مراقب شخصیتت باش که سرنوشتت می شود

جناب کرامت سبزوار شورا منفعت طلب نیست اما رسانه ها تحقیق کنند حضرتعالی بر چه مبنایی در زمان عیدی پرونده ات رااز بنیاد شهید برخلاف نص صریح قانون که میگوید اعضای شورا نباید از شهرداری حقوق دریافت کنند به شهرداری منتقل کردی .مگر اختلاف حقوق چقدر بود .بر چه مبنایی ماهیانه علاوه بر حقوق غیر قانونیصد وهفتاد ساعت اضافه کار دریافت میکردی و ماجرای ورود بازرسی استان در این قضیه چه بود دلیل انتقال بی سرو صدای شما به بنیادشهید چه بود .جناب طالبی چرا تلاش کردی تا در این پرونده به کرامت سبزوار لطمه ای نخورد

کارمندبنیاد

من به عنوان کارمند بنیاد شهید وامورایثارگران سیبزوار آقای کرامت هیج گاه اینکار را نمیتواند انجام دهد واگر هاصلا دست بنیاد اینجا وخراسان نیست فقط وفقط بنیاد شهید کل ودرآنجاهم این اتفاق نخواهد افتاد.بیشتر تحقیق کنید بعد نظربدهید

هومن

دروغ محض است ..اگر مدرکی دراین راستا دارید بیاورید وگرنه حرف شما، اتهام به رییس شورای شهر است وپیگرد قانونی دارد

اصلا طالبي هم نگفته باشد؛ چرا شورا بر خلاف نص صريح قانون، جلسات غير علني برگزار مي کند؟ اگر جلسه سوال سوال از شهردار غير علني برگزار شود بهترين دليل بر بي صداقتي اعضاي شوراست. اگر اعضاي شورا چنان که مدعي هستند حرف و انتقاد منطقي دارند چرا از جلسه علني مي ترسند و مي خواهند که جلسه غير علني باشد؟ اگر راست مي گويند بگذار حرف شان را مردم بشنوند و بخوانند و بدانند که اشکالات طالبي چيست که آنها انتقاد دارند؟ و چرا انتقاد دارند؟ اگر اعضاي شوراي منطقي ترين و بهترين دلايل را هم داشته باشند اما جلسه غير علني برگزار کنند ما هيچ وقت قانع نمي شويم که درست و صادقانه مي گويند. اگر حرف منطقي دارند و با مردم و حتي خودشان صداقت دارند جلسه را علني برگزار کنند. بگراز با حرف هاي آنها آبروي طالبي برود. اعضاي شوراي از چي مي ترسند که بر خلاف قانون جلسه غير علني برگزار مي کنند؟

سیدعلی

معلوم هست سما عزیزاز نزدیکان شهردار هستی که از زبان ایشان میگویید طالبی گفته جلسه علنی باشه میاد ،منم جوری که شنیدم ایشون رو چند بار شورا خواسته ولی حاظر نشده حتی پاشو شورا بزاره حالا میخواد جواب گو باشه.ای دلتون رو به چی شهردار خوش کردین مطلب بالا رو ظاهرا قشنگ نخوندین.کو دیگه فضای سبز،کو ساخت وساز.. سبزوار بزرگ دراین دوسال نابودشد

یک سبزواری

کسانی که دارن دفاع میکنن از شهردار.. امیدوارم یک دفعه که هم شده پاشون به شهرداری بیفته ، اینقدر دوربین و .. فضای شهرداری شده به یک فضای نظامی وامنیتی به جای اینکه مشکلات شهروندان حل بشه حراستی اوردن که سرباز گمنام بوده واین یعنی ایستادن جلو مردم .. حالا درهمچین فضایی جایی برای کار حتی برای کارمندان هست؟؟ من اصلا به شورا کاری ندارم ولی شما اگه یک بار شهردار را در شهرداری دیدید جایزه میدهم

منم انتصابات اقای طالبی به خصوص در حراست شهرداری رو درست نمیدونم ولی نه به خاطر دوربینای نصب شده در شهرداری. اخه این چه انتقادیه. مگه کارمندا میخوان چی کار کنن که از دوربینا بترسن.الان دوربینایی که درایران هست یک دهم دوربینای کشورای اروپایی نیست.این دوربینا اتفاقا تو همه شهرا داره نصب میشه حتی تو خیابونا خیلی هم خوبه.هم جلو جرایمو میگیره هم اگه جرمی اتفاق بیافته مجرم به راحتی شناسایی میشه.

رفتگر

بنده کارشناسی شهرسازی از دانشگاه آزاد مشهد دارم بالغ بر پانصدبار به شهرداری رفتم.ولی متاسفانه یک بارهم طالبی در شهرداری نبود بعد نامه ای به شورا نوشتم وگفتم حتی در لباس رفتگری باحقوق 300 هزار تومن حاضربه کارهستم بازم خدارحمت کنه آقای کرامت نامه ای داد ومن را به فضای سبز شهرداری معرفی کرد والان یکسال است آنجا مشغول به کار هستم.طالبی فقط منفعت خودش بازم اگه کاری واسه مردم بخوادانجام بشه شورا واللخصوص کرامت

اعضاي شوراي شهر از چي مي ترسند چرا جلسه سوال را علني برگزار نمي کنند. از وزير و رئيس جمهور هم که سئوال مي شود جلسه مجلس علني برگزار مي شود ان وقت اين جا از يک شهردار مي خواهند سوال کنند غير علني برگزار مي کنند. مسئولان محترم به جاي اين که در رسانه ها عليه هم صحبت کنند شوراي شهر طبق قانون جلسه علني برگزار کند، آقاي طالبي هم که گفته اگر جلسه علني باشد مي آيد . در يک فضاي منطقي و دوستانه هر دو طرف حرف شان را بزنند مردم هم توضيحات هر دو طرف را مي خوانند و قضاوت مي کنند. هيچ نيازي به دعوا و جنجال و هياهو نيست.

مهدی

طالبی به کی گفته اگر علنی باشه میاد؟شما علم غیب دارید یا اینکه ....؟

رضا وجدانی

مردی ازجنس مردم واقعا سبزوار کرامت سبزوار را میخواهد

شهروند

سلام ودروودبرشما . زنده باد جناب کرامت با این صحبت ها خیلی از حرف و حدیث هایی که به دروغ در سایت ها ومطرح شده بود را خاموش کرد،زنده باد شورای پاک دست

هلیا

خدا کنه کرامت کارش تموم شه

هلیا

خدا خیرش بده شهردارو.همین کرامت بره عالی میشه

مهدی

آفرین .کاملا منطقی و با آرامش.شهردار باید دو واحد درس اخلاق را نزد ایشان پاس کند تا بفهمد شخصیت فقط به مدرک دانشگاهی نیست.

فرهاد اقای کرامت در مصاحبه اش بارها از قانون صحبت کرده اگه راست میگن چرا خودشان به قانون عمل نمی کنند. چرا جلسه سوال از شهردار رو علنی برگزار نمی کنتد؟ اگر راست می گوید و واقعا به فکر مردمند جلسه علنی برگزار کنند و دو طرف حرفهای شان رو بزنند و مردم قضاوت می کنند. مگر مردم نامحرمتد؟ اگه طرفدار قانونیم همه جا قانونی عمل کنیم نه این که هر جا به نفع مان است بگیم قانون و هر جا نیست نص صریح قانون رو زیر پا بگذاریم. اگر جلسه سوال علنی برگزار شد می فهمیم که اقای کرامت و دوستان دیگر درست میگن. اگه اعضای خ فشان درسته و واهمه ندارند از چی مترسند که جلسه را غیر علنی می کنند؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما